یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۴۱
از آفرودهای ساخت کشور هند:

معرفی و بررسی فورد اکواسپورت 2021

از آفرودهای ساخت کشور هند:
فورد اکواسپورت 2021 یکی از آفرودهای جمع و جور ساخت کشور هند است که در مقایسه با دیگر آفرودهای SUV از رتبه پایین تری برخورددار است.

تیتربرتر: فورد اکواسپورت 2021 با اکثر خودروهای کلاس SUV کم حجم مقایسه مطلوبی ندارد. این موتور از موتور اصلی کم قدرت، سواری شدید و محدودیت های ایمنی پیشرفته برخوردار است، به همین دلیل است که در رتبه های پایین تری قرار می گیرد.

جوانب مثبت و منفی فورد اکواسپورت 2021

جوانب مثبت و منفی فورد اکواسپورت 2021
جوانب مثبت و منفی فورد اکواسپورت 2021

 

  • آسان برای مانور
  • سیستم اطلاعات سرگرمی اختیاری غنی از ویژگی ها
  • ظرفیت بار بیش از حد متوسط

چند ویژگی استاندارد فناوری:

  • شتاب آهسته
  • سواری تا حدودی سفت
  • محدودیت دید راننده

آیا فورد اکواسپورت یک SUV خوب است؟

آیا فورد اکواسپورت یک SUV خوب است؟
آیا فورد اکواسپورت یک SUV خوب است؟

خیر، فورد اکواسپورت 2021 یک SUV کم جمع و جور خوب نیست. اگرچه این فورد قابلیت مانور آسان در فضاهای تنگ و با بار زیاد دارد، اما نکات منفی آن بسیار بیشتر از نقاط مثبت آن است. دید راننده به دلیل ستون های سقف ضخیم و شیشه باریک عقب ضعیف است و ویژگی های ایمنی فعال یا استاندارد زیادی در دسترس نیست. علاوه بر این، این آفرود سوار ناهمواری بر روی پیاده روهای ناهموار می شود و شتاب آن کند است.

آیا باید فورد اکواسپورت 2021 بخرم؟

ما خرید فورد اکواسپرت را توصیه نمی کنیم. چندین رقیب در حرکت در خیابان های باریک شهر به اندازه اکواسپورت خوب هستند و اکثر آن ها امکانات بیشتری ارائه می دهند. به عنوان مثال، هیوندای کونا دارای موتور قوی تر و ویژگی های استاندارد بیشتری است، در حالی که کیا سول بسیار جادارتر از فورد است.

مقایسه فورد اکواسپورت 2021 با خودرو های دیگر

مقایسه فورد اکواسپورت 2021 با خودرو های دیگر
مقایسه فورد اکواسپورت 2021 با خودرو های دیگر

 

مقایسه فورد اکواسپورت 2021 با 2020

در اینجا تغییرات کلیدی Ford EcoSport از زمان عرضه آن از مدل 2018 آورده شده است:

2019: تغییرات قابل توجهی وجود ندارد

2020: یک نقطه داغ Wi-Fi استاندارد را بدست آورد

2021: تغییر ظاهر بیرونی و صندلی راننده با قابلیت تنظیم شش جهت دیگر در تریم SE استاندارد نیست

فورد اکو اسپورت در مقابل هیوندای کونا

هیوندای کونا کیلومترها بهتر از فورد اکو اسپورت است. Kona دارای موتور پایه قوی تر و سواری متعادل است که هم راحت و هم چابک است. هیوندای حتی با وجود قدرت اضافی، کمی نسبت به فورد مسافت پیموده شده گازی بیشتری دارد. در داخل، هیوندای کونا مجهز به فناوری بسیار بیشتری است، از جمله Android Auto و Apple CarPlay، و همچنین ویژگی های کمک راننده مانند هشدار تصادف در جلو و کمک به نگه داشتن خط می باشد. EcoSport اتاق مسافر و بار بیشتری نسبت به Kona دارد، اما هیوندای با مصالح زیبای کابین این ویژگی را جبران می کند.

فورد اکو اسپورت در مقابل کیا سول

کیا سول بسیار بیشتر از ظاهر عجیب و غریب آن است. خودرو کیا سول دارای یکی از طولانی ترین ضمانت های کلاس است و دید خوبی را به همراه صندلی های مناسب برای بزرگسالان در هر دو ردیف ارائه می دهد و در حالی که کیفیت داخلی Soul مانند اکواسپورت متوسط است، سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد کیا دارای فناوری پیشرفته ادغام گوشی های هوشمند و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی است. همچنین، سول از موتور پایه کمی قوی تر و کم مصرف تر استفاده می کند. سول یک وسیله نقلیه بسیار مناسب است و انتخاب بسیار بهتری نسبت به اکواسپورت دارد.

مطالب مرتبط:

بررسی ویژگی های فورد اکواسپورت 2021

بررسی ویژگی های فورد اکواسپورت 2021
بررسی ویژگی های فورد اکواسپورت 2021

 

فضای باربری آفرود اکواسپرت

اکواسپرت یکی از بزرگترین ظرفیت های بار در کلاس را دارد. این کراس اوور کوچک دارای 20.9 فوت مکعب فضای بار در پشت ردیف عقب و 50 فوت مکعب هنگامی که صندلی های عقب تاشو 60/40 تا می شوند. این فورد همچنین دارای یک درب بار است که به طرف آن باز می شود. 

صندلی فورد اکواسپرت چند نفر است؟

در فورد اکواسپرت برای حداکثر پنج نفر صندلی وجود دارد، اما نشستن راحت بیش از چهار بزرگسال متوسط به طور همزمان دشوار خواهد بود. صندلی های عقب به صورت عمودی قرار گرفته اند، که ممکن است پیدا کردن موقعیت راحت برای مسافران را دشوار کند. دید به دلیل باریک بودن پنجره ها و ستون های ضخیم سقف محدود شده است.

کیفیت داخلی فورد اکواسپرت

کیفیت داخلی فورد اکواسپرت معمولی برای یک SUV مقرون به صرفه ارزان قیمت است و ظاهر زیبایی دارد. با این حال، رقبایی مانند هیوندای کونا از مواد کابین با کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

اطلاعات سرگرمی، بلوتوث و ناوبری اکواسپرت

سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد SYNC دارای صفحه نمایش کوچک و فاقد فناوری پیشرفته یکپارچه سازی گوشی های هوشمند است. منتقدان سیستم سرگرمی ارتقا یافته SYNC 3 را پیشنهاد می کنند که علاوه بر پایه در هر تریم موجود است. این سیستم دارای صفحه نمایش لمسی است که بسیار بزرگتر از صفحه اصلی است و شامل Apple CarPlay و Android Auto است. کنترل های لمسی آن پاسخگو هستند و استفاده از آن ها آسان است. به علاوه، دستگیره های فیزیکی مناسبی بر روی صفحه کنترل وجود دارد که تنظیمات آب و هوا و صدا را آسان می کند.

ویژگی های استاندارد سرگرمی اطلاعات: صفحه نمایش 4.2 اینچی، استریو با شش بلندگو، نقطه داغ Wi-Fi و دو پورت USB

ویژگی های سرگرمی موجود: صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، Android Auto ، Apple CarPlay، رادیو ماهواره ای، سیستم صوتی هفت بلندگو، سیستم صوتی Bang & Olufsen با 10 بلندگو، رادیو HD و ناوبری

سایر ویژگی های موجود: شروع به کار با دکمه، ورود بدون کلید مجاور، کنترل خودکار آب و هوا، مونروف و روشنایی محیط

عملکرد فورد اکواسپورت: زیاد مسابقه ای یا ورزشی نیست

عملکرد فورد اکواسپورت
عملکرد فورد اکواسپورت

 

موتور اکواسپورت

فورد اکواسپورت به صورت استاندارد با موتور سه سیلندر 1.0 لیتری توربوشارژ 123 اسب بخاری عرضه می شود. این موتور قدرت کافی برای رفت و آمد در اطراف شهر را دارد، اما هنگام حمل بار کامل مسافر و محموله با مشکل مواجه می شود و شتاب آن کند است. خریداران احتمالاً موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری 166 اسب بخاری موجود را ترجیح می دهند زیرا شتاب سریع تری را فراهم می کند. هر دو موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بدون تغییر همراه شده اند.

مسافت پیموده شده گاز اکواسپرت

فورد اکواسپرت 2021 برآورد EPA 27 مایل بر کیلوگرم در شهر و 29 مگاپیکسل در بزرگراه دارد. با موتور پیشرفته، تخمین ها در شهر 4 mpg کاهش می یابد.

فورد اکواسپورت و هندلینگ

با فرمان پاسخگو و اندازه کوچک، اکواسپورت یکی از ساده ترین SUV های کوچک است که می توانید در پیچ ها و خیابان های تنگ شهر مانور دهید. با این حال، سواری آن روی سنگفرش شکسته سخت است و می تواند در داخل سر و صدا ایجاد کند. دیفرانسیل جلو با موتور سه سیلندر استاندارد است و سیستم چهار چرخ محرک با موتور چهار سیلندر موجود است.

ویژگی های ایمنی فورد اکواسپرت 2021

ویژگی های ایمنی فورد اکواسپرت 2021
ویژگی های ایمنی فورد اکواسپرت 2021

 

استاندارد ایمنی پیشرفته:

  • MyKey (به شما امکان می دهد کارهایی مانند تنظیم سرعت و محدودیت حجم صدا برای درایورهای ثانویه انجام دهید
  • دوربین دید عقب

ویژگی های ایمنی پیشرفته موجود:

  • سنسورهای پارک عقب
  • چراغ های مه شکن
  • نظارت بر نقاط کور
  • هشدار ترافیک متقابل عقب
  • برف پاک کن های شیشه ای با حس باران

فورد اکواسپرت 2021 دارای چند نکته مثبت است، از جمله فضای بار زیاد، قابلیت مانور آسان و استفاده آسان از سیستم اطلاعات سرگرمی اختیاری می باشد. با این حال، این SUV کوچک کامپکت به دلیل موتور ضعیف و سواری سخت، نمی تواند اثری از خود نشان دهد.

شما چه اطلاعاتی درباره فورد اکواسپورت 2021 دارید؟

 

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: حمیرا فغانی