پنج شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۱۱

آشنایی با فیلم شب دارکوب+اسامی بازیگران

آشنایی با فیلم شب دارکوب+اسامی بازیگران
در ادامه به معرفی فیلم سینمایی شب دارکوب می پردزایم.

به گزارش تیتربرتر؛ «شبِ دارکوب» در سکوت خبری تولید شد.

معرفی فیلم سینمایی شب دارکوب

معرفی فیلم سینمایی شب دارکوب
معرفی فیلم سینمایی شب دارکوب

 

فیلم سینمایی «شبِ دارکوب» ساخته ناصرقهرمانی پس از اتمام مراحل فنی و تدوین، آماده نمایش شد.

فیلم سینمایی «شبِ دارکوب» با نام پیشین «ظهرِ نیمه شب» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی ناصر قهرمانی که در سکوت خبری ساخته شده است، آماده نمایش شد. 

اسامی بازیگران فیلم سینمایی شب دارکوب

اسامی بازیگران فیلم سینمایی شب دارکوب
اسامی بازیگران فیلم سینمایی شب دارکوب

 

مهدی حجوانی نقش اصلی این فیلم سینمایی را برعهده دارد که در تهران فیلمبرداری شده است. 

خلاصه داستان فیلم سینمایی شب دارکوب

در خلاصه داستان «شب دارکوب» آمده است: «تهران شهری بزرگ است که خورشید در شب‌های آن نمی‌خوابد» 

قهرمانی ساخت فیلم‌های «به وقت رهایی»، «پیگ کاسو» مستندهای «آن شب بارانی»، «نهنگی درتنگ»، «آشیقلار» و بیش از پانزده فیلم کوتاه و نیمه بلند و مستند دیگر را در کارنامه خود دارد. 

بیوگرافی مهدی حجوانی بازیگر فیلم سینمایی شب دارکوب

بیوگرافی مهدی حجوانی بازیگر فیلم سینمایی شب دارکوب
بیوگرافی مهدی حجوانی بازیگر فیلم سینمایی شب دارکوب

 

مهدی حِجوانی (۱ فروردین ۱۳۳۹ در تهران) نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی است. شهرت او به خاطر کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته و فعالیت‌هایی است که در زمینه نقد ادبیات کودک و نوجوان انجام داده‌ است.

مهدی حجوانی  دکترای پژوهش هنر، عضو هیئت علمی دانشگاه، نویسنده، مترجم و سرویراستار نشر است. اصلی‌ترین کارش تا امروز ادبیات و به ویژه ادبیات کودک بوده و بیش از هر کاری، در تأسیس نهادهای فرهنگی و مدنی فعال بوده‌است.

مطالب مرتبط:

شروع فعالیت‌های حجوانی

حجوانی در راه‌اندازی تشکل غیردولتی و کم عمر «دفتر ادب و هنر کودک و نوجوان» همکاری کرد که یکی از فعالیت‌هایش انتشار گاهنامه تخصصی «قلمرو ادبیات کودکان» بود که سردبیری چهار شماره آخرش با حجوانی بود. در سال ۱۳۶۹ در شکل‌گیری مؤسسه نشر افق به عنوان سرویراستار نقش ایفا کرد که تا امروز ادامه دارد.

او در سال ۱۳۷۴ در این مؤسسه، فصلنامه‌ای تخصصی و مستقل با عنوان «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان» تأسیس کرد که انتشار آن به جز وقفه ۴ ساله، تا امروز استمرار یافته‌است. پژوهشنامه، از شماره ۵۲ با همکاری شهر کتاب، نهادی با عنوان «لاکپشت پرنده» تأسیس کرد که در کار بررسی مداوم و معرفی آثار برتر حوزه کودک است.

 حجوانی از سال ۱۳۷۶ در تأسیس ماهنامه‌ای در زمینهٔ اطلاع‌رسانی و نقد کتاب با عنوان «کتاب ماه کودک و نوجوان» در مؤسسه خانه کتاب مشارکت کرد و به مدت ۸ سال از شماره ۱ تا ۹۶ سردبیر آن بود. او همچنین در سال ۱۳۷۷ در تأسیس «انجمن نویسندگان کودک و نوجوان» مشارکت کرد. حجوانی، هم عضو هیئت مؤسس انجمن و هم از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱ عضو هیئت مدیره بود.

حجوانی در سال ۱۳۸۲ در شکل‌گیری نهاد مدنی دیگری با عنوان «انجمن تصویرگران کتاب کودک»، به عنوان یکی از دو عضو هیئت مؤسس نقش ایفا کرد. دانشگاه شیراز، نخستین مجله علمی پژوهشی در حوزه ادبیات کودک را با عنوان «مطالعات ادبیات کودک» تأسیس کرد که نخستین شماره آن در بهار ۱۳۸۹ منتشر شد و تا امروز ۶ شماره از آن منتشر شده‌است.

حجوانی از نخستین شماره، عضو هیئت تحریریه این مجله بوده‌است. حجوانی در مرکز مطالعات ادبیات کودک در ۴ همایش علمی مقاله ارائه کرده یا به عنوان عضو شورای علمی حضور داشته‌است. او ۲ بار و در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ از کتابخانهٔ بین‌المللی نسل جوان مونیخ بورس مطالعاتی گرفت و مجموعه ۷ مقالهٔ او به زبان انگلیسی در منابع کتابخانه ثبت شد.

معرفی عوامل فیلم سینمایی شب دارکوب

عوامل ساخت این اثر عبارتند از نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و تدوینگر: ناصر قهرمانی، مدیر تصویربرداری: حمید بهاری، بخشی از تصاویر: حسن مهرآذر، صدابردار: بهزاد عونی، طراح صحنه و لباس: مهدی مرادی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: الهام اصغری، منشی صحنه: معصومه یوسفی، گریم: فیروزه عقبایی، عکاس: سالم شریفی، مدیر تولید: ناصرقهرمانی، مجری طرح: آبی فیلم، روابط عمومی: فروغ گشتیل. 

 دیگر ساخته این کارگردان با نام «مراسم تدفین کلاغ‌ها» هم‌اکنون روی پرده سینماهای هنروتجربه است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی