پنج شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۱۴

زمان بازی نوواک جوکویچ در المپیک توکیو 2020

زمان بازی نوواک جوکویچ در المپیک توکیو 2020
بازی های تنیس امسال بدون رافا نادال و راجر فدرر برگزار می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ از فردا جمعه بازی های المپیک توکیو آغاز شد.

زمان مسابقه نواک جوکوویچ در المپیک توکیو 2020

زمان مسابقه نواک جوکوویچ در المپیک توکیو 2021
زمان مسابقه نواک جوکوویچ در المپیک توکیو 2020

 

رقابت های تنیس المپیک از روز شنبه شروع خواهد شد و در حالی که رافا نادال و راجر فدرر دو اسطوره تنیس دنیا در این رقابت ها غایب هستند، نوواک جوکوویچ و اندی ماری شانس های نخست محسوب می شوند.

جوکوویچ که اخیرا توانست فاتح جام ویمبلدون نخستین گرنداسلم فصل شود، کارش را در دور اول تنیس المپیک برابر هوگو دلین بولیویایی شروع خواهد کرد و در دور بعد احتمالا به مصاف لورنزو موزتی خواهد رفت. موزتی ایتالیایی اخیرا در رولندگاروس جوکوویچ را شدیدا به زحمت انداخته بود.

جوکوویچ در صورت پیروزی بر موزتی، در یک چهارم نهایی به مصاف اندرو روبلف می رود و پیش بینی می شود در نیمه نهایی به الکساندر زِورِف برخورد کند.

جوکوویچ این روزها روی دور پیروزی قرار دارد و در چهارمین حضورش در المپیک به دنبال اولین طلای خود است.

او در المپیک پکن مدال برنز را کسب کرد. در المپیک 2012 عنوان چهارم را با شکست از دل پوترو به دست آورد و در المپیک ریو همان دور نخست حذف شد.

اندی ماری بریتانیایی برنده دو طلای المپیک 2012 و 2016 نیز به عنوان جدی ترین رقیب جوکویچ، کار خود را در سمت دیگر جدول و برابر حریفی کانادایی به نام فلیکس اوگر آلیاسیمه، شماره 15 دنیا شروع خواهد کرد.

ماری سال 2012 راجر فدرر را در فینال برد و در سال 2016 نیز دل پوترو را مغلوب کرد و به طلا رسید. 

تا به امروز تنها اشتفی گراف تنیسور زن مشهور آلمانی است که سال 1988 توانست هم برنده طلای المپیک شود و هم قهرمان تمام گرنداسلم های فصل. 

بیوگرافی نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ (Новак Ђоковић, Novak Đoković) (زادهٔ ۲۲ مهٔ ۱۹۸۷) در بلگراد، صربستان ،(یوگسلاوی وقت) تنیسباز حرفه‌ایِ صربستانی و نفر شمارهٔ یک دنیا در حال حاضر است.

ازدواج نواک جوکوویچ

ازدواج نواک جوکوویچ
ازدواج نواک جوکوویچ

 

نواک جوکوویچ در سال 2005 وقتی 18 ساله بود با همسر آینده اش یلینا در دبیرستان آشنا و زندگی مشترکی را تشکیل داد آنها رسما سال 2014 با هم ازدواج کردند،ثمره این زندگی یک پسر بنام استفان متولد 2014 و دخترش تارا متولد 2017 می باشد.

مطالب مرتبط:

ویژگی های نواک جوکوویچ

  • از هواداران پروپاقرص باشگاه میلان ایتالیاست
  • به زبان های صربی، ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی صحبت می کند
  • یکی از اعضای کلیسای مسیحی ارتدوکس صرب است
  • قد 187 سانتی متر و 80 کیلوگرم وزن دارد
  •  به رنگ نارجی و سیاه علاقه دارد و بیشتر ورزشی می پوشد

مجموعه موفقیت های  نواک جوکوویچ

او موفق شده‌است دو سال متوالی بازیکن شماره یک دنیا لقب بگیرد. جوکوویچ جزو هفت بازیکنی است که توانسته‌اند هر چهار گرند اسلم را برنده شوند و تنها بازیکن تاریخ تنیس مدرن است که حداقل دوبار در هر چهار گرند اسلم موفق به ثبت قهرمانی شده‌است.

او همچنین صاحب چندین رکورد مختلف است: دومین بازیکن بعد از رود لاور که موفق شده‌است چهار گرند اسلم را به صورت پیاپی برنده شود. کسب ۹ قهرمانی در گرند اسلم استرالیا، جوان‌ترین کسی که به همهٔ نیمه نهایی ۴ گرند اسلم رسیده‌است و تنها فردی است که که موفق به کسب ۳ عنوان متوالی جام آزاد استرالیا شده‌است و در طولانی‌ترین فینال یک گرند اسلم (۵ ساعت و ۵۳ دقیقه) بازی کرده‌است.

از دیگر رکوردهای او می‌توان به ۳۱ برد متوالی در مسابقات مسترز و نیز قهرمانی در همه مسابقات مسترز اشاره کرد. همچنین او موفق به کسب عنوان قهرمانی در ۲۰ گرند اسلم شده‌است. وی با ۳۶ قهرمانی در مسابقات مسترز، رکورددار است. بعلاوه وی تنها بازیکنی در تاریخ تنیس است که توانسته بیش از یک بار همهٔ مسابقات مسترز را فتح کند. اسطوره صرب با ۹ قهرمانی در گرند اسلم استرالیا رکورد دار است. از او معمولاً به عنوان کاملترین بازیکن تمام ادوار یاد می‌شود.

خانواده نواک جوکوویچ

پسر و همسر نواک جوکوویچ
پسر و همسر نواک جوکوویچ

 

نام پدرش سردیان و مادرش دیانا است او دو برادر کوچکتر از خود به نام‌های مارکو و جورجی دارد که هر دو تنیسور هستند نواک از چهار سالگی تنیس را شروع کرد سپس در شش سالگی زیر نظر تنیسور سابق صربستان یلنا گنچیچ تنیس را ادامه داد. (۱۹۹۱۱) نواک شش سال در کنار گنچیچ تنیس را ادامه داد در طول این شش سال استعداد او در تنیس نظر همه را به خود جلب کرد و گنچیچ او را برای ادامه تنیس به نیکولا پیلیچ معرفی کرد و در سال ۱۹۹۹ نواک تنیس خود را در کنار پیلیچ ادامه داد.

دو سال بعد جوکوویچ چهارده ساله رقابت در مسابقات جهانی را شروع کرد و توانست در مسابقات قهرمانی اروپا در رقابت‌های تک نفره-دونفره و تیمی قهرمان شود. بعد از چند سال جوکوویچ و خانواده‌اش در مونته کارلو-موناکو در فرانسه اقامت گزیدند و در سال ۲۰۰۶ او باتنیسور سابق اسلواکی مارین وایدا شروع به کار کرد.

جوکوویچ عضو کلیسای ارتدکس صربی است و برای کمک‌هایی که به صومعه‌های زیر نظر کلیسای ارتدکس کرده و کارهای خیریه که در استان خودمختار کوزوو و متوهیا کرده‌است از سوی کلیسا جوایزی دریافت کرده‌است. از سوی دیگر گزارش شده که جوکوویچ روزانه یک ساعت در معبد بودایی بوداپادیپا در ویمبلدون، درون‌پویی می‌کند

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده