دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ۰۶:۳۴

نتیجه بازی والیبال ایران با ونزوئلا در المپیک توکیو 2020

نتیجه بازی والیبال ایران با ونزوئلا در المپیک توکیو 2020
تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در المپیک توکیو 2020 باید به مصاف ونزوئلا بروند.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با نتیجه سه بر ۲ مقابل لهستان به پیروزی رسید. این بازی ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه طول کشید تا طولانی‌ترین مسابقه تاریخ المپیک از زمان برگزاری این رشته با سیستم امتیازدهی رالی شد. این شیوه از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی اجرا می‌شود.

نتیجه بازی والیبال ایران با ونزوئلا

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقابل ونزوئلا به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

 تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از ساعت ۴:۳۰ امروز (دوشنبه) ۴ مرداد ۱۴۰۰ به مصاف تیم ونزوئلا رفت که در یک بازی برتر با حساب ۳ بر صفر پیروز شد. تیم ملی ایران پیش از این در بازی نخست لهستان را ۳- ۲ شکست داده بود.

تیم ملی ایران با لباس قرمز رنگ و ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو، بازی را آغاز کرد.

ترکیب ابتدایی ونزوئلا  را نیز امرسون الکساندر، ژوزه وردی، رونالد دنیل، ویلنر انریکه، ادسون آلبرتو، آرماندو فرناندو و هکتور ماتا تشکیل داده بودند.

ست اول: ۲۵ - ۱۷ ایران

با شروع بازی دو تیم در حمله عملکرد خوبی داشتند و تا امتیاز ۷ - ۸ به سود ایران پایا پای پیش رفتند. با بیرون رفتن آبشار امرسون، ایران برای اولین بار ۸ - ۱۰ پیشی گرفت. با ورود صالحی به زمین ایران در سرویس عملکرد بهتری داشت و دریافت ونزئلا را با مشکل مواجه کرد تا به واسطه همین موضوع اختلاف دو تیم به ۴ امتیاز افزایش یابد. رونالد سارتی در امتیاز ۱۲ - ۱۶ به سود ایران، برای ونزوئلا وقت استراحت گرفت.

با ورود دو تیم به زمین دفاع روی تور ایران نیز با سه دفاع متوالی اختلاف را به ۸ رساند تا سرمربی ونزوئلا به ناچار در نتیجه ۱۲ - ۲۰ بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. ایران نهایتا این ست را به راحتی با نتیجه ۱۷ - ۲۵ پیروز شد.

ست دوم: ۲۵ - ۲۰ ایران

امتیاز نخست این ست را ونزوئلا توسر "وردی" به دست آورد، اما در ادامه آبشار عبادی‌پور امتیاز تساوی را برای ایران به همراه داشت. در حالی که صالحی می‌توانست روی توپ برگشتی از سرویس امیر غفور ایران را ۳ - ۶ پیش بیاندازد، توپ خود را به تور زد تا نتیجه ۴ - ۵ باشد. در حالی که ایران با ۴ پوئن از حریف پیش بود، درخشش وردی و بیرون رفتن آبشار غفور نتیجه را ۸ - ۱۰ کرد. در ادامه اما خود غفور با آبشار و دفاع‌های خوب خود اختلاف دو تیم را به ۵ امتیاز افزایش داد تا "سارتی" وادار به تقاضای وقت استراحت در امتیاز ۸ - ۱۳ شود.

پس از ورود دو تیم به زمین با بهتر شدن دفاع و حملات ونزوئلا توسط "ادسون و امرسون" اختلاف در حالی به یک امتیاز کاهش یافت که ایران ۱۸ - ۱۹ پیش بود. با کاهش اختلاف، شریفی جایگزین غفور شد تا در دریافت و حمله شرایط تیم را بهبود ببخشد که تعویض او جواب داد و ایران بار دیر دیگر ۱۸ - ۲۱ پیشی گرفت. افزایش اختلاف باعث شد تا ونزوئلا سریعا تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی هم این شاگردان آلکنو بودند که نبض بازی را در اختیار داشته و ۲۰ - ۲۵ برنده ست دوم شدند.

ست سوم: ۲۵ - ۱۸ ایران

امتیاز نخست این ست را هم ایران کسب کرد، اما در ادامه ونزوئلا با رسیدن به امتیاز ۴، برای اولین بار در این مسابقه از ایران پیش افتاد.با درخشش فایولا روی دفاع روی تور نیز ونزوئلا ۸ - ۶ از ایران پیشی گرفت. کارهای سرعتی و دفاع ونزوئلا در این ست کار را برای ایران سخت کرد تا آلکنو در امتیاز ۱۱ - ۸ به سود حریف، تقاضای وقت استراحت کند. پس از شروع مجدد بازی، شاگردان آلکنو در امتیاز ۱۳ نتیجه را به تساوی کشاندند.

در ادامه با درخشش غفور و مجرد روی پاس‌های سرعتی معروف، ایران ۱۴ - ۱۶ پیشی گرفت تا اعضای کادرفنی ونزوئلا تقاضای وقت استراحت کنند. با ادامه درخشش مجرد و غلامی در دفاع روی تور اختلاف به ۵ امتیاز رسید تا ایران ۱۴ - ۱۹ پیشی بگیرد. در اواخر این ست صابر کاظمی برای زدن سرویس جایگزین مجرد شد که یک امتیاز سرویس را به دست آورد تا ایران به امتیاز ۲۳ برسد. این ست نهایتا با نتیجه ۱۸ - ۲۵ به سود ایران تمام شد تا شاگردان آلکنو در مجموع ۳ بر صفر برنده بازی شوند.

شاگردان ولادیمیر آلکنو در بازی سوم خود باید پس فردا مقابل کانادا به میدان بروند. تا امروز تیم ایران دو برد را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورده است.

نتایج سایر بازی های والیبال در المپیک توکیو 2020

بازی ایتالیا و کانادا که صبح دیروز برگزار شد هم این رکورد را با ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه شکسته بود ولی بازی ایران و لهستان، دوباره رکورد را تغییر داد.

در دوره‌های گذشته مسابقه آمریکا با یونان در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک آتن و دیدار روسیه و لهستان در مرحله گروهی المپیک لندن با ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه، طولانی‌ترین مسابقات تاریخ المپیک بودند.

مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در یک گروه قرار دارند و ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه دوم به میدان می‌روند.

ساعت بازی والیبال ایران با ونزوئلا در المپیک توکیو 2020

تیم ملی ایران از ساعت 4:30 بامداد دوشنبه 4 مرداد در مسابقات والیبال بازی‌های المپیک به مصاف ونزوئلا می‌رود.

آخرین وضعیت تیم والیبال ونزوئلا در برابر ایران

آخرین وضعیت تیم والیبال ونزوئلا در برابر ایران
آخرین وضعیت تیم والیبال ونزوئلا در برابر ایران

 

 تیم ملی والیبال ونزوئلا  چند روز پیش در یک دیدار تدارکاتی پیش از آغاز المپیک توکیو به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. شاگردان مارسلو مندس در این بازی با نتایج 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند. 

ست چهارم و پنجم نیز با توافق طرفین برگزار شد و که ست چهارم با حساب 25 بر 23 به سود ونزوئلا و ست پنجم 15 بر 9 به نفع آرژانتین به پایان رسید.

دیورز نیز، تیم ملی والیبال ژاپن در بازی نخست خود در المپیک 2020 توکیو به مصاف ونزوئلا رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

ژاپنی‌ها در سه ست متوالی این بازی با نتایج 25 بر 21، 25 بر 20 و 25 بر 15 حریف خود را از پیش رو برداشتند. در این مسابقه یوکی ایشیکاوا 13 امتیاز برای ژاپن و امرسون رودریگس 9 امتیاز برای ونزوئلا به دست آوردند.

در بازی قبلی نیز تیم روسیه با نتیجه 3 بر یک آرژانتین را شکست داد. در این مسابقه ماکسیم میخایلوف 14 امتیاز برای روسیه و برونو لیما 17 امتیاز برای آرژانتین کسب کردند.

ترکیب والیبال ونزئولا در برابر ایران

خوسه کاراسو، آرماندو ولاسکز، فرناندو گونسالس، ویلنر ریواس، رونالد فایولا، الیسر کانلو، هکتور ماتا، امرسون رودریگس، لوئیس آریاس، ادسون والنسیا، خوسه وردی و روبرت ارواماس نیز 12 بازیکن تیم ملی ونزوئلا هستند که توسط رونالد سارتی، سرمربی این تیم به فدراسیون جهانی والیبال معرفی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت تیم والیبال ایران در برابر ونزوئلا

آخرین وضعیت تیم والیبال ایران در برابر ونزوئلا
آخرین وضعیت تیم والیبال ایران در برابر ونزوئلا

 

صعود یک پله‌ای والیبال ایران در رده‌بندی جهانی

تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی بر لهستان یک پله در رده‌بندی جهانی صعود کرد و یک بار دیگر در رتبه اول آسیا قرار گرفت.

 تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در المپیک توکیو با نتیجه سه بر ۲ مقابل لهستان به پیروزی رسید. این پیروزی باعث شد ایران ۱۵ امتیاز در رده‌بندی جهانی به دست بیاورد و یک پله در این جدول صعود کند.

ایران پس از پایان این بازی با ۲۶۱ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت و دوباره بالاتر از ژاپن، بهترین تیم قاره آسیا در این رده‌بندی شد.

در صدر رده‌بندی همچنان برزیل، لهستان و روسیه اول تا سوم هستند.

مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در یک گروه قرار دارند و ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه دوم به میدان می‌روند.

ترکیب تیم ملی ایران دربرابر ونزوئلا

ولادیمیر آلکنو در این بازی از میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت و جواد کریمی استفاده می‌کند.

نتایج بازی های تیم والیبال ایران در المپیک توکیو 2020

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران را می توانید ببینید.

  • ایران ۳ - لهستان ۲
  • دوشنبه ۴ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - ونزوئلا
  • چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - کانادا
  • جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ایتالیا
  • یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ژاپن
سوال: به نظر شما تیم والیبال ایران در برابر ونزوئلا چه نتیجه ای می گیرد؟

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده