جمعه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷

لیست یحیی گل محمدی در فصل نقل و انتقالات

لیست یحیی گل محمدی در فصل نقل و انتقالات
یحیی گل‌محمدی لیست هشت نفره‌ای را به باشگاه پرسپولیس ارائه داده تا طبق نیازها برای جذب اقدام شود.

تیتربرتر: باشگاه پرسپولیس با اتمام بازی‌های فصل گذشته لیگ برتر، فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات تابستانی آغاز کرد تا بازیکنان مورد نظر یحیی گل محمدی را جذب کند.

نقل و انتقالات پرسپولیس 1400 

نقل و انتقالات پرسپولیس 1400 
نقل و انتقالات پرسپولیس 1400 

قهرمان پنج دوره متوالی رقابت‌های لیگ برتر فعالیت خود را در حالی آغاز کرده است که سیاست‌های این باشگاه در نشست‌های دو نفره یحیی گل محمدی و جعفر سمیعی طرح ریزی شده است. سمیعی برای پیاده کردن برنامه‌های یحیی گل محمدی وقت را تلف نکرد تا بتواند گام مهمی برای تحقق رؤیای این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ برای رسیدن به قهرمانی بردارد.

سرمربی پرسپولیس یحیی گل محمدی با شروع فصل نقل و انتقالات موفق شد در اولین گام علیرضا ابراهیمی را جذب کند تا جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان که راهی لیگ قطر شده را به این شکل مشخص کند.

در لیست یحیی گل‌محمدی نام چهار مدافع، یک هافبک و دو مهاجم قرار دارد و شهریار مغانلو نیز در صدر این لیست برای همکاری مجدد قرار دارد.  از چهار مدافع مدنظر یحیی گل‌محمدی، تنها جذب دو بازیکن در دستور کار قرار خواهد گرفت. در ادامه با بازیکنان وردوی و خروجی پرسپولیس آشنا می شویم.

علیرضا ابراهیمی

علیرضا ابراهیمی
علیرضا ابراهیمی

سید علیرضا ابراهیمی به عنوان اولین خرید باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقال تابستانی از سوی مدیریت باشگاه معرفی شد و او در کنار جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس عکس یادگاری انداخت و مراحل انعقاد قراردادش را در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد؛ بازیکنی که به نظر می‌رسد به عنوان جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان به درخواست یحیی گل‌محمدی جذب شده است.

واکنش هواداران پرسپولیس به جذب ابراهیمی جالب‌توجه بود؛ آن‌ها بیش از 100 هزار لایک که عددی بی‌سابقه در صفحه مجازی علیرضا ابراهیمی بود را برای عکس با پیراهن پرسپولیس او به ثبت رساندند، ضمن آن‌که خیلی زود مدافع جدید سرخ‌پوشان عکس پروفایل اینستاگرامی‌اش را هم تغییر داد و عکسی گرافیکی با لباس پرسپولیس گذاشت.

علیرضا ابراهیمی متولد 18 آذر 1368 در کرمان، بازیکن فوتبال است. بصورت جدی فوتبال را از 21 سالگی با تیم مس سرچشمه شروع کرد و حالا با 186 سانتی متر بعنوان مدافع در تیم پرسپولیس تهران حضور دارد. این بازیکن مدافع 19 مرداد 1400 با قرارداد دو ساله به تیم پرسپولیس تهران پیوست، او در حالی جذب این باشگاه شد که 32 سال سن دارد !

علی نعمتی 

علی نعمتی 
علی نعمتی 

علی نعمتی مدافع پدیده مشهد هنوز به توافق نهایی برای عقد قرارداد در این باشگاه دست نیافته و همچنان در انتظار مشخص شدن شرایط خود از سوی باشگاه مشهدی است. از قرارداد علی نعمتی با باشگاه پدیده یک فصل دیگر باقی مانده است و این مساله باعث شد تا او در گفتگو با مدیران پرسپولیس برای عقد قرارداد نهایی به مشکل بربخورد. باشگاه پرسپولیس همانند خریدهای گذشته خود به نعمتی نیز اعلام کرده در صورت دریافت رضایتنامه به صورت شخصی وارد مذاکره نهایی خواهند شد و آنها برای دریافت رضایتنامه وی با پدیده مشهد وارد رایزنی نخواهند شد. باشگاه پرسپولیس این تضمین را به نعمتی داده که تا روزهای آینده برای این مهم منتظر رایزنی‌های او با باشگاه پدیده مشهد بماند و اگر این شرایط فراهم نشد گزینه‌های بعدی خود را دنبال کند.

رضا اسدی

رضا اسدی
رضا اسدی

رضا اسدی هافبک سابق سپاهان و تراکتور که در فصل گذشته در لیگ اتریش حضور داشت دیگر بازیکنی است که موردتوجه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی قرار دارد. اسدی بیشتر در پست دفاع مدنظر سرخپوشان قرار دارد و آنها با توجه به اینکه احتمال صدور رضایت‌نامه علی نعمتی کاهش یابد، روی این بازیکن چشم دوخته‌اند و بعید نیست انتقال بعدی این تیم لقب گیرد.

این هافبک 25 ساله که فوتبال خود را در سپاهان آغاز کرد و طی سالیان اخیر برای نفت تهران، سایپا و تراکتور به میدان رفت، پس از تجربه قهرمانی در جام حذفی همراه با سرخ‌پوشان تبریزی راهی اتریش شد و در یک فصل گذشته عضو باشگاه سن‌پولتن بود ولی اکنون دوباره زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشتش به ایران و حضور در پرسپولیس مطرح شده است.

رضا اسدی در گفتگویی بیان کرد: در خصوص اینکه گفته می‌شود درخواست 10 میلیاردی از پرسپولیس داشته است، اظهار کرد: سه سال است باشگاه پرسپولیس من را می‌خواهد و در نقل و انتقالات مذاکره می‌کند، اما در این مقطع ما نه مذاکره‌ای داشته‌ایم و نه حرفی زده‌ایم. واقعا من نمی‌دانم این همه خبر و هجمه از کجا می‌آید.

مطالب مرتبط:

رضا دهقانی

رضا دهقانی
رضا دهقانی

رضا دهقانی هافبک نساجی مازندران دیگر بازیکنی است که مدنظر پرسپولیس است اما اولویت آنها نیست. در خصوص این هافبک همه چیز به سرنوشت تمدید قرارداد کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی بستگی دارد و البته خیلی بعید به نظر می‌رسد.

رضا دهقانی متولد ۱۷ دی ۱۳۷۶ در شهر اصفهان است. او از ۹ سالگی فوتبال را در آکادمی باشگاه سپاهان آغاز و در رده‌های مختلف این تیم از نونهالان و نوجوانان بگیرید تا جوانان و بزرگسالان این باشگاه بازی کرده است. او در در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ نخستین دیدار رسمی خود در لیگ برتر را در مقابل تراکتورسازی تبریز انجام داد. احتمال دارد این بازیکن جوان اول هفته (شنبه یا یکشنبه) به تهران برود تا قرارداد خود را به صورت رسمی امضاء کند. قراربود این اتفاق آخر هفته گذشته بیفتد اما به دلیل تعطیلی به اول هفته آینده موکول شد.

سجاد شهباز زاده

سجاد شهباز زاده
سجاد شهباز زاده

سجاد شهباززاده یکی از گزینه‌های مدنظر یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس برای جانشینی شهریار مغانلو است.  بعد از اینکه خبر توافق شهریار مغانلو به سپاهان اصفهان منتشر شد، مدیران باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم سریعا به سراغ جانشین این بازیکن رفتند. 

سجاد شهباززاده آقای گل لیگ بیستم و مهاجم فصل گذشته سپاهان یکی از گزینه‌های مدنظر یحیی است که گفته می‌شود حتی مذاکراتی را هم با این بازیکن انجام دادند. شهباززاده برای پیوستن به پرسپولیس چراغ سبز نشان داد و قرار است به زودی مدیربرنامه این بازیکن با مدیران باشگاه پرسپولیس جلسه نهایی را برگزار کنند.  اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سجاد شهباززاده که سابقه بازی در تیم استقلال تهران را هم در کارنامه خود دارد فصل آینده با لباس پرسپولیس در لیگ حضور پیدا خواهد کرد. البته همانطور که گفته شد این موضوع نیز بستگی به آینده شهریار مغانلو خواهد داشت.

طالب ریکانی

طالب ریکانی
طالب ریکانی

طالب ریکانی ستاره خط هافبک تیم صنعت نفت است که در لیگ بیستم ۹ گل به ثمر رساند و درخشش ویژه‌ای با پیراهن این تیم آبادانی داشت. حالا در شرایطی که هواداران نفت آبادان انتظار داشتند مدیران باشگاه برای تمدید قرارداد به سراغ او بروند، نامه‌ای با امضای علی عیسی زاده مدیرعامل باشگاه به دست این بازیکن رسیده که جرایم عجیبی در آن قید شده‌اند.

ریکانی نیز در واکنش به این موضوع نوشته: از امروز فقط با هوادارانی صحبت میکنم که حس میکنم واقعی و بدون ادا مالکان اصیل صنعت نفت هستند؛ بعد از یک فصل مبارزه با محرومیت و محدودیت، بعد از یک فصل خون جگر خوردن و بعد از یک فصل سکوت در مواجهه با بی‌مهری‌ها؛ جریمه شدن به خاطر قلم‌بند و ... پاداش بنده بود در برابر جواب نه دادن به پیشنهادهای مالی بالا و موقعیت‌های رفاهی بهتر؛ منتی بر سر آبادان نیست و فرزند این شهر مخلص آبادان است تا ابد؛ اما به دل حق بدهید بشکند، به دلم حق بدهید شکسته شود وقتی تماشا می‌کند مدیریت باشگاه؛ ۲۰۰میلیون پاداشی که در روزهای تنگ به هم تیمی‌هایم (با عشق) پرداخت کردم را ندید و اما در مقابل برخی قصورهای غیرعمد را اینگونه چوب کرد و بر سرم زد.

وی همچنین اضافه کرد: امیدوارم بعد از دیدن این نهایت کم لطفی؛ عزیزان هوادار از این برادر کوچک‌شان دلخوری نداشته باشند و بدانند که سرباز آبادان بودن برای من همیشه افتخار است؛ حتی اگر مجبور به کوچم کنند.

با این اوصاف به احتمال زیاد این بازیکن آبادانی قصد جداییاز تیمش را دارد. پرسپولیس روی طالب ریکانی به عنوان انتقال قطعی چشم ندوخته و شاید در آخرین لحظات شرایط برای آنها به شکلی پیش برود که با این بازیکن نیز مذاکرات خود را به صورت جدی دنبال کنند و خط حمله خود را کاملا جنوبی کنند.

شهریار مغانلو

شهریار مغانلو
شهریار مغانلو

علاقه مغانلو و پرسپولیس کاملا دوطرفه است اما هزینه سنگینی که باشگاه سانتاکلارا پرتغال می‌خواهد تراز مالی قرمزهای پایتخت را کاملا به هم می‌ریزد و شاید توان پرداخت آن را ندارند. باشگاه سانتاکلارا برای انتقال مغانلو بند آزادسازی ۵۰۰هزار دلاری را پیش پای پرسپولیس قرار داده است. در شرایط کنونی پرسپولیس که مطالبات مالی نگران‌کننده گابریل کالدرون پیش روی آنها قرار گرفته و خطر بیش از هر زمانی پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را تهدید می‌کند، درخواست سانتاکلارا یک مشکل بزرگ و اساسی محسوب می‌شود.

این‌ در حالی است که باشگاه سپاهان از مدت‌ها قبل در کمین مغانلو نشسته و اعلام کرده حاضر است ۵۰۰هزار دلار بابت صدور رضایتنامه مغانلو به باشگاه پرتغالی بپردازد در این صورت ادامه همکاری با پرسپولیس از دست مغانلو خارج شده و همه‌چیز در دست باشگاه سانتاکلارا است.

البته مسئله مهم این است که مغانلو دوست ندارد برای سپاهان بازی کند و تمایل این بازیکن، پوشیدن پیراهن پرسپولیس در فصل آینده است.

محمد حسین کنعانی زادگان

محمد حسین کنعانی زادگان
محمد حسین کنعانی زادگان

محمد حسین کنعانی زادگان رسما به الاهلی قطر پیوست و قرارداد خود را با این با امضا رساند. قرارداد مدافع ایرانی با این تیم قطری 2 ساله خواهد بود. کنعانی زادگان در دو فصل اخیر در پرسپولیس حضور داشت و یکی از مدافعان اصلی تیم ملی به شمار می رود. وی پس از قهرمانی با قرمزپوشان از این تیم خداحافظی کرد و رسما امروز قراردادش را امضا کرد.

علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا اسدی، رضا دهقانی، طالب ریکانی، شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده جزو بازیکنانی هستند که پرسپولیس در شرایط کنونی کار مذاکره و انتقال در پروسه تابستانی را روی آنها دنبال می‌کند. ابراهیمی کارش با پرسپولیس نهایی شده و باید دید سه بازیکن دیگر که به توافق نهایی با این تیم دست خواهند یافت، کدام خواهد بود.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: شایان صفرزاده