چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۰۱

ماجرای شکستگی بازوی دست محسن هاشمی

ماجرای شکستگی بازوی دست محسن هاشمی
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران بخاطر شکستگی بازو در بیمارستان بستری شد.

به گزارش تیتربرتر؛ بستری شدن محسن هاشمی ، فرزند ارشد آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در بیمارستان که اکنون ریاست شورای شهر تهران را بر عهده دارد؛ خبرساز شد.

جزییات بستری شدن محسن هاشمی در بیمارستان

جزییات بستری شدن محسن هاشمی در بیمارستان
جزییات بستری شدن محسن هاشمی در بیمارستان

 

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره ماجرای حادثه امروز خود و علت مراجعه به بیمارستان اظهارداشت: تصادف نکرده ام، ولی هنگام تمرین دوچرخه سواری زمین خوردم و بازویم شکست.

وی افزود: قرار بود سه شنبه هفته آینده با پیروز حناچی، شهردار تهران جهت حمایت از سیاست دوچرخه سواری از دوچرخه استفاده کنیم، ولی از آنجایی که قبلا از دوچرخه برقی استفاده نکرده بودم حین تمرین در پارکینک منزل دچار زمین خوردگی شدم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: دوچرخه برقی را حین تمرین در دور بالا گذاشتم و به اصطلاح جسارت به خرج دادم، ولی متاسفانه دچار حادثه شدم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خبر تصادف من صحت ندارد، خاطرنشان کرد: اکنون درحال آتل بندی بازوی شکسته هستند و حالم مساعد است.

مهمترین سوابق سیاسی محسن هاشمی

مهمترین سوابق سیاسی محسن هاشمی
مهمترین سوابق سیاسی محسن هاشمی

 

محسن هاشمی در اواخر دولت دوم پدرش یعنی از خرداد سال ۷۵ تا ۱۹ مرداد ۷۶ رئیس دفتر ریاست‌جمهوری بود.

او در دوران شهرداری قالیباف، مدیرعامل متروی تهران بود که در آخر در سال ۸۹ از سِمت خود استعفا داد و قالیباف هم این استعفا را پذیرفت و او را به مشاوری شهردار تهران منصوب کرد.

هاشمی در انتخابات شورا‌های شهر و روستای سال ۹۶ به‌عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان نامزد انتخابات شد که توانست با بیشترین آرا وارد شورای شهر تهران شود. او یکی از اعضای حزب کارگزاران است و این حزب بعد از ظریف او را به‌عنوان نامزد خود به نهاد اجماع‌ساز معرفی کرده بود. او هم از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم کاندیدا شد که از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

مطالب مرتبط:

اعلام موضع خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با انتخابات

محسن هاشمی اخیرا درباره موضع خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با انتخابات در گفتگویی با ایسنا اعلام کرده است: نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره شرکت در انتخابات و عدم قهر با صندوق‌های رای بود و من هم به یاد ایشان رای خواهم داد، اما درباره حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات، با توجه به بحث‌هایی که در خانواده بین فرزندان ایشان صورت گرفته، توصیه ما به کاندیدای منسوب به جریان میانه رو و اصلاح طلب ائتلاف و وحدت است که توصیه همیشگی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود تا شانس رقابت افزایش یابد، این ائتلاف با توجه به عدم ورود جبهه اصلاحات، باید براساس نظرسنجی‌ها ومذاکره مستقیم آن‌ها صورت گیرد.

زندگینامه محسن هاشمی رفسنجانی

زندگینامه محسن هاشمی رفسنجانی
محسن هاشمی

 

محسن هاشمی بهرمانی معروف به محسن هاشمی در دوم آبان ماه سال ۱۳۴۰ در قم بدنیا آمد.

وی اولین فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و خانم عفت مرعشی است. محسن هاشمی تحصیلات درسی خودر را در مدارس اسلامی «ولیعصر» و «علوی» گذراند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی مکانیک دنبال کرد.

او در دوره فوق لیسانس به توصیه آیت الله هاشمی، تحقیقاتی را در خصوص نحوه ساخت «راکت‌های تاو» انجام داد.

تحصیلات محسن هاشمی

او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از پلی تکنیک مونترال کانادا است و تا پایان اجرای قطعنامه در خدمت صنعت دفاعی کشور بود و موشک‌های سجیل و شهاب در دوره فعالیت محسن هاشمی در صنایع موشکی ساخته شد.

فعالیت های محسن هاشمی

بعد از رحلت امام خمینی و انتخاب پدرش به عنوان رئیس جمهور، محسن هاشمی «دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور» را پایه‌گذاری کرد.

سپس در سال ۷۶ به شرکت مترو تهران رفت و مترو را از وزارت کشور جدا کرد و به شهرداری تهران داد تا از امکانات دولت و شهرداری برای راه‌اندازی مترو استفاده کند و با الویت بندی توانست بطور متوسط هر سال ۱۰کیلومتر از خطوط حمل و نقل ریلی را راه‌اندازی کند. او از سال ۷۶ تا ۸۹ به مدت ۱۳ سال مدیرعامل شرکت متروی تهران بود.

او سپس در هشتم مهر سال ۹۲ به معاومت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

فعالیت‌های کاری محسن هاشمی

ریاست دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در هئیت مدیره سازمان صنایع دفاع، نایب رییس اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و ریاست هییت مدیره نقل ریلی ایران از دیگر فعالیت‌های کاری محسن هاشمی است.

او همچنین مدیر موسسه انتشاراتی «معارف اسلامی» است که مجموعه خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن منتشر شده است.

محسن هاشمی رفسنجانی در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا با یک میلیون و ۷۵۶ هزار و هشتاد و شش رای نفر اول برگزیده مردم در حوزه تهران، ری و تجریش شد.  

او در بیست و هشتم مردادماه سال ۱۳۹۶ با رای اعضای منتخب، رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو