شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹

زمان بازی ایران-عراق در مقدماتی جام جهانی 2022

زمان بازی ایران-عراق در مقدماتی جام جهانی 2022
تیم ملی ایران در بازی بعدی خود در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، باید به مصاف عراق برود و تنها راه بدون حرف و حدیث برای صعود تیم ملی کشورمان برد است.

به گزارش تیتربرتر؛ شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی برای جام جهانی موفق شد بر تیم کامبوج با ۱۰ گل غلبه کند.

علیرضا جهانبخش در دقیقه ۱۶ از روی نقطه پنالتی، شجاع خلیل زاده  در دقیقه ۲۲، مهدی طارمی در دقیقه ۲۷، مدافع حریف در دقیقه ۳۲، میلاد محمدی در دقیقه ۵۸، مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه ۶۳، کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۷۷، کاوه رضایی در دقایق ۸۰ و ۸۶ و مهدی قایدی در دقیقه ۸۴ برای تیم ملی گل زدند.

دور هفتم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در بحرین و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

زمان بازی ایران با عراق در مقدماتی جام جهانی 2022

تیم ملی فوتبال ایران پس از برد ۱۰ بر صفر مقابل کامبوج، این بار باید سراغ تیم ملی عراق برود. این بازی سه‌شنبه جاری یعنی ۲۵ خرداد ماه ساعت ۲۱ است و ایران برای صدرنشینی باید حتما این بازی را ببرد.

تیم ملی فوتبال ایران صعود می کند یا نه؟

صبح روز جمعه با پیروزی پرگل قرقیزستان مقابل میانمار آغاز شد و در ادامه تیم‌های مختلف آسیایی بازی خود را در مقابل حریفان برگزار کردند.

ایران در پرگل ترین بازی امروز با ۱۰ گل کامبوج را شکست داد. در دیگر بازی‌ها شگفتی خاصی رخ نداد و شاید تنها بتوان به پیروزی ویتنام مقابل مالزی اشاره کرد که با اتفاقات بحث برانگیز داوری رخ داد اما در نهایت این تیم را صدرنشین نگه داشت.

تیم ملی فوتبال ایران صعود می کند یا نه؟
تیم ملی فوتبال ایران صعود می کند یا نه؟

 

عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ از سد افغانستان گذشت و حالا شانس اول صعود به عنوان برترین تیم دوم خواهد بود. با پیروزی ازبکستان و عربستان، دیدار نهایی این دو تیم هم حساسیت بالایی خواهد داشت. آخرین بازی که در بامداد شنبه به وقت ایران خاتمه یافت، اردن مقابل کویت متوقف شد که این نتیجه شانس ایران برای صعود را افزایش داد.

«فیلیپین۳-۰ گوام» و «چین- مالدیو» در گروه A ، «نپال۰ - ۳ استرالیا» و «کویت- اردن» در گروه B ، «کامبوج ۰- ۱۰ ایران» و «هنگ‌کنگ ۰-۱ عراق» در گروه C ، «سنگاپور- عربستان» و «یمن- ازبکستان» در گروه D ، «افغانستان- عمان» در گروه E ، «میانمار۱ - ۸ قرقیزستان» در گروه F و در نهایت «اندونزی- امارات» و «مالزی- ویتنام» دیگر مسابقاتی هستند که امروز در قاره آسیا برگزار شده و یا خواهند شد که هر یک، حساسیت خاصی را دارند که در سرنوشت دیگر گروه‌ها نیز موثر است.

ایران هنوز در میان تیمهای دوم گروههای هشت گانه شرایط مناسبی ندارد اما پیروزی مقابل عراق به معنای پایان حرف و حدیثها خواهد بود.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت ایران برای بازی با عراق

آخرین وضعیت ایران برای بازی با عراق
آخرین وضعیت ایران برای بازی با عراق

 

عراق به عنوان رقیب اصلی ایران در گروه ما قرار دارد و بازی آخر ایران برابر عراق بعد از شکست  بحرین با سه گل ، بازی مرگ و زندگی برای ایران خواهد بود و عراق در صورت شکست هم شانس صعود را دارد. بررسی تاریخی صعود عراق به جام جهانی 1986مکزیک که با غیبت ایران در آن دیدارها همراه بود نشان می دهد تیم ملی ایران هر گاه در منطقه غرب آسیا در رقابت ها حضور داشته است،جام جهانی برای عراق به  رویا تبدیل شده است و آنها نتوانسته اند به جام جهانی صعود کنند.

عراق علیرغم حضور نسل طلایی کشورمان در دهه 60با حضور بزرگانی چون ناصرمحمدخانی ،حمید درخشان ، شاهرخ بیانی ، حمید علیدوستی و .....به دلیل عدم موافقت فیفا با میزبانی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 1986مکزیک با ستاره های آن روزهای عراق شامل احمد راضی ، راضی شینیسل  و لیث حسین به جام جهانی رسید تا اولین و آخرین صعودش را به جام جهانی بدون حضور ایران جشن بگیرد. آنها سه سال بعد و در حالی که ادعا می کردند بهترین تیم آسیا هستند برابر ایرانی که کمتر بازی ملی برگزارمی کرد در جام صلح و دوستی متوقف شدند و از آن به بعد ایران  چهار بار به جام جهانی صعود کرد و عراق به دفعات از مرحله مقدماتی هم بالا نیامد.

فوتبال ایران در این 36سال نشان داده است همیشه یکی از  مدعیان اصلی صعود به جام جهانی است و  مثل دوره های گذشته با داشتن بازیکنان با کیفیت و بین المللی و حتی  در سطح جهانی خود از این مرحله هم عبور خواهد کرد.

 بدون ترس و واهمه  برای رسیدن روز سه شنبه روز شماری می کنیم و منتظر می مانیم تا ببینیم نمایندگان کشورمان برای عراق،همانند بحرین چه خوابی دیده اند.

حضور در جام جهانی 2022 قطر برای تیم ملی هنگ کنگ غیرممکن شده است اما آنها همچنان برای حضور در جام ملتها به جنگیدن در مسابقات مقدماتی نیاز مبرم دارند.

همانطور که گفته شد هنگ‌کنگ از دور رقابت برای صعود به جام جهانی کنار رفته است اما بازی امشب آنها برابر عراق برای شان از اهمیت بالایی برخوردار است. میکسو پاتلاینن، سرمربی این تیم، می گوید: "ما بر اساس یک برنامه خاص تمرین می‌کنیم و به دنبال این هستیم که آنها را در زمین مسابقه به اجرا درآوریم."

هنگ کنگ برای حفظ جایگاه خود در دور سوم مقدماتی جام ملت های آسیا 2023 مقابل عراق که اکنون یکی از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود حداقل به یک تساوی نیاز دارد. در واقع با تثبیت حضور سه تیم در بالای جدول گروه C یعنی عراق، ایران و بحرین، هنگ کنگ تنها می تواند به کسب نتیجه مناسب به منظور حضور در جام ملت ها امیدوار باشد.

چهار تیم برتر چهارم از هشت گروه به مرحله سوم مقدماتی جام ملت های آسیا 2023 راه پیدا می کنند و به دلیل تساوی بدون گل مقابل بحرین در سال 2019، هنگ کنگ در حال حاضر با یک امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

از طرفی با کنار کشیدن کره شمالی از مسابقات مقدماتی، تنها 4 تیم در گروه H حضور دارند، این در حالی است که بقیه گروه ها پنج تیمی هستند؛ موضوعی که باعث شد نتایج مقابل تیم‌های پنجم هر گروه برای تعیین جدول مورد محاسبه قرار نگیرد.

هنگ کنگ یک برد و یک مساوی مقابل تیم قعرنشین گروه یعنی کامبوج کسب کرد اما همان طور که گفته شد این امتیازات محاسبه نمی شوند بنابراین هنگ‌کنگ نیاز دارد که در مسابقه امروز برابرند عراق حداقل یک تساوی کسب کند تا به حضور در مرحله سوم مقدماتی جام ملت ها امیدوار باقی بماند.

آخرین وضعیت عراق برای بازی با ایران

آخرین وضعیت عراق برای بازی با ایران
آخرین وضعیت عراق برای بازی با ایران

 

مربی عراق: ایران بدون خلق موقعیت، هنگ کنگ را برد

سرکو کاتانچ سرمربی عراق در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل هنگ کنگ پیروزی ایران مقابل هنگ کنگ را زیر سوال برد.

تیم ملی فوتبال عراق با یک گل بخودی پیروزی کمرنگ و دشواری که مقابل هنگ کنگ کسب کرد، در صدر جدول رده بندی گروه C باقی ماند. سرمربی عراقی ها پس از این بازی تایید کرد که تیم او با غلبه بر هنگ کنگ، به هدف مهم خود دست یافته است.

کاتانچ در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه گفت که او سخت ترین دوره زندگی خود را به عنوان مربی پشت سر می گذارد. او گفت: ما به سه امتیاز مسابقه رسیدیم و کارهای مورد نیاز خود را انجام دادیم و این مهمترین چیز است. ما می دانستیم که دیدار با هنگ کنگ یک مسابقه دشوار خواهد بود. ما همین مسئله را در بازی رفت و در بصره تجربه کردیم. بازی در برابر 10 بازیکن با مساحت 60 متر دشوار است.

وی افزود: من مسابقات زیادی از تیم های بزرگ در سراسر جهان تماشا کرده ام و اینکه چگونه آنها برای گلزنی به تیم های کوچکی که کاملا دفاع می کنند، تلاش می کنند. فوتبال بازی سختی است و ما امروز کار خود را انجام دادیم.

وی ادامه داد: ما مطمئناً می توانیم پیشرفت کنیم، شاید باید برخی موارد را توسعه دهیم. بله، ایران 3-1 پیروز شد، اما این تیم با موارد خاص پیروز شد و نه با ایجاد فرصت.

ترکیب تیم ملی عراق برای بازی با ایران
ترکیب تیم ملی عراق برای بازی با ایران

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در این مسابقات مقدماتی مهمترین چیز این است که ما 6 امتیاز را بدست آوریم. زیرا صادقانه بگویم ما در این دوره وضعیت خوبی نداریم. مشکلات زیادی وجود دارد. ما در این زمین سه مسابقه انجام می دهیم و به مدت 10 روز ما در اتاق هایمان حبس هستیم.

او گفت: من بازیکنانم را نمی بینم و حتی نمی دانم چه چیزی می خورند. من فقط در زمان برگزاری تمرین با آنها ملاقات می کنم، بنابراین شرایط دشوار است. من برای بازیکنان خوشحالم زیرا آنها آنچه را که می خواستند به دست آوردند، صادقانه بگویم که من سخت ترین دوره زندگی خود را به عنوان مربی پشت سر می گذارم.

مطالب مرتبط:

گردآورنده: علی اکبر رضایی