سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۲۱

شرایط دریافت وام جعاله بازنشستگان در 23 تیر 1400

شرایط دریافت وام جعاله بازنشستگان در 23 تیر 1400
شرایط دریافت وام جعاله بازنشستگان در 23 تیر 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ تعداد محدودی سهمیه وام جعاله ازطریق بانک تجارت تخصیص یافته است.

جزئیات دریافت وام جعاله بازنشستگان در 23 تیر 1400

جزئیات دریافت وام جعاله بازنشستگان در 23 تیر 1400
جزئیات دریافت وام جعاله بازنشستگان در 23 تیر 1400

 

تعداد محدودی سهمیه وام جعاله ازطریق بانک تجارت تخصیص یافته است؛ بازنشستگان و مستمری‌بگیران چنانچه تمایل به ثبت نام این وام دارند باید تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ به دفاتر ساتا جهت ثبت‌نام وام مذکور مراجعه نمایند.

شرایط وام اعلام شده است: سن متقاضی باید کمتر از ۷۸ سال باشد؛ به مستمری بگیر با نسبت فرزند، پدر و مادر تعلق نمی‌گیرد؛ متقاضیان از زمان بازنشستگی تا کنون از وام جعاله استفاده ننموده باشند؛ اولویت پرداخت با افرادی است که حقوق بگیر بانک تجارت باشند؛ بازنشستگانی که حقوق آنان نزد بانک تجارت نمیباشد میتوانند ابتدا حقوق خود را به بانک تجارت انتقال سپس جهت دریافت وام در موعد مقرر اقدام نمایند؛ حداکثر مبلغ تسهیلات جعاله ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال است.

با توجه به اینکه فرآیند واریزمبلغ وام بصورت غیرحضوری و اینترنتی است، الزاماً شماره تلفن متقاضی باید درسامانه سابا ازطریق یکی از دفاتر ساتا ثبت شده باشد تا ازطریق شماره مذکور به افراد اطلاع رسانی شود.

زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد و باید مابه التفاوت بپردازیم، ان شاالله بتوانیم هرچه سریعتر منابع را وصول و مابه التفاوتها را بپردازیم. 

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در حاشیه سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «مدیریت تعارض منافع تامین اجتماعی» برگزار شد با بیان اینکه تعارض منافع در سطوح مختلف از کلان تا خرد ممکن است وجود داشته باشد و مدیریت آن دارای اهمیت است و باید از مصادیق بروز آن جلوگیری کرد گفت: مدیریت تعارض منافع در کشور ما سابقه داشته است، به عنوان مثال قانون منع مداخلات وزراء و کارکنان دولت در قراردادهای دولتی از مصادیق تعارض منافع است که قانون گذار در دهه ۴۰ آن را تصویب و پیش بینی کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر بخشی از سازمان تامین اجتماعی با بیمارستانی برای ارائه خدمت به بیمه شدگان قرارداد می بندند باید توجه کرد که مبادا خودشان در آن بیمارستان سهامدار باشند. مدیریت تعارض منافع را می‌شود در موارد متعدد و گسترده ای پیش بینی کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه آنچه ما در بخشنامه مدیریت تعارض منافع انجام دادیم این است که صرفا به مصادیق نپرداختیم، تعاریف را ارائه و سپس سازوکار را پیش بینی کردیم اظهار کرد: همچنین یک کمیته پیش بینی کردیم تا مواردی را که احتمال داده می‌شود از مصادیق تعارض منافع باشد را بررسی کند که آیا تعارض هست یا خیر که اگر مصداق تعارض بود جلوی آن گرفته شود و یا اگر فردی مرتبط است، در آن کار دخالت نکند و در تصمیم خودش ذینفع نباشد.

وی درباره علت صدور این بخشنامه گفت: در دستگاه‌های اجرایی دیگر هم قابل تصور است که شاید کارکنان یا مدیران در یک تصمیم، معامله، صدور یک بخشنامه یا دستور اداری خودشان ذینفع باشند که الزاما به این معنا نیست که افراد سوء نیت دارند، اما مدیریت تعارض منافع ایجاب می‌کند که فرد در این زمینه تصمیم گیری نکند و تصمیم را شخص دیگری بگیرد یا به طور کلی کار انجام نشود. 

سالاری ادامه داد: مبارزه با زمینه های فساد اداری مدنظر است و ما مدیریت تعارض منافع را به صورت جامع دیده‌ایم و از دستگاه‌هایی هستیم که بخشنامه و سازوکار آن را پیش بینی کرده‌ایم. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان نیز عنوان کرد: افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی دارد و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تامین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش بینی منابع را انجام و تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق ها تامین شده باشد. 

وی ادامه داد: از آنجا که در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد باید مابه التفاوت بپردازیم، ان شاء الله بتوانیم هرچه سریعتر منابع را وصول کنیم. منابع هم متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی کند و مطالبات از دولت هم هست. اکنون معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت های مختلف در دستورکار دولت قرار گرفته که بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه به تامین اجتماعی واگذار شود؛ به اضافه سود سهام و درآمدهای دیگر که امید است سریع وصول شود و تلاش ما این است هرچه سریعتر انجام شود. 

مطالب مرتبط:

وی در پاسخ به پرسشی درباره انتشار لیست مشاوران شستا و حقوق های دریافتی آنها گفت: جزئیات را نمی‌دانم. شستا با سازوکارهایی توسط هیئت امنا امور را انجام می دهد و ما به لحاظ اجرایی در سازمان، در آن دخیل نیستیم و اطلاعی ندارم.

زمان واقعی افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400

زمان واقعی افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400
زمان واقعی افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400

 

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به عزم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی کردن، قانون همسان سازی بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: برای تصویب این قانون تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور افزود: براساس مفاد این قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، از ابتدای برنامه ششم باید اجرا می شد و در سال گذشته قدم های مثبتی برداشته شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند لازم الاجرا که باید نقشه راه دستگاه های اجرایی کشور در تدوین برنامه ها و تحقق اهداف برنامه باشد، همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از اساسی ترین مصوبات بوده است.

وی ادامه داد: برای اجرای کامل و دقیق این قانون مکاتبات و جلسات متعددی با اعضای هیات دولت به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.

حاجی بابایی اظهار کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی بهترین سال های عمر خود را صادقانه صرف خدمت به کشور کرده اند و باید براساس افزایش های سنواتی دریافتی های شاغلان، حقوق ومزایای آنان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: پاسخ به این مطالبه برحق بازنشستگان که تبدیل به قانون شده است، امروز یکی از متعالی ترین قوانین کشور است، که باعث آرامش خاطر و رضایت قشر پیشکسوت جامعه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات همچنین گفت: همان گونه که برای تصویب ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، علیرغم مخالفت هایی که بود، ایستادیم و برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز ایستاده ایم و از همه ظرفیت ها در این راستا بهره برداری می‌کنیم.

حاجی بابایی گفت: اعتبارات لازم در بودجه سنواتی برای اجرای این قانون پیش بینی و مصوب و حتی برای تداوم همسان سازی منابع مورد نیاز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بند (و) تبصره ۲ منظور شده که با تغییراتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و لحاظ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در جزء (۱) بند (۲) تبصره (۲) تداوم متناسب‌سازی نیز از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجرا است و هیچ تعهدی برای دولت و مجلس ایجاد نمی کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از لاله بکتاش