پنج شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۴۱

زمان مسابقه مرتضی قیاسی کشتی گیر ایرانی در المپیک توکیو 2020

زمان مسابقه مرتضی قیاسی کشتی گیر ایرانی در المپیک توکیو 2020
ساعت مسابقه اول مرتضی قیاسی کشتی گیر ایرانی در المپیک توکیو 2020 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ 14 مرداد قرعه کشی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو برگزار شد و نماینده ایران در این رقابت‌ها رقبای خود را شناخت.

ساعت مسابقه مرتضی قیاسی در المپیک توکیو 2020

ساعت مسابقه مرتضی قیاسی در المپیک توکیو 2020
ساعت مسابقه مرتضی قیاسی در المپیک توکیو 2020

 

مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم در دور نخست ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه مقابل هایتم داخلای از تونس به روی تشک می رود و در صورت برتری در یک چهارم نهایی مقابل برنده آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند مبارزه می‌کند. حاجی علیف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی قرار دارد اما گاجی مراد رشیداف دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از روسیه و تاکوتو اتوگورو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از ژاپن در سمت دیگر جدول جای گرفته اند.

مصاحبه مرتضی قیاسی درباره المپیک توکیو 2020

یکی از اردونشینان تیم ملی کشتی آزاد، مرتضی قیاسی ملی پوش المپیکی ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم است که به عنوان نماینده لایق و بااخلاق استان لرستان افتخار حضور در المپیک را بدست آورده است. وی در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگار مهر گفت: تاکنون اردوهای متعددی را پشت سر گذاشتیم که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و شرایط قرنطینه به بهترین شکل از سوی فدراسیون کشتی برنامه ریزی و اجرا شد. خوشبختانه کادر فنی نیز کمک بسیار زیادی به روند آماده سازی ما کرد و ما توانستیم در شرایط خوب اردویی و امکانات مطلوبی که مهیا شده بود به پیشرفت خوبی دست یابیم.

وی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی هم گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای اجرایی شدن این چرخه، دیده شدن تمامی کشتی گیران مدعی بود که برخی در رقابتهای انتخابی درون اردویی و برخی دیگر با حضور در تورنمنت‌های بین المللی توانستند شایستگی خود را به کادر فنی اثبات کنند. طبیعتاً در نهایت آن دسته از مدعیانی توانستند به ترکیب تیم المپیکی راه یابند که از سایر حریفان برتر بودند.

قیاسی در خصوص برنامه‌های ویژه آماده سازی خود برای حضور در المپیک گفت: طبق برنامه ریزی کادر فنی پیش می‌روم و تمرینات پرفشاری را پشت سر می‌گذارم. خوشبختانه از نظر جسمی و وزنی هم مشکل خاصی ندارم. ضمن اینکه در حال حاضر به کمک کادر فنی، فیلم کشتی رقبای اصلی خودم را هم میبینم و با آنالیز نحوه مبارزات آنها به رفع نقاط ضعف و تمرکز روی نقاط قوت خودم کار می‌کنم.

وی همزبانی با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی را اتفاق خوبی در اردو عنوان کرد و گفت: این همزبان بودن با سرمربی و اینکه با هم به زبان لری صحبت می‌کنیم، به من آرامش می‌دهد. ضمن اینکه سرمربی تیم ملی خودش سبک وزن بوده و در تمرینات هر نکته‌ای که لازم باشد را به من گوشزد می‌کند. امیدوارم جوابگوی زحماتش باشم.

این آزادکار بااخلاق لرستانی در پایان تاکید کرد فقط به کسب مدال در المپیک می‌اندیشد و با تمام وجود تلاش می‌کند با آمادگی ایده آل راهی توکیو شود.

مرتضی قیاسی اظهار کرد: خوشبختانه فدراسیون شرایط خوبی را برای تیم‌های ملی فراهم کرده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مراحل پایانی اردوها را سپری می‌کنیم و پس از آن راهی توکیو خواهیم شد.

قیاسی با بیان اینکه در کشتی نمی‌توان قول مدال داد، تاکید کرد: با این حال تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

این آزادکار لرستانی گفت: از حریفان شناخت دارم و با کادرفنی به طور کامل آنان را آنالیز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا که می‌تواند نخستین مدال‌آور المپیکی لرستان باشد؟ گفت: هیچ چیزی دور از انتظار نیست و با تمام توان کشتی می‌گیرم تا دل مردم کشور و استانم را شاد کنم.

قیاسی بیان کرد: مسیر سختی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک طی کرده‌ام و قدر این فرصت را می‌دانم. از هم‌وطنان می‌خواهم که ورزشکاران ایرانی را از دعای خیرشان بی‌نصیب نگذارند.

مرتضی قیاسی نماینده وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در المپیک 2021 توکیو در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: پس از تعطیلی کشتی به دلیل شیوع کرونا کار خود را با حضور در لیگ کشتی، شرکت در رقابت های انتخابی جام جهانی صربستان و حضور در اردوهای تیم های ملی کشتی شروع کردم.

وی ادامه داد: 11 مرحله اردوی بسیار خوب را پشت سر گذاشته ایم و کادر فنی نیز کمک بسیار زیادی کرده، ضمن ایکه شرایط برگزاری اردوها عالی بوده و همه ی امکانات در اختیار ما قرار گرفته است.

قیاسی با قدردانی از کادر فنی و فدراسیون کشتی برای اجرای چرخه ی انتخابی گفت: به نظرم در این چرخه تمامی کشتی گیران دیده شدند و بعضی ها در انتخابی درون اردویی و برخی نیز با حضور در رقابت های بین المللی عملکرد خود را نشان داده و از سایر حریفان برتر بودند و در نهایت نیز عضو تیم ملی شدند.

وی افزود: من در انتخابی جام جهانی صربستان با شکست 6 بر 6 مقابل امیرمحمد یزدانی مغلوب شدم و با نظر کادر فنی به رقابت های قهرمانی آسیا در قزاقستان اعزام و صاحب مدال برنز شدم و پس از آن نیز با نظر کادر فنی رقابت انتخابی برای المپیک برگزار شد که توانستم با فاصله ی پنج امتیاز و ضربه ی فنی حریف خود را مغلوب کرده و دوبنده تیم ملی در وزن 65 کیلوگرم را از آن خود کنم.

قیاسی در مورد عملکردش در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: خدا را شکر کشتی های خوبی در آنجا گرفتم و خوشحالم که با اتوگورو قهرمان جهان از ژاپن نیز مبارزه کردم اما با توجه به تجربه بیشتر حریف کشتی را واگذار کردم و امیدارم که بتوانم این شکست را در المپیک جبران کنم.

وی در مورد برنامه اش تا رقابت های المپیک توکیو اظهار داشت: تمرینات پرفشاری را پشت سر می گذاریم و از نظر وزنی نیز مشکل خاصی ندارم، در حال حاضر فیلم حریفان خود را به همراه مربیان می بینم تا نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی کنیم، تنها به مدال المپیک فکر می کنم و نهایت تلاش خود را خواهم کرد که با آمادگی کامل راهی ژاپن شوم.

این کشتی گیر لرستانی در مورد انتظارات مردم لرستان از خودش گفت: تنها نماینده لرستان هستم که پس از سال ها راهی المپیک می شوم و بار سنگینی به روی دوشم است و انتظارات بالاست. اما تمرکزم روی تمرینات، حریفان و مسابقاتم است و هدفم این است که مدال المپیک بگیرم.

قیاسی در پایان خاطرنشان کرد: تحمل اردوها در شرایط قرنطینه و فشار بالای تمرینات مشکل است اما به خاطر حضور در المپیک و کسب مدال در این بازی ها تمامی سختی ها را تحمل کرده ایم. کادر فنی خوبی داریم و دوست دارم بیشتر تلاش کنم و فشار بیاورم تا با آمادگی هرچه بیشتر راهی المپیک شوم و از کسانی که در این راه کنارم بودند و حمایتم کردند به خصوص خانواده ی عزیزم تشکر می کنم.

بیوگرافی مرتضی قیاسی

بیوگرافی مرتضی قیاسی
بیوگرافی مرتضی قیاسی

 

مرتضی قیاسی کشتی‌گیر آزادکار ، ورزشکار تیم ملی ایران است.از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۱ اشاره کرد.

فعالیت حرفه‌ای ورزشی مرتضی قیاسی

قهرمانی آسیا ۲۰۲۱

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی نادر رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده