پنج شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۵۱

پیش بینی قیمت طلا در هفته چهارم خرداد 1400

پیش بینی قیمت طلا در هفته چهارم خرداد 1400
به گفته کارشناسان ، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با کاهش روبه رو شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ انس جهانی طلا در بازار امروز ۱۸۹۱ دلار رسید. همچنین قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا در هفته چهارم خرداد 1400

پیش بینی قیمت طلا در هفته چهارم خرداد 1400
پیش بینی قیمت طلا در هفته چهارم خرداد 1400

 

محمد کشتی آرای، گفت: هفته گذشته تغییرات اونس جهانی در حدود 10 دلار بوده و اکنون 1884 دلار می باشد و تغییر ات قیمت ارز نیز در حدود 50 تومان بوده و از 23950 تومان تا حدود 24050 تومان در نوسان بوده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت در حال حاضر مردم و قیمتها مترصد انتخابات ریاست جمهوری هستند تا با توجه به فرد پیروز و سیاست‌های اقتصادی وی قیمت ها به کدام سو رود.

وی بیان کرد سطح معاملات در حال حاضر به شدت کاهش یافته وبازار به طور کلی همانند سالهای پیش در مقطع انتخابات با رکود مواجه می باشد .

کشتی آرای خاطرنشان کرد قیمت سکه در هفته گذشته با تغییر قیمت بین 100 تا 150 هزار تومان مواجه شده و قیمت طلای 18 عیار نیز بین 5 تا 15 هزار تومان با نوسان قیمت روبه رو شده است.

وی قیمت سکه را در هفته اخیر حدود 130 هزار تومان با کاهش قیمت اعلام کرد،نیم سکه و ربع سکه هم حدود 150 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

سکه های یک گرمی نیز در حدود 50 هزار تومان به طور متوسط در هفته گذشته کاهش یافته است.

کشتی آرای گفت در حال حاضر حباب نیم سکه ،ربع سکه و سکه های یک گرمی به دلیل کاهش معاملات در حال تخلیه شدن می باشد.

قیمت طلا چه زمانی به ثبات می رسد؟

نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا  به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل تعطیلی اول هفته زمانی که بازار از دوشنبه بازگشایی شد تقریبا یک حالت سکوتی در بازار وجود داشت. در چند روز گذشته با کاهش انس جهانی همراه و در بازار داخل شاهد کاهش تقاضا بودیم.

او در ادامه گفت: در بازار طلا و سکه داخلی به دلیل کاهش نوسانات ارز در چند روز گذشته، یک ثبات قیمتی در بازار شکل گرفته است. با توجه به شرایط موجود و کاهش نوسان‌های قیمت در بازار طلا و دلار انتظار می‌رود آرامش در بازار شکل بگیرد و بازار به یک تعادل برسد.

بذرافشان عقیده دارد بازار طلا و سکه در کنار بازار ارز به یک ثبات نسبی خوبی رسیده و اگر انس جهانی نوسان زیادی نداشته باشد روند تعادلی و ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه ادامه‌دار است.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا درباره بازار آخر هفته معتقد است به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخلی طلا، اگر نوسان انس جهانی زیاد نباشد و اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد روند ثبات در بازار ادامه دارد و آرامش موجود در بازار طلا شکل می‌گیرد.

نادر بذرافشان در پایان گفت: در چند ماه گذشته نوسان در بازار طلا و ارز درصد بالایی را داشته است اما در چند وقت اخیر در بازار طلا و سکه در کنار نرخ ارز یک آرامش و ثبات نسبی شکل گرفته است.

در سایت اتحادیه طلا قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شد. سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

مطالب مرتبط:

آخرین تغییرات قیمت طلا در خرداد 1400

آخرین تغییرات قیمت طلا در خرداد 1400
آخرین تغییرات قیمت طلا در خرداد 1400

 

تحلیل‌گران علت ورود دلار به کانال 24 هزار را اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه، حتی در صورت پایبندی ایران به تعهدات تحریم‌های زیادی علیه ایران باقی خواهد ماند، عنوان می‌کردند. به هر روی قیمت دلار در طول معاملات به کانال 23 هزار تومان بازگشت، اما دوباره رشد کرد و قدری بالای 24 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار با دامنه‌ای کمی حول 24 هزار تومان نوسان می‌کند. درهم امارات زیر 6 هزار و 600 تومان قرار گرفته است. تحلیل‌گران معتقد بودند قرار گرفتن درهم بالای این مرز به رشد دلار کمک می‌کند. رشد قیمت دلار در حالی که درهم زیر مرز حساس قرار گرفته است، می‌تواند ناشی از جوسازی نوسان‌گیران یا واکنش بازار به اخبار باشد.

محدوده نوسان دلار

مرز مهم بالایی برای دلار در حال حاضر 24 هزار و 200 تومان و مرز مهم پایینی 23 هزار و 800 تومان عنوان می‌شود. دلار از دوشنبه هفته گذشته از این مرزها تجاوز نکرده است. در نتیجه این که افزایش و کاهش قیمت دلار در این محدوده تحت تاثیر فعالیت نوسان‌گیران در بازار اتفاق افتاده باشد، بیش از این است که بازار واقعا با اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا، دیدگاه خود را نسبت به مسیر مذاکرات تغییر داده باشد.

مسیر قطعی مذاکرات بیش از اخبار برای روند بلند مدت بازار اهمیت دارد. تیم مذاکره‌کننده ایران امیدوار است که نتیجه انتخابات بر مسیر مذاکرات تاثیر نگذارد و آمریکا ایران را از پیچیده کردن توافق بر حذر می‌دارد. اگر این مواضع ناشی از حرکت مذاکرات به جلو تعبیر شود و به واقع نتیجه انتخابات مسیر مذاکرات را دچار انحراف جدی نکند، می‌توان امیدوار بود که واکنش‌های صعودی بازار مقطعی باشد.

افزایش قیمت سکه امامی

در سمت دیگر طلای جهانی هنوز مرز 1900 دلار را پس نگرفته است. قیمت طلای جهانی صبح امروز 1892 دلار بود. در نتیجه طلای جهانی، صبح چهارشنبه نیروی صعودی برای قیمت سکه نبود.

دلار آمریکا ظهر امروز روی 23 هزار و 990 تومان قرار داشت. دلار نسبت به عصر روز گذشته قدری رشد کرده بود، اما آیا این کافی بود که سکه امامی رشد جدی را به ثبت برساند؟

تقاضا در بازار سکه در این روزها پایین است. به هر روی سکه کار خود را با 70 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته و روی نرخ 10 میلیون و 755 هزار تومان شروع کرد، سکه با وجود افزایش قیمت زیر مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد. ارزش ذاتی آن 10 میلیون و 687 هزار تومان و اندازه حباب آن 0.64 درصد است.

قیمت طلا در 20 خرداد 1400

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه 20 خرداد 1400 به شرح جدول ذیل می باشد:

  • نوع    قیمت (تومان)
  • سکه تمام طرح جدید (86)    10,650,000
  • سکه تمام طرح قدیم     10,600,000
  • نیم سکه    5,850,000
  • ربع سکه    3,800,000
  • سکه گرمی    2,300,000
  • طلای 18 عیار    1,076,000
  • طلای 18 عیار / دست دوم    1،063،000
  • طلای 24 عیار    1,436,000
  • هر مثقال طلا    4,657,000
  • دلار آزاد (نقدی)    24,000
  • اونس طلا     1883 $

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی