شنبه, ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰

پیش بینی بازی والیبال ایران-لهستان در المپیک توکیو 2020

پیش بینی بازی والیبال ایران-لهستان در المپیک توکیو 2020
تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی در المپیک توکیو باید به مصاف لهستان برود.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم ولی کشورمان پس از بازی های جام ملت ها حالا باید در المپیک توکیو به مصاف رقبای سرسخت خود برود، در اولین دیدار تیم ملی لهستان را پیش رو دارد.

ساعت بازی والیبال ایران-لهستان در المپیک توکیو 2020

زمان بازی تیم ملی والیبال کشورمان با لهستان امروز 2 مرداد 1400 راس ساعت 15:10 در توکیو به مصاف هم می روند.

آخرین وضعیت تیم والیبال کشورمان پیش از بازی با لهستان

آخرین وضعیت تیم والیبال کشورمان پیش از بازی با لهستان
آخرین وضعیت تیم والیبال کشورمان پیش از بازی با لهستان

 

اولین مسابقه والیبالست‌های کشورمان با تیم لهستان مدعی قهرمانی است. تیمی که ملی‌پوشان والیبال ایران به خوبی با سبک بازی آن‌ آشنایی دارند. آخرین بازی ایران و لهستان به لیگ جهانی والیبال که دو ماه قبل برگزار شد باز می‌گردد. ایران در آن مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر از لهستان شکست خورد. البته والیبال ایران با آلکنو در این دوره از رقابت‌های جهانی، بیشتر به دنبال رسیدن به ترکیب مناسب برای بازی‌های المپیک بود تا کسب مقام و پیروزی.

شاید با توجه به نتایج ضعیف والیبالیست‌های ایرانی در لیگ جهانی، خیلی‌ها امید چندانی به موفقیت این تیم در رقابت‌های المپیک نداشته باشند؛ اما پوراوجی کارشناس حوزه والیبال در رادیو ورزش در این باره گفت: لهستان تیم قدرتمندی است و بازیکنان جایگزین زیادی هم دارد؛ اما ما هم تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم. اگر ایران در مسابقات والیبال جهانی چندان موفق ظاهر نشد، به دلیل این بود که آلکنو در نظر داشت ترکیب درست تیم برای المپیک توکیو را انتخاب کند.  

او افزود: ما در مسابقات پیش‌رو، به نظرم توانایی کسب حداقل سه پیروزی را خواهیم داشت. پیروزی‌هایی که انتظار داریم در برابر ونزوئلا، ژاپن و کانادا به دست بیاید. سطح والیبال ونزوئلا از والیبال ما پایین‌تر است. با کانادا و ژاپن هم به لحاظ فنی و توانایی در یک رده قرار داریم. هرچند که ژاپن میزبان است و شاید امتیاز میزبانی کمی به سود این تیم باشد؛ اما بارها با این تیم بازی کرده‌ایم.

پوراوجی در پایان گفت: بازی اول ما با لهستان است؛ تیمی که علاوه بر بحث‌های تکنیکی، کُری‌خوانی زیادی هم با بازیکنان ما دارد. با این حال ما در رقابت‌های مختلف با لهستان بازی کرده و آنها را شکست داده‌ایم. امیدوارم والیبالیست‌های ما در اولین بازی المپیک خود لهستان را شکست دهند و با انگیزه مضاعف ادامه مسابقات را پیگیری کنند.

ترکیب تیم ملی ایران دربرابر لهستان

ولادیمیر آلکنو در این بازی از میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت و جواد کریمی استفاده می‌کند.

ترکیب تیم ملی والیبال لهستان دربرابر ایران

تیم ملی لهستان هم که نیمکت بسیار قوی دارد، تمامی بازیکنان اصلی خود را به رقابت های المپیک توکیو آورده است.  ویتال هینن، مربی بلژیکی تیم ملی والیبال لهستان که باید لیست ۱۸ نفره خود را برای امپیک آماده می کرد مجبور شد برخی از بازیکنان مطرح جهان را خط بزند. جاکوب پوپیو ، نوربرت هوبر، مارچین کومندا، آرتور شالپوک، بارتوش کولک و داوید کونارسکی از جمله بازیکنانی هستند که تیم ملی لهستان را همراهی نخواهند کرد.

 پاسور ها: فابین دژیزگا، گژگوش لوماچ، مارسین یانوش

 پشت‌خط‌زن ها: بارتوش کورک، ووکاش کاچمارک، ماچی موزای

 سرعتی‌زن ها: ارول کلوس، متئوش بینیک، یاکوب کوخانوفسکی، پیوتر نواکوفسکی، نوربرت هوبر ( در دقایق آخر به لیست تیم ملی لهستان اضافه شد)

 قدرتی‌زن ها: ویلفردو لئون، میخال کوبیاک، الکساندر شیفکا، کمیل سمونیک، بارتوش بدنوژ، توماش فورنال

 لیبرو ها: پاول زاتورسکی، دامیان وویتاشک

مطالب مرتبط:

پیش بینی بازی والیبال ایران با لهستان

پیش بینی بازی والیبال ایران با لهستان
پیش بینی بازی والیبال ایران با لهستان

 

رسانه لهستانی معتقد است اگر تیم ملی والیبال ایران شرایط ایده‌آلی داشته باشد، می‌تواند برای لهستان دردسرساز شود.

تیم ملی والیبال ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو ترکیب ۱۲ نفره خود را در المپیک شناخته و قرار است ایران در اولین بازی خود در المپیک شنبه ۲ مرداد از ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران به مصاف لهستان برود.

رسانه ورزشی لهستان درباره بازی این کشور با ایران در اولین گام از بازی های المپیک نوشت: "ولادیمیر آلکنو مربی معروف روس هدایت والیبالیست های ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برعهده دارد.

آلکنو مربی باتجربه ای است که طلای المپیک لندن ۲۰۱۲ را به نام خود کرده است. تیم ملی والیبال ایران درحالی پا به میدان این رقابت ها خواهد گذاشت که در لیگ ملت های والیبال نتایج خوبی نگرفت و در این مسابقات به کلی نا امید شد. در رقابت های لیگ ملت های والیبال که در ریمینی ایتالیا پیگیری شد تیم ملی والیبال ایران به پنج پیروزی و ۱۰ شکست دست یافت. "

این رسانه لهستانی با اشاره به شکست ایران مقابل لهستان در لیگ ملت های والیبال ادامه داد: "در ست سوم دیدار ایران و لهستان در لیگ ملت های والیبال آلکنو بر سر بازیکنان فریاد زد: خجالت نمی کشید؟  همسران، فرزندان و والدین شما این بازی را تماشا نمی کنند!؟

 البته این صحبت ها بی تاثیر بود و ایران در آن بازی شکست خورد. بعد از لیگ ملت های والیبال تیم ملی والیبال ایران درگیر حاشیه های رسانه ای شد چرا که فرهاد قائمی ملی پوش ایرانی با صحبت هایی در رسانه ها علیه آلکنو جو تیم ملی ایران را متشنج کرد. باید دید که جو متشنج شده در تیم ملی والیبال بر عملکرد والیبالیست های ایران در توکیو تاثیر خواهد گذاشت یا خیر؟

لهستانی ها در سه مسابقه اخیر با ایران به پیروزی رسیدند. البته تیم ملی والیبال ایران در صورت برخوردار بودن از شرایط خوب می تواند برای لهستان دردسر ایجاد کند. "

برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران

  • شنبه ۲ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - لهستان
  • دوشنبه ۴ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - ونزوئلا
  • چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - کانادا
  • جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ایتالیا
  • یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ژاپن
سوال: به نظر شما تیم والیبال ایران در برابر لهستان چه نتیجه ای می گیرد؟

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده