شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۴۶
کار شمارش آرا از ساعت 2 بامداد آغاز شد:

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1400

کار شمارش آرا از ساعت 2 بامداد آغاز شد:
با پایان رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ ایران در ساعت دو بامداد ۲۹ خرداد، کار شمارش آرا آغاز شد.

به گزارش تیتربرتر؛ با پایان رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ ایران در ساعت دو بامداد ۲۹ خرداد، کار شمارش آرا آغاز شد.طابق اعلام وزارت کشور ایران، در این دوره از انتخابات، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به طور سراسری برگزار شد اما همزمان در برخی شهرها انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز انجام شد.

 ۹ ساعت بعد از پایان رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، نتایج اولیه آراء ۴ کاندیدا از سوی ستاد انتخابات اعلام شد.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1400

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1400
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1400

 

براساس نتایج اولیه آراء میزان کل آراء ماخوذه ۲۸.۶۰۰.۰۰۰  است که در این میان سهم ابراهیم رئیسی 17 میلیون و 800 هزار رأی بود.

محسن رضایی 3 میلیون و 300 هزار رای کسب کرد

عبدالناصر همتی بیش از 2 میلیون و 400 هزار رأی بدست آورد و امیرحسین قاضی زاده حدود یک میلیون  رأی کسب کرد.

همچنین آرای باطله با ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رأی رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

در انتخابات ریاست جمهوری ایران، صلاحیت چهار نامزد شامل ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از سوی شورای نگهبان احراز شد.

پیشتازی رییسی در 24 میلیون رای شمارش شده

آمارهای غیررسمی و خبرهای رسیده از منابع مطلع بیانگر پیشتازی بیش از پنجاه درصدی ابراهیم رییسی در شمارش 24 میلیون رای از آرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

تبریک قالیباف به مردم قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری

مهر نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: با وجود دلخوری‌ها و گلایه‌مندی‌ها از ناکارآمدی‌ها، مردم باز هم با مشارکت حداکثری در انتخابات افتخار آفریدند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر، با اشاره به حضور مردم در انتخابات، نوشت: با وجود دلخوری‌ها و گلایه‌مندی‌ها از ناکارآمدی‌ها، مردم باز هم با مشارکت حداکثری در انتخابات افتخار آفریدند.

وی تاکید کرد: برپایی جشن ملی انتخابات و حماسه ملی حضور را محضر رهبر فرزانه انقلاب و ملت نجیب، سرافراز و خداجوی ایران اسلامی تبریک می گویم.

مطالب مرتبط:

درصد مشارکت استانها در انتخابات 1400

درصد مشارکت استانها در انتخابات 1400
درصد مشارکت استانها در انتخابات 1400

 

فرماندار نیشابور از مشارکت ۵۵ درصدی مردم نیشابور در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

فرماندار خواف در جنوب استان خراسان رضوی گفت: مردم شیعه و اهل تسنن این شهرستان مرزی بیش از ۷۸ درصد در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فرایند رای گیری در ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد با مشارکت ۵۴ درصدی واجدان شرایط در خراسان رضوی پایان یافت.

فرماندار گناباد گفت: ۶۹ درصد از افراد واجد شرایط رای در این شهرستان در انتخابات شرکت کرده و به نامزدهای دلخواه خود برای ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری رای دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان تا ساعت یک بامداد امروز شنبه در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اعلام پایان مهلت رأی‌گیری، وضعیت آخرین آمار انتخابات خراسان رضوی را تشریح کرد و از آغازشمارش آرا در این استان خبر داد.

فرماندار جوانرود گفت: مشارکت مردم بصیر و همیشه در صحنه این شهرستان تا قبل از ساعت یک بامداد به بیش از ۵۰ درصد رسید.

گردآورنده: علی اکبر رضایی