دوشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۱

حقوق کارمندان و کارگران در دولت رئیسی افزایش می یابد؟

حقوق کارمندان و کارگران در دولت رئیسی افزایش می یابد؟
اولین وعده رئیسی درباره متناسب سازی حقوق کارمندان مطرح شد.

به گزارش تیتربرتر؛ کارگران و کارمندان اولین مطالبه شان افزایش حقوق و متناسب سازی آن است که از دولت روحانی به دولت رئیسی رسیده است.

حقوق کارگران در دولت رئیسی افزایش می یابد؟

حقوق کارگران در دولت رئیسی افزایش می یابد؟
حقوق کارگران در دولت رئیسی افزایش می یابد؟

 

رحمت اله پورموسی با اشاره به اولویتهای دولت سیزدهم در بحث بهبود معیشت و مسکن اقشار جامعه اظهار کرد: یکی از مسایلی که باعث تقویت و بهبود وضع معیشت کارگران می شود، واقعی شدن دستمزدهاست که با اجرای صحیح ماده ۴۱ قانون کار محقق می شود لذا انتظار داریم دولت جدید همچنان که رویکرد خود را در جهت بهبود کسب و کار و معیشت مردم قرار داده، با اجرای صحیح ماده ۴۱ به ویژه بند دو آن که به هزینه‌های معیشت کارگران اشاره دارد، در جهت بالا بردن قدرت خرید و بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری گام بردارد.

وی با بیان اینکه مسکن، اجاره‌بها و درمان بخش اعظمی از هزینه‌های زندگی کارگران را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد: شکاف و فاصله بین حداقل دستمزد و خط معیشت کارگران در کاهش یابد و عقب ماندگی‌های مزدی کارگران جبران شود.

این فعال حوزه کار، فعال شدن بخش مسکن در کشور را موجب احیای بسیاری از مشاغل مرتبط دانست و تاکید کرد: چنانچه پروژه‌های عمرانی و ساختمانی رونق بگیرند، صدها شغل مرتبط با این بخش فعال شده و کاهش قیمت مسکن اتفاق می افتاد.

پورموسی تامین مسکن را از جمله دغدغه‌ها و مطالبات مهم جامعه کارگری برشمرد و بر ضرورت ساخت مسکن ارزان قیمت برای خانوارهای کارگری تاکید کرد.

وعده رئیسی برای متناسب سازی حقوق کارمندان

ابراهیم رئیسی در یک گفت و گو به مناسبت روز قوه قضائیه از دغدغه خود درباره حقوق کارمندان دولت گفت. او وعده داد متناسب سازی حقوق با تورم انجام شد.

ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در گفت و گویی در برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه بنده هیچ زمانی از کار قضایی غفلت نکردم و برای مدیر محترمی که بعد از بنده تصدی قوه قضائیه را برعهده می‌گیرد هیچ کار عقب مانده‌ای نمی‌ماند و انتظار دارم که رئیس بعدی قوه قضائیه کار تحولی را با قوت ادامه دهد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برگزاری جلسات با دیگر روسای قوا گفت: جای طرح اختلافات در جلسات است بار‌ها رهبری اعلام کردند که مسئولان مسائل مردم را مدنظر قرار دهند.

افزایش حقوق کارمندان در دولت رئیسی

رئیسی با اشاره به اینکه متناسب سازی وضعیت حقوقی کارمندان دادگستری‌ها با وضعیت تورم باید انجام شود گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در دولت آینده وضعیت متناسب‌سازی خواهد بود.وی گفت: ضرورت متناسب سازی حقوق کارکنان نسبت با تورم را حتما دنبال میکنیم تا انشالله متناسب سازی صورت گیرد رئیس جمهور خادم همه مردم است.

مطالب مرتبط:

میزان افزایش حقوق کارمندان قوه قضائیه در تیر 1400

میزان افزایش حقوق کارمندان قوه قضائیه در تیر 1400
میزان افزایش حقوق کارمندان قوه قضائیه در تیر 1400

 

فوق‌العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه تا سقف ۵ برابر حداقل حقوق کارمندان دولت تصویب شد.

خبر خوش درخصوص بررسی جزییات طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه در کمیته کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه جزییات بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه در کمیته کمیسیون اجتماعی مجلس را اعلام کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جلسه امروز  اعضای کمیته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه تشکیل شده بود، به همراه نمایندگان محترم سایر دستگاه ها حضور پیدا کرد.

رحیمی در خصوص بررسی جزییات این طرح با اشاره به بحث و تبادل نظرات اعضای کمیته عنوان کرد: کمیته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بحث تعیین سقف را ۴ برابر حداقل حقوق کارکنان دولت (حدود ۹ میلیون تومان) تصویب کرد و این سقف سالانه افزایش پیدا می کند.

این مقام عالی قضایی افزود: مطابق مصوبه کمیته رئیس قوه قضاییه می تواند میزان این سقف را برای ۳۰ درصد پرسنل شاغل در مناطق محروم و کم برخوردار و پست های حساس تا ۵ برابر حداقل حقوق افزایش دهد.

رحیمی گفت: بقیه جزییات از جمله میزان ضرایب مطابق قبل باقی ماند و تغییری نکرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زمان اجرا همان است که قبلا ً گفته شد اما کمیته مصوب کرد افزایش از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ اعمال گردد.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین عنوان کرد: ماموریت کمیته فقط بررسی تعیین سقف بود و درخصوص نیروهای شرکتی و مشاغل کارگری و فوق العاده ویژه قضات که بعضی از نمایندگان پیشنهاد داده بودند قرار شد در کمیسیون اجتماعی رای گیری شود.زمان تشکیل کمیسیون برای این طرح چنانچه هفته آینده مجلس تعطیل نباشد هفته آینده خواهد بود و چنانچه برای تعطیلات تابستانی تعطیل شود بلافاصله پس از تعطیلات تابستانی مجلس در دستور کمیسیون قرار می گیرد.

فوق العاده حقوق کارمندان چه زمانی پرداخت می شود؟

در هفته گذشته از نامه‌هایی رونمایی شد که وزرا خطاب به رئیس جمهور فعلی نوشتند و اعلام کردند تا کار دولت تمام نشده، فوق‌العاده ویژه همه‌ی کارمندان را به ۵۰ درصد برسانید!

این در حالیست که پیش از آن، فقط بحث فوق‌العاده ویژه معلمان مطرح بود و بس. حال قرار است امروز (بیست و نهم خرداد) در ارتباط با بحث افزایش فوق‌العاده ویژه کارمندان در هیات دولت تصمیم‌گیری شود. ظاهراً قرار است بحث افزایش فوق العاده به میزان ۵۰ درصد برای همه کارکنان دولت مطرح و به تصویب برسد.

نکته اینجاست که قرار است «فعلاً» معلمان را منتظر بگذارند؛ نوبخت طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرده که این افزایش شامل کارکنان آموزش و پرورش نمی‌شود و افزایش احتمالی، تنها بعد از به تصویب رسیدن رتبه‌بندی در مجلس و طی مراحل اداری و قانونی آن، اعمال خواهد شد. در واقع افزایش حقوق برای همه کارمندان قرار است بدون هیچ دردسری اعمال شود و برای معلمان، بعد از تصویب رتبه بندی و آزمون‌های غیر استاندارد و قس علی هذا!

به جز معلمانِ چشم انتظار، کارگران هستند که انگشت به دهان مانده‌اند و دائم می‌پرسند چرا دولت عجله دارد خیلی زود قبل از پایان کار خود، حقوق زیرمجموعه‌های خود را بازهم چند صد یا حتی چند میلیون تومان بیشتر افزایش دهد اما هیچ کس به فکر کارگرانی نیست که از ارزش دستمزد چهار میلیون تومانی آن‌ها هر روز کاسته می‌شود!

کارگران واحدها و اصناف مختلف با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد رفت و آمد دولت‌ها هیچ نفعی برای طبقه‌ی کارگر ندارد؛ می‌گویند: کارمندان دولت در آخرین لحظات نیز از همه‌ی مزایا بهره‌مندند؛ اینها هر سال به بهانه‌های مختلف حقوقشان زیاد می‌شود اما ما بی‌نصیبیم و سر ما همیشه بی‌کلاه می‌ماند!

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی