دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۱
برنامه کشتی گیران ایرانی صعود کرده به مرحله بعد:

ساعت بازی های گرایی،سارویی و میرزازاده در نیمه نهایی المپیک توکیو 2021

برنامه کشتی گیران ایرانی صعود کرده به مرحله بعد:
ساعت بازی های گرایی،سارویی و میرزازاده در نیمه نهایی المپیک توکیو 2021 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ در آغاز دومین روز از مسابقات کشتی فرنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰ فرنگی کار وزن ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان مقابل حریفان خود به برتری رسیدند تا راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

ساعت دقیق سه مسابقه کشتی گیران ایران در نیمه نهایی المپیک توکیو 2020

ساعت دقیق سه مسابقه کشتی گیران ایران در نیمه نهایی المپیک توکیو 2020
ساعت دقیق سه مسابقه کشتی گیران ایران در نیمه نهایی المپیک توکیو 2020

 

زمان سه مبارزه حساس گرایی، ساروی و میرزازاده در المپیک مشخص شد:

  • محمدعلی گرایی از ساعت ۱۳:۴۵ امروز(دوشنبه) به وقت ایران برای رسیدن به فینال در مبارزهای حساس برابر تاماش لورینچ دارنده مدالهای طلای جهان و نقره المپیک از مجارستان میرود.  
  • محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز حدود ساعت ۱۴:۰۵ امروز به وقت ایران برای رسیدن به فینال المپیک برابر آرتور الکسانیان دارنده مدالهای طلای جهان و المپیک از ارمنستان مبارزه میکند.
  • همچنین امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران نیز از ساعت ۱۵:۲۰ امروز به وقت ایران برای کسب مدال برنز المپیک در مبارزهای سخت برابر رضا کایالپ دارنده ۴ طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از ترکیه به میدان میرود.

آخرین وضعیت صعود کشتی گیران(فرنگی کار) ایران

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در نخست با پنا فلورس از کوبا مصاف داد و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل حریف خود به برتری رسید. وی در دو‌ر بعد به مصاف استارچویچ از کرواسی رفت و‌ توانست حریفش قلدرش را در ۱۰ ثانیه پایانی با نتیجه ۵ بر ۵ و با توجه به گرفتن امتیاز آخر شکست دهد. 

توماس لورینچ مجار دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک حریف گرایی در نیمه نهایی است. 

مطالب مرتبط:

توضیحات بنا بعد از کشتی گرایی و سارویی

توضیحات بنا بعد از کشتی گرایی و سارویی
توضیحات بنا بعد از کشتی گرایی و سارویی

 

 محمد بنا پس از پایان کشتی محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی و صعود این دو نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: کشتی‌های صبح کمی سخت بود اما فکر می‌کنم که گرایی و ساروی در آغاز کشتی‌های بعد از ظهر بهتر باشند. کشتی اول برای گرایی سخت بود چون به هرحال وزن کم کرده بود و حریف کوبایی نیز خیلی باهوش کشتی گرفت. اما در نهایت هر دو نفر توانستند پیروز شوند و به نیمه نهایی صعود کنند. امیدوارم در نیمه نهایی هم پیروز باشند و بتوانند فینالیست شوند.

بنا در مورد کشتی حساس گرایی و نماینده کرواسی نیز گفت: گاهی اوقات کشتی گره دار می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که ما مجبور شویم بیشتر داد بزنیم. هر دو حریف او خیلی خوب بودند بعد از ظهر هم یک کشتی حساس دارد که امیدوارم برنده شود. البته ساروی کمی راحت تر کشتی می‌گیرد و در مقابل گرایی به صورت ریسکی و با اجرای فنون مختلف، کشتی می‌گیرد و همین باعث می‌شود که هر لحظه ترس داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مورد کشتی حساس میرزازاده و رضا کایالپ برای کسب مدال برنز المپیک تصریح کرد: میرزازاده کشتی سخت و حساسی را پیش رو دارد. رضا کایالپ از بزرگان کشتی فرنگی جهان است البته میرزازاده هم یک مقدار بدشانسی آورد و اگر در طرف دیگر جدول بود می‌توانست تا فینال پیش برود.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند که امروز کشتی فرنگی ایران صاحب خوشرنگ‌ترین مدال المپیک شود یا خیر گفت: من که از خدا می‌خواهم و همیشه طلا را دوست داشتم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: گرایی تا ثانیه های آخر باور داشت که می‌تواند برنده باشد و فن سنجاب پرنده را به خوبی اجرا کرد. 

حبیب الله اخلاقی پس از پیروزی محمد علی گرایی  مقابل کشتی گیر کروواسی در بازی های المپیک توکیو بیان کرد:  کشتی اول گرایی با کوبا خیلی نفس گیر بود. کشتی گیر کوبا خیلی پر زور بود و فشار زیادی  به او آورد. گرایی شش دقیقه در فشار بود. 

او ادامه داد: حریف بعدی او را کاملا شناخته بودیم. محمد علی تایم دوم  کاملاً رو به جلو حرکت می‌کرد و سه مرتبه هم داور به حریفش اخطار داد که مورد تایید قرار نگرفت. ثانیه های آخر خود او باور داشت که می تواند ببرد و فن سنجاب پرنده را اجرا کرد. او قبلا هم این فن را روی قهرمانان جهان اجرا کرده بود و خدا را شکر که در این کشتی هم موفق شد آن را به خوبی اجرا کند و در نهایت این کشتی نفس گیر و حساس به سود گرایی به پایان رسید. 

اخلاقی در مورد حریف گرایی در مرحله نیمه‌نهایی کشتی فرنگی بازی المپیک توکیو نیز گفت: حریف او تاماش لورینچ از مجارستان و نفر اول رنکینگ است، کشتی‌گیر باهوشی است اما این انتظار را داریم که محمد علی این کشتی را هم با قاطعیت برنده شود. 

در ۹۷ کیلوگرم محمد هادی ساروی با آدم بودجملان از الجزایر سرشاخ شد و موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر حریفش را شکست دهد. وی در دور بعد با میلوف از بلغارستان سرشاخ شد و با ارائه یک کشتی بی نقص توانست با نتیجه ۶ بر صفر حریفش را شکست دهد تا راهی نیمه نهایی شود.

آرتور الکسانیان ارمنستانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک حریف ساروی در نیمه نهایی است. 

در این دو‌ وزن ۱۶ کشتی گیر حضور دارند و مسابقات نیمه نهایی از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت توکیو آغاز خواهد شد. 

به نظر شما تیم کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو 2020 مدال می گیرد؟

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده