شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۹
برای پایداری در روابط:

رازهای ازدواج موفق و شاد

برای پایداری در روابط:
برایپایداری و صمیمیت بیشتر در ازدواج و زندگی زناشویی اصول های زیر را بدانید و به آن عمل کنید.

تیتربرتر: داشتن یک زندگی شاد در روابط زناشویی یکی از اصل های مهم در استحکام روابط است.در این مقاله، ما رازهایی که اصول زندگی زناشویی نیز نامیده می شود را برای ازدواج شاد را برای شما فاش می کنیم. پس با دقت مطالب زیر را بخوانید تا ازدواجی شاد و موفق داشته باشید.

تقویت نقشه های عشق برای ازدواج شاد

تقویت نقشه های عشق برای ازدواج شاد
تقویت نقشه های عشق برای ازدواج شاد

این اصل مبتنی بر درک شریک زندگی و جهان اوست، برای کمک به حفظ صمیمیت و آمادگی بهتر شما برای مقابله با رویدادهای استرس زا و درگیری که ممکن است در ازدواج شما ایجاد شود. 

نقشه های عشق خود را بسازید، سپس اطلاعات مربوط به شریک خود را بنویسید، از جمله:

  • افراد مهم در زندگی شریک زندگی شما (دوستان، دوستان احتمالی، رقبا/دشمنان)
  • رویدادهای مهم اخیر در زندگی آن ها
  • رویدادهای آینده
  • استرس ها یا نگرانی های فعلی
  • امیدها، رویاها و آرزوها

بنویسید و سپس درباره این خصوصیت ها با هم بحث کنید:

  • پیروزی ها و تلاش های من
  • جراحات و بهبودی من
  • دنیای احساسی من
  • رسالت و میراث من
  • کسی که می خواهم باشم

پرورش مهربانی و قدردانی برای موفقیت در ازدواج

پرورش مهربانی و قدردانی برای موفقیت در ازدواج
پرورش مهربانی و قدردانی برای موفقیت در ازدواج

این اصل مبتنی بر تلاش برای افزایش، یادآوری یا کشف احساسات مثبت در مورد یکدیگر است. جنبه های دوست داشتنی و تحسین آمیز رابطه شما پادزهر حقارت است.

با نوشتن "من قدر می دانم ..." شروع کنید!

سپس 3 مورد یا بیشتر از ویژگی های مثبتی را که درباره شریک زندگی خود می دانید، همراه با یک خاطره یا مثال خاصی از هر یک ذکر کنید، سپس آن را با شریک خود به اشتراک بگذارید.

برای ازدواج موفق از یکدیگر دور نشوید!

برای ازدواج موفق از یکدیگر دور نشوید!
برای ازدواج موفق از یکدیگر دور نشوید!

این اصل مبتنی بر ایده ارتباط مثبت است. هر بار که به همسرتان اطلاع دهید که در طول زندگی روزمره برای او ارزش قائل هستید زندگی و عشق شما زنده می ماند. هنگامی که به سمت شریک خود می روید، به او اطلاع می دهید که برای حضور او و حرف های او ارزش قائل هستید. شما می توانید با برقراری تماس چشمی، لبخند زدن و پاسخ دادن به اعتبار به طرف مقابل برگردید. 

  • اعتماد کنید
  • ارتباط عاطفی
  • رضایت بخشیدن به زندگی جنسی
  • به نوبت صحبت کنید
  • نصیحت نکن فقط گوش کن
  • علاقه واقعی نشان دهید
  • درک خود را به اشتراک بگذارید
  • طرف شریک خود را بگیرید
  • ابراز محبت کنید
  • تأیید احساسات (همدلی)

اجازه دهید شریک شما بر شما تأثیر بگذارد

اجازه دهید شریک شما بر شما تأثیر بگذارد
اجازه دهید شریک شما بر شما تأثیر بگذارد

این اصل در مورد تصمیم گیری مشترک و جستجوی زمینه های مشترک قدرت در ازدواج است. اجازه دادن به همسرتان برای تحت تأثیر قرار دادن شما این نیست که یک نفر بر همه چیز کنترل داشته باشد. این در مورد احترام به هر دو نفر در رابطه است. گوش دادن به شریک زندگی خود و باز بودن در برابر سازش و یا تغییر نظر خود، به جای اینکه پاشنه های خود را در راستای درست کار کردن قرار دهید، برخی از اجزای ضروری این اصل هستند.

مطالب مرتبط:

برای ازدواج شاد مشکلات قابل حل خود را حل کنید

برای ازدواج شاد مشکلات قابل حل خود را حل کنید
برای ازدواج شاد مشکلات قابل حل خود را حل کنید

این اصل در مورد حل مسئله و ارتباط است. دو نوع مشکل زناشویی وجود دارد: مشاجرات قابل حل و مشکلات دائمی که قابل حل نیستند. برای زوج ها مهم است که تعیین کنند در زندگی زناشویی خود چه چیزی را تجربه می کنند.

در اینجا نکات مهم برای حل مشکلات قابل حل شما آمده است:

نرم صحبت کنید

مکالمه را بدون تحقیر یا انتقاد آغاز کنید. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که جملاتی را بیان کنید که به جای "شما" با "من" شروع می شود.

خود و سپس شریک خود را آرام کنید

هنگامی که تنش در بالاترین حد خود قرار دارد، تقریباً غیرممکن است که مسائل را از دیدگاه شریک زندگی خود ببینید یا حتی دقیقاً آنچه را که می خواهید بگویید بدون این که به طور بالقوه سوء تفاهم شود، بیان کنید. اگر احساس می کنید در حین مکالمه داغ می شوید، به همسرتان اطلاع دهید که شما بیش از حد عصبی شده اید و 20 دقیقه استراحت کنید. همچنین می توانید چشمان خود را ببندید، نفس های آرام و عمیق بکشید، ماهیچه های خود را شل کرده و مکانی آرام و شاد را تجسم کنید. پس از آرام شدن، می توانید به آرام کردن شریک زندگی خود کمک کنید. از یکدیگر بپرسید که چه چیزی آرامش بخش است و این کار را انجام دهید.

به خطر افتادن

هنگام بروز درگیری، مهم است که افکار و احساسات شریک زندگی خود را در نظر بگیرید. همچنین بخشی از پذیرش نفوذ، سازش بخش مهمی از دستیابی به راه حل های دوستانه است.

نسبت به خطاهای دیگران تحمل داشته باشید

این مرحله در مورد تحمل آسیب پذیری های شریک و عادات مکالمه ناکارآمد است و تمرکز بر نگرانی مشترک برای رفاه رابطه است.

غلبه بر محدودیت ها برای ازدواجی شاد و موفق

غلبه بر محدودیت ها برای ازدواجی شاد و موفق
غلبه بر محدودیت ها برای ازدواجی شاد و موفق

این اصل در مورد غلبه بر محدودیت از طریق ارتباط باز با شریک خود در مورد امیدها، آرزوها و اهداف زندگی است. سیاست در ازدواج درست مانند تنگنا در ترافیک است، جایی که شما در حالت کامل به بن بست رسیده اید زیرا هر دو در مورد نحوه پیشروی اختلاف نظر دارید. یک زن و شوهر می توانند در هر موضوعی دچار مشکل شوند و اغلب هرچه بیشتر با یکدیگر مشاجره داشته باشند، در موارد دیگر نیز بیشتر دچار مشکل می شوند. زمانی که عمیق ترین رویاها و خواسته های مردم مسدود می شود، قفل ایجاد می شود. زوج های شاد به اهمیت کمک به یکدیگر برای رسیدن به رویاهای خود اعتقاد دارند و از این بلوک ها عبور می کنند.

به رسمیت شناختن و احترام گذاشتن به عمیق ترین، شخصی ترین آرزوها و رویاهای یکدیگر، کلید نجات و ثروتمند شدن ازدواج شما است.

در اینجا نکات مهم برای غلبه بر محدودیت ها وجود دارد:

  • با شریک خود همدلی کنید، طرف مقابل را بشناسید، با دقت گوش دهید و همدلی کنید.
  • احترام بگذارید به این فکر کنید که می خواهید چه نوع شریکی باشید و آن ها دوست دارند با چه شریکی باشند.
  • سازش های موقتی انجام دهید، زمینه های مشترک را بیابید و برای خروج از حالت بن بست، مصالحه کنید.
  • مرحله ماه عسل و روزای شاد را به یاد بیاورید، روزهای اولیه آشنایی با یکدیگر را به خاطر بسپارید، زمانی که سعی نمی کردید یکدیگر را تغییر دهید، درباره شخصی که به تازگی ملاقات کرده بودید کنجکاو بودید.

درک مفهوم مشترک برای ازدواج موفق

 ایجاد معنی مشترک برای ازدواج موفق
 ایجاد معنی مشترک برای ازدواج موفق

این اصل در مورد ایجاد مفهوم مشترک با هم در مدت زمان طولانی تر برای ایجاد ارتباط عمیق تر در ازدواج شما است. معنای مشترک شامل میراث یک زن و شوهر، داستان هایی که آن ها می گویند، اعتقادات آن ها و فرهنگی که برای ایجاد یک سیستم معنایی مشترک ایجاد می کنند، است. بخشی از ایجاد رابطه ای پر از معنا، اولویت بندی زمان و منابع برای رابطه است و داشتن اهداف مشترک و چشم انداز مشترک برای آینده خود می باشد.

زوج هایی که برای ایجاد معنا و اهدافی مشترک که می توانند در کنار هم تلاش کنند، وقت می گذارند، به احتمال زیاد صمیمیت عمیق تری را تجربه می کنند، این یک ویژگی بارز از عشق بالغ و پایدار است.

در اینجا نکات مهم برای ایجاد یک ازدواج قوی تر با معنی مشترک آمده است:

  • یک رویا یا دید مشترک را به اشتراک بگذارید
  • ایجاد مناسبت های روزانه یا هفتگی ارتباط
  • اهداف مشترک خود را عملی کنید

با پیروی از این اصول یا اسرار و واقعاً بررسی آنچه می توانید در رابطه ایجاد کنید، زوجین می توانند ازدواج های طولانی مدت و شاد را ایجاد کنند.

به نظرشما برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: مریلا جواهری