جمعه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
در نوبت دوم تزریق واکسن کرونا:

واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات خوزستان

در نوبت دوم تزریق واکسن کرونا:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) نوبت دوم واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

به گزارش تیتربرتر؛ رهبر انقلاب نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند و سپس در سخنان مهمی درباره مشکلات استان خوزستان بر لزوم رسیدگی فوری تاکید کردند.ویدئو تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به رهبر انقلاب را در پایان این خبر می توانید ببینید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) یکم مرداد ماه دُز دوم واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

تزریق دز دوم واکسن کرونا توسط رهبر انقلاب

تزریق دز دوم واکسن کرونا توسط رهبر انقلاب
تزریق دز دوم واکسن کرونا توسط رهبر انقلاب

 

رهبر انقلاب، امروز پس از تزریق واکسن، در سخنانی مهم به مسائل و مشکلات استان #خوزستان و لزوم رسیدگی فوری به وضعیت مردم این استان پرداختند.

اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات خوزستان

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات مردم خوزستان افزودند: اکنون که دستگاههای دولتی و غیردولتی مشغول به کار شدند، و همچنین دولت بعدی که بر سر کار خواهد آمد، کارها را به صورت جدی دنبال کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز پس از دریافت نوبت دوم واکسن کوو ایران برکت با تشکر از مجاهدتهای مجموعه‌های بهداشت و درمان در مقابله با بیماری و بخصوص از زحمات دانشمندان و محققان در تولید واکسن داخلی، بر لزوم استمرار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا توقف شیوع بیماری تأکید کردند و در ادامه با اشاره به مشکلات عمیقاً دردآورد مردم وفادار استان خوزستان در زمینه آب، مسئولان دستگاههای دولتی و غیردولتی را موظف کردند به صورت جدی رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم خوزستان را دنبال کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اختلال ایجاد شده در دسترسی مردم به واکسن را عمدتاً ناشی از بدقولی فروشندگان خارجی واکسن خواندند و گفتند: این مسئله یک بار دیگر به مردم و مسئولان کشور یادآوری کرد که تکیه به دیگران موجب بروز مشکلات می‌شود بنابراین باید بتوانیم در همه مسائل روی پای خود بایستیم.

ایشان افزودند: البته در کنار تولید داخل ناگزیر از تولید خارجی مطمئن نیز استفاده می‌کنیم اما باید با تمرکز و تلاش بر روی تولید داخل جلوی منتظر و معطل ماندن مردم را گرفت و امیدواریم با توجه مسئولان، توزیع واکسن به آسانی و روانی کامل در بین مردم انجام شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جهش‌های پی در پی ویروس و باقی ماندن خطرات آن، مردم را به استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراخواندند و گفتند: طولانی شدن قضیه بیماری نباید موجب کاهش حساسیت‌ها شود و در همه جا از جمله مراسم‌های گوناگون مذهبی و غیرمذهبی نیز باید اصل را بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های توصیه‌شده از طرف مسئولین مانند ماسک و فاصله‌گذاری قرار داد.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر مردم برای یک دوره، زحمت رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها را قبول کنند، بیماری ریشه‌کن یا حداقل شیوع آن و ادامه خطرات جانی و خسارات مالی متوقف می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان تأکید کردند: دستگاههای دولتی به صورت جدی از تولید واکسن‌های داخلی پشتیبانی کنند تا این کار به بهترین وجه انجام شود.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به مشکلات مردم خوزستان اشاره کردند و گفتند: در روزهای اخیر یکی از نگرانی‌های واقعاً دردآور، مسئله آب خوزستان و مشکلات مردم بود.

گلایه رهبر انقلاب به مشکلات آب خوزستان

ایشان با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مردم ناراحتی خود را بروز دادند اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت چراکه مسئله آب آن‌هم در آن آب‌وهوای گرم خوزستان مسئله کوچکی نیست.

ایشان با اشاره به حضور وفادارانه و فداکارانه مردم خوزستان در خط مقدم مشکلات هشت سال دفاع مقدس، گفتند: این مردم نباید دچار مشکلات باشند و اگر به در وقت خود به کار مردم رسیدگی می‌شد، این وضعیت ایجاد نمی‌شد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون که دستگاههای دولتی و غیردولتی مشغول به کار شدند، و همچنین دولت بعدی که بر سر کار خواهد آمد، کارها را به صورت جدی دنبال کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مردم را به مراقبت در مقابل توطئه‌های دشمن توصیه کردند و گفتند: دشمن به دنبال آن است که از هر چیز علیه انقلاب و کشور و مصالح مردم استفاده کند بنابراین باید مراقبت شود که بهانه‌ای به دست آن داده نشود.

ایشان افزودند: واقعا دردآور است برای انسان که مشاهده بکند استان خوزستان با این مردم وفاداری که در این استان هستند، با این همه امکانات و استعدادهای طبیعی‌ای که در این استان وجود دارد،‌ با این همه کارخانجاتی که در این استان وجود دارد، وضع مردم به جایی برسد که آنها را ناراضی کند و ناراحت کند آنها را.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: اگر چنانچه توصیه‌هایی که نسبت به آب خوزستان و فاضلاب خوزستان مورد توجه قرار میگرفت حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم.حالا خب که مردم ناراحتیشان را بروز دادند و اظهار کردند هیچ گله‌ای نمیشود از مردم داشت. ناراحت‌اند،‌مشکل آب مشکل کوچکی نیست آن هم در آن هوای کذایی خوزستان، آن هم مردم خوزستان که بسیار مردم باوفایی هستند.

* مسئولان و دولت بعدی حل مشکلات #خوزستان را به صورت جدی دنبال کنند

 رهبر انقلاب افزودند: در دوران هشت سال دفاع مقدس آنهایی که لب خط مقدم مشکلات بودند مردم خوزستان بودند و انصافا ایستادند.

من از نزدیک شاهد بودم. من دیدم از نزدیک که مردم خوزستان چقدر باوفا و بااهتمام جوانهایشان را فرستادند، مردانشان را فرستادند، زنهایشان کمک کردند و این مردم باوفا و علاقمند نبایستی دچار این مشکلات باشند.

نمیشود واقعا ملامت کرد مردم را و بایستی به کار مردم رسیدگی بشود. باید رسیدگی میشد اگر رسیدگیهای لازم در وقت خود انجام میگرفت مسلم این وضعیت برای مردم پیش نمی‌آمد. 

حالا همه خب الحمدلله دستگاه‌های مختلف،‌دولتی و غیردولتی و اینها مشغول کار شدند. این کارها را دنبال کنند و با جدیت دنبال کنند. حالا دولت بعد هم که خواهد آمد ان‌شاء الله به این مسئله به جد بپردازد.

* مسئولان تلاش کنند که مردم معطل واکسن نمانند/ اختلال در مسئله واکسن ناشی از بدقولی فروشندگان آن بود

 رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا فرمودند: اختلالی در برخی از موارد در مسئله تقسیم واکسن بین مردم به وجود آمد که البته عمدتا ناشی از بدقولی کسانی بود که قول داده بودند واکسن را به ما بفروشند و بدقولی کردند.

این یک بار دیگر به ملت ایران و مسئولین کشور یادآوری میکند که ما بایستی در همه مسائل بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و تکیه به دیگران مشکلاتی به وجود می‌آورد کمااینکه در این قضیه هم مشکلاتی به وجود آورد.

البته چاره‌ای نداشتیم در کنار تولید داخلی واکسن ناچار بودیم و هستیم که از تولیدات کشورهای دیگر هم تا آن حدی که قابل اطمینان هست استفاده کنیم و استفاده خواهیم کرد. لکن تلاش را باید گذاشت روی تولید داخل و مردم نبایستی منتظر و معطل بمانند.

انشاءالله تقسیم این واکسن با آسانی و روانی کامل صورت بگیرد در بین همه مردم و مسئولین محترم به این نکته توجه خواهند کرد.

* اصل بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کروناست

 رهبر انقلاب فرمودند: با این جهش‌هایی که در نوع ویروس کرونا به وجود می‌آید که پی در پی تا حالا پنج شش تا جهش به وجود آمده طبعا خطرات باقی است. نباید ما چون یک سال و نیم مثلا طول کشیده، موجب بشود رعایت شیوه‌نامه‌ها عادی جلوه کند و مردم حساسیتشان کم بشود.

باید شیوه‌نامه‌ها حتما رعایت بشود حالا مراسم گوناگون مذهبی و غیر مذهبی و اینها هم وجود دارد.

بایستی حتما اصل را بر رعایت شیوه‌نامه‌ها قرار داد و فاصله‌ای که باید وجود داشته باشد و ماسکی که باید زده بشود و بقیه جهاتی که لازم است رعایت بکنند.

ما اگر چنانچه این سختی رعایت پروتکل‌ها را تحمل کنیم ریشه این بیماری کنده میشود و لااقل شیوعش متوقف خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: محسن رضوی