جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۷

فیلم| ماجرای سقوط مینی‌بوس حامل صندوق سیار اخذ رای در دیواندره کردستان

فیلم| ماجرای سقوط مینی‌بوس حامل صندوق سیار اخذ رای در دیواندره کردستان
در پی سقوط مینی‌بوس حامل صندوق های رای سیار در دیواندره یک نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند.

به گزارش تیتربرتر؛ وقوع حادثه برای مینی بوس حامل صندوق سیار انتخابات و عوامل اجرایی انتخابات 1400 در دیواندره کردستان خبرساز شد.

جزییات سقوط مینی بوس حامل صندوق سیار انتخابات در دیواندره

جزییات سقوط مینی بوس حامل صندوق سیار انتخابات در دیواندره
جزییات سقوط مینی بوس حامل صندوق سیار انتخابات در دیواندره

 

فرماندار دیواندره در استان کردستان گفت: خودرو حامل صندوق سیار و عوامل اخذ رای در یکی از مسیرهای روستایی دیواندره واژگون شده و متاسفانه یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد و ۶ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا، جمال ارشدی اظهار کرد: صبح امروز - جمعه 28 خردادماه- یک دستگاه مینی بوس که برای جمع‌آوری آرای روستاییان بخش کرفته از  توابع شهرستان دیواندره عازم منطقه شده بود دچار سانحه شد.

وی افزود: این مینی بوس که حامل ۱۶ نفر از عوامل اجرایی انتخابات بود متأسفانه به دلیل سهل انگاری راننده دچار سانحه شده و واژگون شد.

کشته یک سرباز در واژگونی مینی بوس حامل صندوق سیار

ارشدی اعلام کرد: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و شش نفر هم زخمی شدند.

وی افزود: متأسفانه در این سانحه سربازی که به عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در خودرو حضور داشت، در دم جان باخت و شش نفر زخمی هم به بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره منتقل شدند.

فرماندار دیواندره اعلام کرد: پس از وقوع این سانحه ناگوار یک اکیپ دیگر جایگزین شده و روند جمع آوری آرای مردم روستاهای این منطقه در حال اجراست.

علت وقوع حادثه برای اکیپ رأی گیری سیار در دیواندره

علت این حادثه خودرو حامل صندوق سیار و عوامل اخذ رای در یکی از مسیرهای روستایی دیواندره "سهل انگاری راننده" عنوان شده است.

تعداد واجد شرایط رای در استان کردستان

تعداد واجد شرایط رای در استان کردستان
تعداد واجد شرایط رای در استان کردستان

 

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر بر اساس آخرین سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۵ واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۶ درصد جمعیت استان را شامل می شود و از مجموع رای دهندگان استان ۲۸ هزار و ۹۲۷ رای اولی هستند و برای نخستین بار در سرنوشت کشورشان مشارکت می‌کنند.

برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان کردستان یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است؛حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر هفت نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

 تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و ۹۹۸ کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستاها نیز به حد نصاب برسد.