یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۴۱

عرضه اولیه وهامون بخریم یا نه؟

عرضه اولیه وهامون بخریم یا نه؟
هشتمین عرضه اولیه از چهارشنبه ۲۹ تیر ماه  آغاز می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سهام با نماد «وهامون» انجام می‌شود.  

جزئیات عرضه اولیه وهامون

جزئیات عرضه اولیه وهامون
جزئیات عرضه اولیه وهامون

 

بر اساس این اطلاعیه، شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا، ۴۵۰ میلیون سهم خود را که معادل ۱۵ درصد از کل سهام است در روز سه‌شنبه در بازار فرابورس عرضه می‌کند. تعداد سهام قابل عرضه به عموم ۴۲۰ میلیون سهم و سهم صندوق‌ها ۳۰ میلیون سهم است.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۸۴۰ سهم در بازه قیمت ۱۷۵۰ تا ۱۹۰۲ ریالی ثبت سفارش انجام دهد. با این حساب حداکثر پول موردنیاز ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود. با این حال با توجه به مشارکت بالای ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه گذشته، به نظر نمی‌رسد بیشتر از ۱۷۰ سهم به هر نفر اختصاص پیدا کند که معادل ۳۲ هزار تومان خواهد بود.

اطلاعات عرضه اولیه هامون

عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری هامون صبا در نماد #هامون۱ قطعی شد.  

زمان:  چهارشنبه   ۲۹ تیر ماه  

حداکثر سهمیه هرکد: 840 سهم  

دامنه قیمت: 1750 تا 1902 ریال

تعداد عرضه :  420 میلیون سهم

حداکثر نقدینگی مورد نیاز ۱۶۰ هزار تومان  

تایم سفارش گذاری : متعاقبا اعلام خواهد شد  

درج شرکت سرمایه گذاری هامون صبا با نماد "وهامون" در بازار اول فرابورس ایران

درج شرکت سرمایه گذاری هامون صبا با نماد
درج شرکت سرمایه گذاری هامون صبا با نماد "وهامون" در بازار اول فرابورس ایران

 

براساس آخرین اطلاعیه ها و اعلام ها شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در گروه سرمایه گذاری ها به عنوان هفتاد و سومین شرکت و  با نماد “وهامون” امروز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه در بازار اول فرابورس درج شد تا در آینده ۲۰ درصد از سهام این شرکت در بازار عرضه اولیه شود. همچنین تعهد عرضه پنج درصد دیگر ظرف مدت سه ماه پس از عرضه اولیه از سهامدار عمده اخذ شده است.

مطالب مرتبط:

معرفی شرکت سرمایه گذاری هامون صبا

معرفی شرکت سرمایه گذاری هامون صبا
معرفی شرکت سرمایه گذاری هامون صبا

 

شرکت سرمایه گذاری هامون صبا( سهامی عام ) در تاریخ1384/05/07  بصورت شرکت سهامی عام تاسیس شده و تحت شماره 256038 مورخ 1384/05/07 در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده است. این شرکت در تاریخ 1384/05/07 توسط هلدینگ صبا تامین خریداری شد. در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری صباتامین (سهامی عام) سهامدار عمده شرکت سرمایه گذاری هامون صبا (سهامی عام) است.

موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری هامون صبا

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 3 اساسنامه عبارتست از:

 الف) موضوع فعالیت اصلی :

1- سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحد های سرمایه‌گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت‌ها، موسسات یا صندوق های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته‌ی خود، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه نیابد.

2- سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رای نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهادار نمی‌دهد.

معرفی شرکت سرمایه گذاری هامون صبا
معرفی شرکت سرمایه گذاری هامون صبا

 

ب) موضوع فعالیت های فرعی

1- سرمایه‌گذاری در مسکوکات ، فلزات گرانبها ،گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه‌گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی اعتباری مجاز

2- سرمایه‌گذاری در سهام ، سهم الشرکه ، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکتها ، موسسات یا صندوق های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته خود، کنترل شرکت ، موسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه پذیر را در اختیار گرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه بیابد.

3- سرمایه‌گذاری در سایر دارایی ها از جمله دارای های فیزیکی ، پروژه های تولیدی و پروژه های ساختمانی با هدف کسب انتفاع

4-ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله :

       1-4-پذیرش سمت در صندوق های سرمایه‌گذاری

       2-4-تامین مالی بازار گردانی اوراق بهادار

       3-4-مشارکت در تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار

       4-4 تضمین نقدشوندگی ، اصل یا حداقل سود اوراق بهادار

5-شرکت میتواند در راستای اجرای فعالیتهای مذکور در این ماده ، در حدود مقررات و مفاد اساسنامه اقدام به اخذ تسهیلات مالی یا تحصیل دارایی نماید یا اسناد اعتباری بانکی افتتاح کند و به واردات یا صادرات کالا بپردازد و امور گمرکی مربوطه را انجام دهد . این اقدامات فقط در صورتی مجاز است که در راستای اجرای فعالیت های شرکت ضرورت داشته باشند و انجام آنها در مقررات منع نشده باشند.  

چشم انداز و ماموریت شرکت سرمایه گذاری هامون صبا

شرکت سرمایه­ گذاری هامون صبا همواره برای دستیابی به حداکثرسازی سود و بهینه­سازی ترکیب سبد سرمایه­گذاری خود نسبت به انتخاب برترین گزینه ­ها تلاش نموده است. هدف کلی این شرکت تحصیل سود عملیاتی اعم از سود نقدی سرمایه­گذاری­ها و سود حاصل از فروش آنها در بازار سرمایه ایران با استفاده از منابع تامین شده توسط سهامداران است.

برخورداری شرکت از سبد سرمایه­گذاری­های نسبتا منعطف و دارای نقدشوندگی بالا و همچنین انتخاب صنایع ممتاز توسط مدیران شرکت بر پایه گزارشات. تهیه شده توسط تیم کارشناسی و همچنین گزارشات ارزش­گذاری، منجر به افزایش توان رقابتی شرکت در صنعت گردیده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: مرتضی جباریان