یکشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۲۸
جزییات تاریخ برگزاری آزمون سراسری اعلام شد

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۰

جزییات تاریخ برگزاری آزمون سراسری اعلام شد
زمان و تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۰ توسط سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ سازمان سنجش با صدور اطلاعیه ای زمان‌بندی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

جزییات تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۰

جزییات تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۰
جزییات تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۰

 

سازمان سنجش اعلام کرد:‌ به اطلاع ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون سراسری سال 1400 می‌رساند با توجه به مصوبه شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آزمون مذکور طبق زمان‌بندی زیر برگزار خواهد شد:

  • گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر
  • گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر
  • گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر
  • گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر
  • گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور
زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

 

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری می‌توانند از تاریخ 6 تیر 1400 از طریق سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص جزئیات برگزاری آزمون سراسری، در تاریخ 30 خرداد 1400 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

حذفیات آزمون سراسری سال 1400

حذفیات آزمون سراسری سال 1400
حذفیات آزمون سراسری سال 1400

 

بر این اساس حذفیات آزمون سراسری سال 1400 (قسمت‌هایی از کتاب درسی که در آزمون سراسری سال 1400 نباید از آن‌ها سوال طرح شود شامل دروس مشترک کلیه رشته‌های متوسطه نظری، دروس اختصاصی رشته علوم انسانی، دروس اختصاصی رشته علوم و معارف اسلامی، دروس مشترک رشته‌های علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی، دروس اختصاصی رشته علوم) در هفته ابتدایی فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

حذف ۳۰ درصد کتاب‌های درسی برای کنکور

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد حذفیات کتاب‌های درسی برای کنکور و امتحانات نهایی است، گفت: مقداری از افت یادگیری دانش‌آموزان طبیعی است.

حسن ملکی درباره حذف 30 درصد محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات دانش‌آموزان اظهار کرد: اوایل سال 1399 به دلیل شرایط قرمز کرونا در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجموعه راهنماهای برنامه درسی برای تعدیل، اصلاح و متناسب‌سازی محتوا با شرایط کرونایی در 6 مجموعه آماده و به استان‌ها ارسال شد تا براساس آن محتوای درسی را تدریس کنند.

وی افزود: هدف از حذف بخشی از کتاب‌های درسی این بود که با توجه به عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، شرایط مطلوب‌تری را برای تحصیلات آنها ایجاد کنیم تا نگرانی نداشته باشند، در این 6 مجموعه حرف‌هایی با معلمان داشتیم تا به نکاتی توجه کنند همچنین درباره مسائل تربیتی و آموزرشی نکاتی را برای خانواده‌‌ها مطرح کردیم.

افزایش تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری

وزیر آموزش و پرورش از ارائه پیشنهاد افزایش تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری خبر داد.

محسن حاجی میرزایی در نشستی با نمایندگان دانش‌آموزان استان سمنان اظهار داشت: در جلسه اخیری که با حضور نمایندگان عالی وزارت آموزش و پرورش و وزارت‌های علوم، تحقیقات و قناوری و وزار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛ تصمیمات خوبی برای کاهش مشکلات ناشی از کنکور اتخاذ شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیمات پیشنهاد شد تا تأثیر سوابق تحصیلی و نتایج امتحانات آموزش و پرورش در کنکور سراسری به 60  درصد افزایش پیدا کند که این پیشنهاد باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مصوب شود.

حاجی میرزایی از پیدایش کنکور به عنوان یکی از مهم‌ترین خطاهای نظام آموزشی کشور یاد کرد و گفت: کنکور نظام آموزشی کشور را دچار اختلال کرده است.

وی با بیان اینکه کنکور بر همه 12 سال تحصیل و تربیت دانش‌آموزان آسیب وارد کرده و روی آن سایه انداخته است تصریح کرد: کنکور سراسری به ارکان نظام آموزش و پرورش آسیب وارد کرده است.

سرعت تست زدن در کنکور مغایر با اهداف آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شاخصه‌هایی که برای سنجش داش آموزان در کنکور به کارگیری می‌شود متناسب با اهداف آموزش و پرورش نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کنکور سراسری سرعت و توان تست زدن دانش‌آموزان برای آنان امتیاز ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: نظام آموزش کشور مبتنی بر توان تست زدن دانش‌آموزان نیست و اهداف مهم دیگری دارد که باید به آن بپردازد.

وی اضافه کرد: نظام آموزش کشور در راستای توانمندی، اعتلا و تربیت چندساحتی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کند.

 پذیرش ۲۵ هزار دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان

 پذیرش ۲۵ هزار دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان
پذیرش ۲۵ هزار دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان

 

 رئیس دانشگاه فرهنگیان، از اعلام موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، با جذب تعداد ۲۵ هزار نفر دانشجوی متعهد خدمت در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری خبر داد.

حسین خنیفر اظهار داشت: طی مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور، این سازمان به استناد تبصره (1) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ب) ماده (63) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، موافقت اصولی خود را با جذب تعداد 25000  نفر دانشجوی متعهد خدمت در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در نامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور به وزارت آموزش و پرورش آمده است: مجوز نهایی، پس از تامین اعتبار مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، استخدام و هزینه های آموزشی افراد با رعایت بند (ث) ماده (7) قانون برنامه ششم توسعه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و در چارچوب مواد (9) و (18) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1400 کل کشور، صادر خواهد شد.

خنیفر در پایان بر آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای استقبال از پذیرفته شدگان کنکور سراسری طی سال جاری در این دانشگاه، تاکید کرد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو