سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷

انصراف احسان حدادی از المپیک توکیو 2020؟

انصراف احسان حدادی از المپیک توکیو 2020؟
احسان حدادی بازیکن موفق پرتاب دیسک کشورمان برای المپیک توکیو از احتمال نتیجه نگرفتن در توکیو خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ مصدومیت های پیاپی احسان حدادی سبب شده در چند سال اخیر مثل روزهای اوج خود نباشد هر چند همیشه تا لحظه آخر می جنگد برای کسب مدال او برای المپیک توکیو از اولین نفرات بود که سهمیه را گرفت و حدادی تا الان در سه دور المپیک های قبل حضور داشته و با یک مدال نقره در المپیک لندن نام خود را جاودانه ساخت.

حالا این ورزشکار قدر کشورمان در این روزها که کاروان تیم در حال اعزام به توکیو است و گروهی در توکیو قرار دارند و می خواند رقابت سخت المپیک را آغاز کنند از بدشانسی هایش گفت که متاسفانه مصدوم شده و شاید نتواند کسب مدال کند که این شوک سختی برای ورزش ایران در المپیک است.این یعنی ممکن است بعد از مثبت شدن دوپینگ بهمن عسکری و مصدومیت پریسا جهانفکریان که باعث از دست رفتن دو سهمیه برای ایران شد، سومین مدال هم بسوزد.

احسان حدادی ماه هاست که با مک ویلکینز مربی آمریکایی تمرین های خود را شروع کرده است. درد مجدد دیسک کمرش باعث شد که به تهران برگردد و دوره های درمانی را آغاز کند. حدادی اما در آخرین پرتاب در لیگ دوومیدانی پرتاب و با رکورد 58.46 متر باعث ناامیدی همه شد.

صحبت های احسان حدادی درباره المپیک توکیو 2020

صحبت های احسان حدادی درباره المپیک توکیو 2021
صحبت های احسان حدادی درباره المپیک توکیو 2020

 

پایم آسیب دید و نمی خواستم پرتاب کنم

یک روز قبل از مسابقه لیگ پایم در تمرین پیچید و به خاطر این آسیب دیدگی نمی خواستم مسابقه دهم، اما به تیم پلمیر تعهد داده بودم و مجبور شدم که پرتاب کنم. می دانستم که شرایطم خوب نیست و چنین رکوردی ثبت می کنم. مشکل من در لیگ آسیب دیدگی کمرم نبود و به آن عادت کردم چون شرایطش تغییری نمی کند. آسیب دیدگی پایم جدید است و اگر نبود، قطعا 63، 64 متر پرتاب می کردم. 

بدشانسی پشت بدشانسی برایم می آید

تلاش می کنم طی روزهای آینده حداقل وضعیت آسیب پایم درست شود. هر روز فیزیوتراپی می کنم، اما نمی دانم چرا بدشانسی پشت بدشانسی می آید. دیگر نمی توانم کاری بیش از این کنم. من برای چهارمین بار سهمیه المپیک را کسب کردم و خیلی دوست دارم که این افتخار بزرگ نصیبم شود، اما باید ببینم که در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد. 

نمی خواهم به هر قیمتی به المپیک بروم

بدم نمی آید که نامم در تاریخ ثبت شود و در 4 دوره المپیک به عنوان یک ایرانی شرکت کرده باشم، اما نه به هر قیمتی. من اگر وضعیت خوبی نداشته باشم و نتوانم رکورد خوبی ثبت کنم، برای اعتبار خودم و کشورم خوب نیست. هر ورزشکاری به المپیک می رود که پرچم کشورش را بالا ببرد و اگر نتواند این کار را کند، اصلا رفتن به المپیک هم معنایی ندارد.

تا لحظه آخر سعی می کنم به المپیک برسم

صحبت های احسان حدادی درباره المپیک توکیو 2021
صحبت های احسان حدادی درباره المپیک توکیو 2020

 

من تا لحظه آخر تلاشم را می کنم. یکشنبه هفته آینده زمان اعزام من به توکیو است و باید ببینم که تا آن زمان چه اتفاقی پیش می آید. هدف من این است که با بهترین شرایط به المپیک بروم و یک رکورد آبرومندانه ثبت کنم. مصدومیت هم جزو ورزش حرفه ای است، اما متاسفانه در چنین مقطع گریبان مرا گرفت. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود، اما فعلا چیزی مشخص نیست.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی احسان حدادی

بیوگرافی احسان حدادی
بیوگرافی احسان حدادی

 

احسان حدادی (زادهٔ ۳۰ دی ۱۳۶۳ در تهران) پرتاب‌گر دیسک ایرانی و رکورددار فعلی پرتاب دیسک ایران و آسیا با حد نصاب ۶۹٫۳۲ متر است.

احسان حدادی نخستین بار در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۴ مدال طلا را به چنگ آورد، چندی بعد این قهرمانی را در مسابقات جوانان جهان در گروسو، ایتالیا تکرار کرد و نخستین مدال جهانی را برای دو و میدانی ایران به ارمغان آورد. او در سال ۲۰۰۵ با پرتاب دیسک به مسافت ۶۵٫۲۵ متر رکورد آسیا را شکست و مدال طلای قهرمانی دوومیدانی آسیا را در شهر اینچئون، کرهٔ جنوبی به گردن آویخت.

حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، قطر با رکورد ۶۵٫۳۸ متر پس از ۳۲ سال ایران را صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی در رشتهٔ دو و میدانی ساخت.

حدادی عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ در امان، اردن را نیز به دست آورد و در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان ۲۰۰۷ در اوزاکا به مقام هفتم رقابت‌ها رسید.

حدادی پس از آن بارها در مسابقات داخلی و خارجی رکورد خود را بهبود بخشیده‌است و رکورد فعلی او ۶۹٫۳۲ متر است که در سوم ژوئن ۲۰۰۸ در مسابقات جایزه بزرگ تالین، استونی به جای گذاشت.

او که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ در پکن بود، با پرتابی به مسافت ۶۱٫۳۴ متر و با عنوان هفدهمی به کار خود پایان داد.

حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد و رکورد بازی‌های آسیایی را دوباره بهبود بخشید. احسان حدادی توانست که در بازیهای آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ مدال طلا را بگیرد و با داشتن چهار مدال طلا در بازیهای آسیایی توانست دست نیافتی باشد، وی پر افتخارترین ورزشکار رشته دو و میدانی ایران و آسیا است، اما پس از این مسابقات فدراسیون دو و میدانی ایران هزینه‌های مربی حدادی را پرداخت نکرد و مربی او یکی از بهترین مربیان این رشته در جهان است با فدراسیون دو و میدانی کشور چین قرارداد بست تا حدادی نتواند به صورت انفرادی با مک ویلکینز تمرینات خود را ادامه دهد.

احسان حدادی در مسابقات قهرمانی دو و میدانی ۲۰۱۹ آسیا با ثبت رکورد ۶۵٫۹۵، رکورد خودش (۶۵٫۳۸ متر) در مسابقات قهرمانی پرتاب دیسک آسیا را شکست و به مدال طلا دست یافت. این ششمین طلای وی در مسابقات قهرمانی آسیا در رشته پرتاب دیسک بود که وی را تبدیل به پرافتخارترین ورزشکار آسیا در این ماده از دو و میدانی کرد. حداد در این مسابقات با لباس منحصر به فردی که خودش طراحی کرده بود حاضر شد و بسیاری از رسانه‌ها در روز مسابقه به ابتکار حدادی به صورت ویژه پرداختند، بعد از مسابقات حدادی در کنفرانس خبری که تمامی خبرنگاران از تمام آسیا و اروپا حضور داشتند صحبتهای جالبی کرد و قبل شروع کنفرانس خبری از خبرنگاران خواست برای حادثه سیل در شمال ایران که باعث خسارت و جان باختن مردم ایران شده بود یک دقیقه سکوت کنند.

در تاریخ ۷ فروردین ۱۳۹۹، حدادی اعلام کرد که مشکوک به ابتلا به بیماری کروناست. تست کرونای او در روز بعد مثبت اعلام شد و او قرنطینه خانگی شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده