شنبه, ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۲۹

بیوگرافی دانیال شه بخش بوکسور ایرانی در المپیک توکیو 2020

بیوگرافی دانیال شه بخش بوکسور ایرانی در المپیک توکیو 2020
دانیال شه بخش بوکسور موفق کشورمان است که در رقابت های المپیک توکیو 2020 حضور دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ دانیال شه‌بخش نماینده بوکس ایران در وزن 52 تا 57 کیلوگرم، با رای هر 5 داور میدان، نماینده کشور مراکش را شکست داد و راهی یک هشتم نهایی المپیک2020 شد.

بازی های دانیال شه بخش در المپیک توکیو 2020

بازی های دانیال شه بخش در المپیک توکیو 2020
بازی های دانیال شه بخش در المپیک توکیو 2020

 

شه‌بخش در دور بعد برابر قهرمان جهان و دارنده ۲ مدال برنز المپیک از کوبا مبارزه می‌کند.

بیوگرافی دانیال شه بخش

بیوگرافی دانیال شه بخش
بیوگرافی دانیال شه بخش

 

دانیال شه‌بخش (زاده ۲۸ اسفند ۱۳۷۸ در زاهدان) بوکسور اهل ایران است. وی به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نیز راه یافته‌است.

افتخارات دانیال شه بخش

بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی افتخاراتش زیاد نیست و به دو مدال طلا و برنز در تورنمنت های بین المللی خلاصه می شود اما در همین مدت کوتاهی که ملی پوش بوده توانسته یکی از چهره های مطرح تیم ملی بوکس مردان باشد. او همچنین مدال نقره آسیا را هم در کارنامه خود دارد. او بوکسور جوان و آینده داری که در ابتدای مسیر ورزش قهرمانی مجوز حضور در بازی های المپیک توکیو را به دست آورده است. علاوه بر اینها شه بخش لقب اولین ورزشکار المپیکی سیستان و بلوچستان را هم به خود اختصاص داده که در جای خود درخور توجه است.

نحوه کسب سهمیه المپیک توسط دانیال شه بخش

مسیر المپیکی شدن:دانیال شه بخش در دیدار نخست با گرفتن یک ناک دان از حریف چین تایپه ای خود به مرحله بعد راه پیدا کرد. چانگ جامی از پاپوئا گینه نو و قاره اقیانوسیه دومین بوکسوری بود که مغلوب بوکسور جوان کشورمان شد. شه بخش در سومین مبارزه خود مقابل تیمرزانوف حریف قزاق شکست خورد و راهی مرحله شانس مجدد شد. او در مرحله پایانی در مبارزه با نماینده هنگ کنگ مقتدرانه به پیروزی رسید و نخستین سهمیه المپیک را کسب کرد. شه بخش مسابقات خود در المپیک را امروز (شنبه) از مرحله یک شانزدهم نهایی و در مصاف با رقیب مراکشی، آغاز خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

مصاحبه با دانیال شه بخش

مصاحبه با دانیال شه بخش
مصاحبه با دانیال شه بخش

 

دانیال شه‌بخش در خصوص پیگیری تمریناتش در این روزهای کرونایی، اظهار داشت: تمریناتم را به صورت انفرادی در خانه انجام می‌دهم و برای حفظ آمادگی جسمانی و فنی‌ام قصد دارم با مربی شخصی خودم در یک باشگاه خلوت که زیاد شلوغ نباشد، تمرینات جدی تر را پیگیری کنم. چون با اوضاع و احوال این روزهایی که وضعیت بیماری کرونا در کشور هر روز بدتر می شود، نباید منتظر بمانیم تا امروز یا فردا بیماری تمام بشود.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی ورزشکاران حرفه ای در بلاتکلیفی به سر می برند و یک نوبت تمرین در خانه و تمرین سست به جای نمی رسد.

المپین کشورمان با اشاره به برگزاری اردوهای با کیفیت جهت کسب موفقیت در المپیک توکیو، عنوان کرد: امیدوارم پس از اتمام بیماری کرونا، تمرینات تیم ملی نیز با حضور برترین های بوکس ایران آغاز شود. برای شرکت در یک رویداد بزرگی همچون بازیهای المپیک که سقف ورزش دنیاست و نتیجه اش برای ورزش ایران مهم است، نیاز به برگزاری اردوی تدارکاتی داریم که برای موفقیت خیلی تاثیرگذار خواهد بود تا بتوانیم کاری استثنایی و فوق العاده انجام بدهیم. 

شه‌بخش در خصوص اینکه با رییس فدراسیون بوکس همشهری است، گفت: اگر بگویم حسین ثوری بخاطر همشهری بودن، بیشتر هوای مرا را دارد، دروغ گفته ام، ولی دلگرمی است همشهری‌ات رئیس فدراسیون است. برای او فرقی نمی کند چه کسی در تیم ملی باشد یک شهرستانی یا من و فقط وظیفه خودش را انجام می دهد.

وی ادامه داد: در نخستین دوره تورنمنت بین‌المللی بوکس چابهار (جام مکران) که اسفند سال 97 برگزار شد، به او گفتم اگر من اول شدم مرا به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا می‌برید؟ ثوری گفت؛ باید با اقتدار اول بشوی تا حرف و حدیثی  نباشد که یک زمان بگویند رئیس فدراسیون همشهری‌اش را به مسابقات برد. در وزن 60 کیلوگرم قهرمان جام مکران شدم ولی کادر فنی وقت، کسی دیگر به مسابقات بردند. 

شه بخش در مورد پایان خدمت سربازی اش، تصریح کرد: دنبال کارهای پایان خدمت سربازی بودم و پایان دوره گرفتم و تقریبا 24 روز دیگر خدمتم تمام می شود. دیگر دغدغه ای برای سفرهای خارجی ندارم و می توانم بدون استرس به مسابقات اعزام شوم.

قهرمان بوکس ایران در خصوص دریافت پاداش های فدراسیون بوکس نیز خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون بابت اهدای 80 میلیون تومان پاداش تشکر می کنم ولی با وجود رکود اقتصادی در کشورمان، با این مبلغ دیگر پراید هم نمی شود خرید!

سوال: به نظر شما کاروان المپیک ایران چند مدال می گیرد؟

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده