دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۵۵
بررسی رتبه بندی فرهنگیان در دولت رئیسی:

اولین تصمیم رئیسی برای فرهنگیان آموزش و پرورش

بررسی رتبه بندی فرهنگیان در دولت رئیسی:
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه 28 خرداد ماه برگزار شد، بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رای یعنی ۶۲ درصد آرای ماخوذه را کسب کرد و به عنوان هشتمین رییس‌جمهوری ایران از سوی ملت انتخاب شد.

به گزارش تیتربرتر؛ سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور ایران شد. به همین مناسبت نگاهی به زندگی او و مسئولیت‌هایش در این سال‌ها انداخته‌ایم.

خلاصه زندگینامه رئیسی از ابتدا تا کنون

خلاصه زندگینامه رئیسی از ابتدا تا کنون
خلاصه زندگینامه رئیسی از ابتدا تا کنون

 

واکنش آموزش و پرورش بعد از انتخاب رئیسی به عنوان رئیسی جمهور

واکنش آموزش و پرورش بعد از انتخاب رئیسی به عنوان رئیسی جمهور
واکنش آموزش و پرورش بعد از انتخاب رئیسی به عنوان رئیسی جمهور

 

در پیام تبریک محسن حاجی میرزایی  خطاب به حجت الاسلام رئیسی آمده است:  بار دیگر گاه شمار جمهوری اسلامی ایران به وزش نسیم مردم سالاری دینی، ورق خورد و دگر بار، رأی اولی های عزیز همگام با ملّت فهیم ایران با حضور زنده و ارزنده خود در عرصه سرنوشت آفرین انتخابات، صفحه پرافتخار دیگری بر دیوان پُربرگ و بار نظام اسلامی افزودند.

وی ادامه داد: به عنوان خادم مردم آگاه و آزاد ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، مسرورانه این رخداد خطیر را که بی گمان مرضی خدا، شادی شهدا و امام شهدا و یأس و ناامیدی بدخواهان ایران اسلامی را به ارمغان دارد به رهبر معظّم انقلاب و یکایک ایرانیان ایمانی، به ویژه جناب عالی که منتخب ملّت هستید، تبریک و تهنیت می گویم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امید که در سایه سار الطاف الهی و با بهره مندی جامع و جاذب از استعدادهای این سرزمین مستعد، شاهد آفرینش زمینه پویایی و پایایی بیش از پیش میهن اسلامی خویش در دولت شما باشیم.

مطالب مرتبط:

برنامه رئیسی برای فرهنگیان آموزش و پرورش چیست؟

برنامه رئیسی برای فرهنگیان آموزش و پرورش چیست؟
برنامه رئیسی برای فرهنگیان آموزش و پرورش چیست؟

 

آیت الله رئیسی در دوره تبلیغاتی ریاست جمهوری گفت: درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، رسیدگی به معیشت معلمان ضروری است؛ مشاغلی مانند اساتید و معلمان نمی‌توانند شغل دوم و سوم داشته باشند و باید مشکل معیشت این عزیزان را حل کنیم تا نیازی به شغل دوم نداشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز در دیدار با فرهنگیان طی سخنانی اظهار داشت: در مقطع حساسی از لحاظ تصمیم‌گیری مردم قرار داریم و زحمات بسیاری برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی کشیده شده و علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم اما به دلیل برخی مشکلات که در ریشه در نتوانستن، ضعف در ارائه و سوءمدیریت داشته، در برخی حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم و سند آن نیز وضع موجود بوده و وضع مطلوب هم در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده است.طرح رتبه‌بندی معلمان را به‌سرعت عملیاتی می‌کنم.

وی افزود: در بستر بیانیه گام دوم، یک تحول در کشور ضرورت دارد و در این تحول نیز همه‌ی تحول‌خواهان باید ایفای نقش کنند و هیچ‌کس از دغدغه‌مندان نباید در عرصه نباشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: معلمان روشنفکرانِ حقیقیِ جامعه هستند و باید آسیب‌ها را رصد کرده و هشدار می‌دهند؛ معلمان هویت‌سازان و تمدن‌سازان جامعه می‌باشند. جایگاه فرهنگیان در کشور شناخته شود و نباید شأن معلم را در حد کارمندی که فقط مزد می‌گیرد، کاهش داد و شأن معلمی، شأن انبیاست.

رئیسی هم‌چنین خاطر نشان کرد: محور تحولی که می‌بایست ایجاد کنیم، اجرای عدالت است و ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و همه سطوح جامعه باید منادی اجرای عدالت باشند و یکی از جلوه‌های عدالت، عدالت آموزشی است تا محرومین هم از آموزش استفاده کنند و توانمندسازی معلمان نه‌فقط درخصوص توانمندسازی مالی باشد و بلکه توانمندسازی مهارتی هم باید صورت بگیرد. اگر به سند تحول آموزش و پرورش عمل می‌شد، معلمان الان در این وضعیت قرار نداشتند.

وی بیان کرد: ما در دولت آینده برنامه داریم که به‌طور جدی و نه فقط به بازنشستگان فرهنگی بلکه به همه بازنشستگان توجه کنیم. من ضمن تشکر از کادر درمانی کشور به‌خاطر ایثار و فداکاری در صیانت از جان مردم، از معلمان هم تشکر می‌کنم چون که در جریان کرونا خوش درخشیده و اجازه ندادند تا محدودیت‌های کرونایی مسئله‌ی آموزش را تعطیل کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری 1400 خاطر نشان کرد: آموزش یک کالا نیست و بلکه ستون پیشرفت کشور است؛ نباید در آموزش و علم، کیفیت‌فروشی کرد که در این‌صورت خسارت خواهیم دید. متأسفانه طرح رتبه‌بندی معلمان سال‌ها عقب مانده و باید سریعا اجرا شود؛ مگر می‌شود برخی قانون را با سلیقه‌ی خود متوقف کرده و آن را اجرا نکنند؟

رئیسی در ادامه گفت: موضوع تعارض منافع در کشور وجود دارد و افرادی که در تصمیمات منافع دارند باید از صحنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنار گذاشته شوند تا تصمیمات به نفع مردم باشد. صندوق ذخیره فرهنگیان گاوصندوق نیست بلکه باید به صورت شیشه‌ای در منظر معلمان باشد تا همه بدانند که داد و ستد و درآمد و هزینه‌ی آن چگونه است و این حق فرهنگیان است.

وی افزود: آموزش در دولت مردمی باید واقعا مردمی شده و به مناطق محروم توجه ویژه‌ای بشود؛ از میان ساکنین مناطق محروم کشور مردان و زنان بسیاری به کشور خدمت می‌کنند، عدالت حکم می‌کند که تقسیم ظرفیت‌های کشور بین همه آحاد ملت صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان باید نسبت به مسائل کشور حساس باشند؛ این عزیزان باید جامعه و مسائل آن را شناخته، نیازها را شناسایی کرده و در جهت رفع و برطرف کردن آن بکوشند. آموزش و پرورش و هم‌چنین آموزش عالی به‌عنوان پیشرانان فرهنگی و فکری جامعه باید نقش ایفا کنند اما سیاست‌زدگی در این حوزه مشکل ایجاد می‌کند.

رئیسی اظهار داشت: این درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، معیشت معلم ضروری است و باید به آن رسیدگی شود؛ برخی مشاغل مانند اساتید و معلمان نمی‌توانند شغل دوم و سوم داشته باشند و ما باید مشکل معیشت این عزیزان را حل کنیم تا نیازی به شغل دوم نداشته باشند.

وی گفت: کشور ما دارایی‌های بسیاری دارد و مهمترین دارایی نیز نیروی انسانی کارآمد و متراکم است؛ با توجه به نیروی انسانی کارآمد می‌توانیم کار کشور را به پیش ببریم ولی در برخی امور به این نیروی انسانی بی‌توجهی شده و خسارت دیده‌ایم.

رئیس جمهور آینده تصریح کرد: همه باید در انتخابات شرکت کنند و بدانند که هرچه پشتوانه‌ی دولت بیشتر باشد، قدرتمندتر می‌تواند مسائل را حل کند و رأی قوی مردم می‌تواند یک دولتی قوی را رقم بزند.

به گزارش تیتربرتر، اولین نشست خبری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز دوشنبه 31 خرداد ماه، ساعت 14 به‌عنوان نشست رئیس‌جمهور منتخب ایران با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با کسب 17 میلیون و 926هزار و 345 رای معادل 61.95 درصد آرای ماخوذه به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی