یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۷

قیمت بیت کوین به زیر 25 هزار دلار کاهش می یابد؟

قیمت بیت کوین به زیر 25 هزار دلار کاهش می یابد؟
قیمت امروز ارزهای دیجیتال در حالی منتشر شد که کارشناسان سقوط های جدیدی را برای روزهای پیش رو بیت کوین و دیگر رقبا پیش بینی کردند.

به گزارش تیتربرتر؛  بیت کوین به دلیل ناشناس بودن نسبی که امکان خرید قانونی را فراهم می کند به طور فزاینده ای محبوب شده است. اما می تواند برای خریدهای قانونی و روزانه نظیر  بلیط هواپیما یا بیمه  نیز مورد استفاده قرار گیرد.  همچنین  ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی سرمایه گذاری است پس اگر روحیه ریسک‌پذیر دارید، خرید این ارز دیجیتال و بهره بردن از منافع آن توصیه می‌شود.شاید روزی بتوان در ایران نیز با ارزهای دیجیتال خریدهای روزمره نظیر بیمه را انجام داد.

قیمت امروز بیت کوین

قیمت امروز بیت کوین
قیمت امروز بیت کوین

 

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۹۴.۶۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۹۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۳۱,۷۰۰ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۴,۶۵۴ تومان معادل ۷۸۱,۵۴۲,۸۹۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۸.۸۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۰۷% کاهش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰(14 April 2021) معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۵۱.۱۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۷۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

مقایسه دلار با بیت کوین

در حالی گروهی از متخصصان ارز مجازی پیش‌بینی کرده‌اند بیت کوین تا ۲۰۵۰ جای دلار را به عنوان ارز برتر دنیا بگیرد که گروهی دیگر سقوط بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار را پیش بینی کردند.

بیت کوین طی چند ماه گذشته با چالش مواجه شده و بیش از نیمی از ارزش خود را نسبت به اوج 65 هزار دلار ماه آوریل از دست داده است.

 ولی گروهی از متخصصان ارز مجازی پیش‌بینی کرده‌اند بیت کوین تا 2050 جای دلار را به عنوان ارز برتر دنیا می‌گیرد و ارزش آن تا پایان 2021 به 66 هزار دلار می‌رسد.

 السالوادور در سال جاری میلادی بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا ارز قانونی کشور اعلام کرده است. سایر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی هم اعلام کرده‌اند احتمالاً برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا همین شیوه را در پیش می‌گیرند.

البته  پیش‌بینی می‌شود ارزش بیت کوین قبل از تثبیت تا 25 هزار دلار کاهش یابد یعنی 7 هزار دلار پایین تر از قیمت فعلی 32 هزار دلار. در حالی که 54 درصد از این گروه از متخصصان ارز مجازی انتظار دارند بیت کوین تا 2050 جای ارزهای بی پشتوانه را بگیرد، 44 درصد از جمله لی اسمیلز، استاد دانشگاه وسترن استرالیا پیش‌بینی نمی‌کنند بیت کوین روزی ارز برتر دنیا باشد.

 اتحادیه اروپا طرح‌های خود را برای راه‌اندازی یوروی دیجیتال طی چند سال آینده اعلام و چین مدت‌هاست استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال را آغاز کرده است.

مطالب مرتبط:

پیش‌بینی‌ جدید کارشناسان در باره بیت کوین 

پیش‌بینی‌ جدید کارشناسان در باره بیت کوین 
پیش‌بینی‌ جدید کارشناسان در باره بیت کوین 

 

جفری گوندلاچ، مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین، که  به سلطان اوراق قرضه مشهور است پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین به زیر 23 هزار دلار خواهد رسید.

وی می‌گوید: هم‌اکنون نمودار قیمتی بیت کوین بسیار نگران کننده است و به نظر می رسد در بالاترین نقطه الگوی سر و شانه قرار دارد. 

گوندلاچ در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که قیمت بیت کوین از بالای 60 هزار دلار به 31 هزار و 500 دلار سقوط کرده است. 

وی می‌گوید: من خیلی علاقه‌ای به نمودار سر و شانه ندارم اما به نظر می‌رسد در حال حاضر این الگو در قیمت بیت کوین کاملا واضح شکل گرفته است.

مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین می‌گوید: من معتقدم شما قیمت زیر 23 هزار دلار را خواهید دید. 

گوندلاچ که ارزش دارایی صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریتش 135 میلیارد دلار برآورد می‌شود، می‌گوید: احتمالا قیمت طلا امسال منفی خواهد بود و افزایش ارزش دلار در بازار جهانی هم خبر خوبی برای طلا نخواهد بود.

وی گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش ارزش دلار در بازار جهانی بودیم که این روند ادامه خواهد داشت. 

البته مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین معتقد است در کوتاه مدت ارزش دلار بالا خواهد رفت اما در بلندمدت شاهد افت جدی آن خواهیم بود. 

این کارشناس برجسته اقتصادی می‌گوید: با توجه به کسری بودجه بالای دولت آمریکا در میان‌مدت شاهد کاهش جدی ارزش دلار در بازار جهانی خواهیم بود.

چرا این روزها ارزهای دیجیتال نوسان دارد؟

چرا این روزها ارزهای دیجیتال نوسان دارد؟
چرا این روزها ارزهای دیجیتال نوسان دارد؟

 

به نظر می‌رسد با نوسان قیمت ارزهای دیجیتال و معاملات متعادل در یک محدوده مشخص، بازار رمزارزها به یک دوره از نااطمینانی رسیده است. بیت‌کوین که به عقیده تحلیلگران وظیفه پویایی بازار را بر عهده دارد نیز مدتی است در محدوده ۳۲ تا ۳۴ هزار دلاری در حال معامله است. برخی از فعالان بازار معتقدند این نوسان نشانه‌ای برای ورود بیت‌کوین به روند نزولی است.

این روند بیت‌کوین موجب شد تا این سوال بوجود بیاید که اگر بیت‌کوین دچار یک ریزش سنگین شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یکی از حامیان بیت‌کوین به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال است. گابور گورباکس، مدیرعامل شرکت ون‌اِک، نهادی که در تلاش برای گرفتن مجوز صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین است، از هواداران خود در توئیتر پرسیده اگر بیت‌کوین افتی ۹۰درصدی داشته باشد و به سه هزار دلار برسد آیا هنوز بیت‌کوین را نگه می‌دارند؟

نگاهی به نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت دارندگان بیت‌کوین در سطوح بسیار پایین همچنان بیت‌کوین را حفظ می‌‎کنند. تا به حال بیش از ۴۶۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده بودند که بیش از ۶۷ درصد آنها تمایل دارند که در صورت ریزش بیت‌کوین به سطح ۳۰۰۰ دلاری بازهم آنرا در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

در واقع بسیاری از آنها به دنبال آن هستند که در صورت ریزش بیت‌کوین، میزان بیشتری از این رمزارز خریداری کنند. یکی از این افراد اریک وورهیز، مدیرعامل شرکت شیپ‌شیفت است. او معتقد است، ریزش ۹۰ درصدی بیت‌کوین در مقایسه با ریزش ۹۴ درصدی قبلی آن که از ۳۱ هزار دلار به ۲۰۰۰ دلار رسید، چندان هم بد نیست.

در این میان برخی هم معتقدند حتی با وجود ریزش شدید بیت‌کوین، باز هم داشتن آن بسیار بهتر از فروش آن و خرید ارزهایی است که توسط دولت کنترل می‌شوند. در واقع بسیاری از مردم به این علت به بازار رمزارزها آمده‌اند که اعتماد کافی به دولت‌ها و حفظ ارزش واحد پولی ملی نداشته‌اند. این دسته از افراد معتقدند دولت‌ها با چاپ پول موجب ایجاد تورم می‌شوند.

با این حال، در حال حاضر جو حاکم بر بازار به این صورت است که بیت‌کوین دیگر هیچ وقت به سطوح ۱۰ هزار دلاری برنمی‌گردد. به ویژه پس از تقسیم بیت‌کوین‌های جایزه که در می ۲۰۲۰ رخ داد. به همین دلیل، شاید رسیدن بیت‌کوین به سطح سه هزار دلاری تقریبا غیرممکن است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: سینا گلستانی