شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷

واکنش ها به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

واکنش ها به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400
آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم انتخاب شد.

به گزارش تیتربرتر؛ رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری سیزدهم، شوراهای شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان رهبری از صبح ۲۸ خرداد آغاز شد و ساعت ۲ بامداد به پایان رسید. از ساعت ۲ بامداد شمارش آرا آغاز شده است. اگرچه دبیر ستاد انتخابات گفته به دلیل طولانی شدن روند رای‌گیری، ممکن است نتایج انتخابات با تاخیر اعلام شود.

بر اساس این گزارش، حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود ۷۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، آرا مردم را در سراسر کشور اخذ می‌کنند.

تعداد واجدین شرایط که طبق قانون می‌توانند رأی دهند، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است. خبرگزاری‌ها میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بیش از ۵۰ درصد برآورد کرده‌اند. این در حالی است که نظرسنجی‌ها گویای این بود که میزان مشارکت کمتر از این مقدار است.

نتیجه رسمی اولیه انتخابات ریاست جمهوری 1400

رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که براساس تعرفه‌های مصرفی ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند. نتیجه اولیه به این شرح است:

  • ابراهیم رئیسی: ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای
  • محسن رضایی: بیش از ۳ میلیون رای
  • عبدالناصر همتی: دو میلیون و ۴۰۰
  • امیرحسین قاضی زاده: حدود یک میلیون رای

واکنش ها به انتخاب رئیس به عنوان رئیس جمهور 1400

واکنش روحانی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

واکنش روحانی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400
واکنش روحانی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

 

حسن روحانی برای تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات به حوزه ریاست قوه قضاییه رفت.

به گزارش ایسنا،‌ در این دیدار دو طرف درباره مسایلی از جمله مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی گفت و گو کردند.

واکنش محسن رضایی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

واکنش محسن رضایی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400
واکنش محسن رضایی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

 

محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 28 خرداد را به محضر مقام معظم رهبری، آحاد ملت موقعیت‌شناس ایران و رئیس جمهور منتخب ملت تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: انتخاب قاطع برادر ارجمندم آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، نویدبخش استقرار دولت قوی و مردمی برای حل مشکلات کشور است.

مطالب مرتبط:

واکنش محسن مهرعلیزاده به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

محسن مهرعلیزاده نامزد مستعفی انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروزی در انتخابات را به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور محترم منتخب جمهوری اسلامی ایران

با سلام؛

موفقیت جنابعالی در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک عرض می‌کنم.

امید آنکه با استعانت از درگاه خداوند متعال، انفاس قدسی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا، رهنمودهای مقام معظّم رهبری (مد ظله العالی) و دعای خیر، همراهی و همکاری ملّت نجیب و سرافراز ایران، در تحقق وعده‌های خود در بهبود معیشت، رفاه، آرامش و آسایش مردم و تامین حقوق مصرّح آنان در قانون اساسی در کلیه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نیز توجه به نقش مردم و حفظ و ارتقاء شأن و جایگاه ملّت بزرگ ایران در فضای داخلی و بین المللی موفق باشید.

واکنش امیرحسین قاضی زاده به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

امیر حسین قاضی زاده هاشمی، از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای پیروزی ابراهیم رئیسی، رقیب انتخاباتی خود را تبریک‌ گفت.

وی همچنین اعلام کرد که برنامه‌ها و رویکردهای «دولت سلام» را در اختیار دولت منتخب قرار خواهد داد.

واکنش ابطحی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

حجت الاسلام محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون در یادداشتی نوشت:آقای رئیسی بیشترین رای را آورد و رییس‌جمهور شد. به ایشان تبریک می‌گویم. به همه آنها که در هر ستادی برای رای مردم و احیای جمهوریت زحمت کشیدند خسته نباشید می‌گویم.

حرف‌های زیادی در ایام انتخابات زده شد وکارهای ناپسندی از سوی مراکزی به خصوص شورای نگهبان انجام شد. اما تمام شد.

به نظر من رییسی، می تواند و باید رییس‌جمهور همه باشد. میزان آرای باطله، جدی بودن مردم در رساندن پیامشان بود.

اما بیایید غر نزنیم. دنبال مقصر نگردیم. کری‌های بی‌حاصل نخوانیم.

بیشتر احزاب سیاسی آمدیم تا مشارکت اضافه کنیم. اما نشد. عمده مردم نخواستند. همه ملت تلاش کردند. چه آنها که به هریک از کاندیداها رای دادند و چه آنها که رای باطله دادند و چه آنها که شرکت نکردند. زندگی روز مره تان را جاری نگه دارید.

یک دست شدن حاکمیت یعنی پایان یافتن  فضای کار شکنی های داخلی و مطالبه زندگی بهتر از یک حاکمیت هماهنگ. به جای اعتراض های سنتی، بدانیم کار رئیسی خیلی دشوار است. هم در داخل به خاطر عدم همراهی خوب. و هم در خارج به دلیل همکاری نکردن‌های مطلوب.

از آقای رئیسی تقاضا می‌کنم مثل قوه قضایی در ریاست جمهور فصل جدیدی  را باز کند و با کمک همه مردم به مقابله با سختی های اجرایی برخیزد.

مهم این است که لبخند بر لب‌هاتان جاری کنید و زندگی کنید و به خودتان اهمیت دهید. آقای رئیسی برای خودمان جنبه شکست و برای شما جنبه پیروزی داشتن را آرزو می‌کنم.

واکنش محمود واعظی به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور 1400

همچنین «محمود واعظی» امروز شنبه در پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

مشارکت سیاسی مقوم وحدت ملی، اقتدار کشور و ارزش‌های مردم‌سالارانه در ساختار حکمرانی ایران زمین است.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه این پیام نوشت: ملت فهیم، بالغ و زمان‌شناس ایران دیروز بار دیگر حماسه‌ای از جنس حضور آفرید؛ اینجانب از یکایک آنان متشکرم و این مشارکت مسوولانه‌ در تعیین سرنوشت کشور را قلبا و عمیقا می‌ستایم.

 آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی