پنج شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۳
برای از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم بخوانید:

صفر تا صد تزریق فیلر زیر چشم

برای از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم بخوانید:
اگر با چشم های پف کرده یا تیرگی زیر چشم سر و کار دارید، احتمال اینکه تزریق فیلر زیر چشم به ذهنتان خطور کند بسیار زیاد است. برای آشنایی با تزریق آن تا پایان همراه ما باشید.

تیتربرتر: فیلر زیر چشم یک تزریق جوان سازی صورت بسیار محبوب است که برای تحقق اهداف نهایی زیر چشم شما طراحی شده است. اما ، سؤال این است که، آیا آن موثر است؟ و بیش از آن، آیا ایمن است؟ گرچه تزریق فیلرهای پوستی یک کار بدون خطر و درد است، همچنین یک عمل ساده می باشد زیرا تزریق فیلر فقط چند دقیقه زمان می برد. اما عده ای از افراد هستند که از انجام این کار هراس دارند.

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم چیست؟
فیلر زیر چشم چیست؟

 

فیلر زیر چشم که آن را پرکننده بافت نرم یا پرکننده زیر چشم می نامند، از تزریق ژل هایی با برند مختلف که برای بهبود گودی یا تیرگی زیر چشم مناسب است. سیاهی زیر چشم از سایه هایی که به دلیل برآمدگی چربی مستقیم یا در اثر فرورفتگی بافت نرم روی استخوان زیر چشم ایجاد می شوند. 

در هر دو حالت سایه ایجاد می شود و با قرار دادن فیلر زیر چشم در منطقه سایه دار سبب کاهش آن می شود. 

این روش جوان سازی زیر چشم به تزریق زیادی نیاز ندارد. گفته می شود، حتی در هر جلسه فقط یک یا دو سرنگ ژل برای هر دو چشم کافی است. همچنین این ژل های زیر چشم دائمی نیستند و بعد مدت زمان 18 ماه اثر آن از بین می رود. بسیاری از افراد معتقدند که فیلرهای زیر چشم هر چقدر هم که هزینه آن سنگین باشد، ارزش آن را دارند. از این گذشته، برخلاف برخی از درمان های صورت که برای حل و فصل آن ها زمان بر است، فواید فیلر زیر چشم به محض تزریق قابل توجه است.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

مزایای تزریق فیلر زیر چشم
مزایای تزریق فیلر زیر چشم

 

  • نتایج فوری
  • ناحیه زیر چشم روشن تر
  • پلامپ زیر چشم
  • به طور کلی نواحی زیر چشم جوان تر، کمتر خسته به نظر می رسند

دلیلی وجود دارد که چرا بسیاری از مردم فیلرهای زیر چشم را مناسب برای داشتن چشم های روشن و دارای گودی کمتر می دانند؛ به این دلیل که برای پوشاندن تیرگی وگودی زیر چشم، باید از کرم ها، کانسیلرها و آرایش بسیار کمتری استفاده کنند.

دیده شدن بلافاصله این نتایج به دلیل تزریق هیالورونیک اسید مانند (Belotero، Juvederm و Restylane) که در واقع برای ناحیه زیر چشم گزینه مناسبی است. تزریق هیالورونیک اسید خطوط ریز و چین و چروک را برطرف می کند، رنگ پوست را صاف می کند و حجم بیشتری ایجاد می کند. علاوه بر این، شما مزایای طولانی مدت از مواد تزریقی را مشاهده خواهید کرد زیرا این موادها کلاژن و الاستین می سازند.

فیلر زیر چشم در مقابل بوتاکس

فیلر زیر چشم در مقابل بوتاکس
فیلر زیر چشم در مقابل بوتاکس

 

اغلب اوقات افرادی که اهل جوان سازی صورت نیستند، فیلر زیر چشم و بوتاکس را با هم یکی می دانند. اما تا پایان همراه ما باشید و خواهید فهمید که این دو چیز بسیار متفاوت است.

فیلر به کاهش تیرگی و گودی اشاره می کند. بوتاکس به صافی، خطوط ظریف و چین و چروک پوست اشاره می کند. گرچه CO2 شکسته و چین و چروک با بوتاکسمی تواند به بهبود بافت پوست در صورت کمک کند، اما وقتی سوراخ در صورت وجود دارد، بهترین روش فیلرها هستند.

چگونه برای فیلر زیر چشم آماده شویم؟

چگونه برای فیلر زیر چشم آماده شویم؟
چگونه برای فیلر زیر چشم آماده شویم؟

 

مانند بیشتر تزریقات صورت، بزرگترین کار این است که هر داروی رقیق کننده خون را کنار بگذارید. شایع ترین عوارض جانبی کبودی و تورم است. به منظور کاهش خطر کبودی، پزشکان از بیماران می خواهند از مصرف داروها و مکمل هایی که می توانند خون را رقیق کنند، از جمله آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E را به مدت 7 روز قبل از تزریق خودداری کنند. الکل می تواند همان اثر رقیق سازی خون را داشته باشد، بنابراین بهتر از از مصرف آن چند روز قبل از تزریق صرف نظر کنید.

مطالب مرتبط:

انتظارات فیلر زیر چشم در طول درمان

تزریق فیلرهای زیر چشم خیلی ترسناک نیستند. شما می توانید انتظار داشته باشید که ابتدا با داروی بی حسی موضعی شروع شود. هنگامی که حدود 15 دقیقه داروی بی حس کننده کار کرد، تزریق انجام می شود. در کل، بسته به نیازهای دقیق زیر چشم بیمار، کل این عمل بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. تا آنجا که احساس می شود، به لطف بی حسی کاملاً قابل کنترل است. با این حال،ممکن است احساس عجیب و غریبی داشته باشد اما خیلی ناراحت کننده نیست. همانطور که گفته شد انتظار کبودی و تورم را داشته باشید. بعضی اوقات ممکن است کاملاً قابل توجه باشد زیرا عروق زیادی در اطراف چشم وجود دارد و پوست نازک است. اما گاهی اوقات کبودی بسیار کم است و زود برطرف می شود

اثرات جانبی تزریق فیلر زیر چشم

اثرات جانبی تزریق فیلر زیر چشم
اثرات جانبی تزریق فیلر زیر چشم

 

همانطور که گفته شد، کبودی و تورم بزرگترین مواردی است که باید نگران باشید. اگر هر کدام را تجربه کردید، باید فقط یک تا دو روز طول بکشد. همانطور که قبلاً گفته شد، تورم و کبودی طبیعی است. تورم حدود 1-2 روز طول می کشد. بیماران باید به مدت 24 ساعت از قرار دادن یا ورزش در جایی که سرشان زیر کمر آن ها است، خودداری کنند. در حالی که کبودی شدید عادی نیست، اما ممکن است. اگر کبودی قابل توجهی وجود داشته باشید، پنهان کردن آن سخت تر خواهد بود.

برای شفافیت هرچه بیشتر (بدون تلاش برای وحشت انداختن شما در انجام این راه)، اشاره می کند که در موارد نادر، فیلر زیر چشم می تواند باعث کوری شود.

این بسیار نادر است اما ممکن است در نتیجه انسداد یکی از عروق منتهی به چشم اتفاق بیفتد.

به همین دلیل، شما باید اطمینان حاصل کنید که تزریق فیلر زیر چشم توسط متخصصین پزشکی دارای مجوز و تجربه زیادی انجام می شود. این عمل باید در مطب پزشکی انجام شود و تحت هیچ شرایطی نباید از هیچ ماده پرکننده ای علاوه بر اسید هیالورونیک استفاده شود. از پرکننده های مصنوعی مانند آن هایی که از هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، پلی متیل متاکریلات یا اسید پلی-ال- لاکتیک ساخته شده اند، نباید در زیر چشم استفاده شوند. 

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم
مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

 

به دنبال یک درمان پرکننده زیر چشم، بهتر است از مصرف هر چیز یا هرگونه ماده ای که باعث خونریزی و کبودی می شود خودداری کنید. علاوه بر این، استفاده از کمپرس سرد در منطقه چندین بار در روز می تواند به هر نوع تورم کمک کند. و بالا نگه داشتن سر می تواند به تسریع بهبودی کمک کند. 

پرکننده زیر چشم یک روش درمانی محبوب برای افرادی است که قصد دارند قسمت زیر چشم خود را روشن و رفع گودی کنند. وقتی توسط یک متخصص ایده آل پوست انجام شود، درمان بسیار بی خطر است. به غیر از حوادث ناگهانی (مانند نابینایی)، فقط وقتی شروع به جستجوی گزینه های ارزان تر می کنید، ممکن است خطرناک شود. بنابراین، اگر به فکر پرکردن گودی زیر چشم خود هستید، بدانید که این یک روش درمانی جوان سازی صورت مفید است که اگر با دقت انجام شود، می تواند بلافاصله ظاهر ناحیه زیر چشم شما را تغییر دهد و می توان آن را بهبود بخشید.

این را هم بدانید اینکه گفته می شود برای نتیجه گیری باید از مقدار زیادی استفاده کنید افسانه ای اشتباه است. چرا که پیشرفت های ظریف طبیعی تر هستند و نتایج به آرامی و گذشت زمان ایجاد می شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که فیلر ها علاوه بر پر کردن، با فشار بر روی فیبروبلاست ها سنتر کلاژن را تحریک و آن ها را برای تولید کلاژن آماده می کنند.

 

  آیا واقعا فیلرهای زیرچشم برای تیرگی و گودی چشم مؤثر است اگر در این زمینه آگاهی دارید آن را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی