چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۸

اولین واکنش فرهاد مجیدی به اعتراض هواداران استقلال در خرداد 1400

اولین واکنش فرهاد مجیدی به اعتراض هواداران استقلال در خرداد 1400
فرهاد مجیدی به اعتراضات اخیر هواداران جلوی باشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش تیتربرتر؛ اتفاقات و حاشیه های پیرامون باشگاه استقلال به بالاترین میزان ممکن رسیده است. پس از مشکلات عدیده مالی که گریبانگیر آبی پوشان شده، روز گذشته فرهاد مجیدی با انتشار پستی در اینستاگرام خود، به شدت نسبت به عملکرد وزیر ورزش، اسپانسر باشگاه و مدیرعامل استقلال انتقاد کرد.

واکنش فرهاد مجیدی به اعتراض هواداران استقلالی

واکنش فرهاد مجیدی به اعتراض هواداران استقلالی
واکنش فرهاد مجیدی به اعتراض هواداران استقلالی

 

پست اینستاگرامی فرهاد مجیدی همچون کبریتی در انبار باروت بود و پس از آن، هواداران استقلال در فضای مجازی به شدت از عملکرد احمد مددی مدیرعامل استقلال و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش انتقاد کرده و درخواست استعفای مددی از صندلی ریاست باشگاه شدند.

در همین رابطه، هواداران استقلال در فضای مجازی با به راه انداختن هشتگی، خواستار تجمع مقابل ساختمان باشگاه برای روز پنج شنبه شدند که فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود، از طرفداران این تیم درخواست کرد از برپایی هرگونه تجمع، خودداری کنند.

مجیدی در استوری خود از حل شدن مشکلات اصلی تیم خبر داد و نوشت: «هواداران عزیز، بعد از انتقادهای من از وضعیت باشگاه، طبق وعده ای که داده اند، قرار است در جلسه ای که هفته آینده برگزار خواهد شد، بعضی از مشکلات اصلی تیم برطرف شود.»

سرمربی استقلال همچنین در بخش پایانی این استوری از هواداران این تیم درخواست کرد از برپایی تجمع خودداری کنند و نوشت: «انتقاد از وضعیت باشگاه استقلال حق طبیعی تک تک شماست و در این مسیر همراهتان خواهم بود اما همیشه در شلوغی تجمع عده ای به صورت هماهنگ شده از هدف مقدس شما سواستفاده می کنند. خواهشمندم از تجمع مقابل ساختمان باشگاه استقلال خودداری کنید.»

همچنین مشکلات مالی باشگاه استقلال سبب نارضایتی بازیکنان این تیم شده است. اختلاف در پرداختی به بازیکنان و دریافتی بسیار پایین بسیاری از نفرات در استقلال سبب شده تا بازیکنان از شرایط موجود راضی نباشند.

از این رو بازیکنان طی روزهای گذشته در صحبت هایی که با فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان داشتند گلایه هایشان را مطرح کردند. حتی برخی بازیکنان استقلال خطاب به مجیدی اعلام کردند که با ادامه روند کنونی حضور در تمرین را تحریم می کنند تا مدیران باشگاه برای حل مسائل اقدام کنند.

سرمربی استقلال اما تا این لحظه اجازه نداده بازیکنان اعتصاب کنند. مجیدی که طی دو سه روز گذشته صحبت های تندی را علیه مدیریت باشگاه بر زبان آورده به بازیکنان اعلام کرده که خودش مسائل مالی را پیگیری می کند و نیاز نیست فعلا آنها اقدامی انجام بدهند. از این رو مجیدی برای اینکه برنامه های تمرینی اش در تعطیلات لیگ برتر بهم نخورد، اجازه اعتصاب به بازیکنانش را نداده است.

مجیدی امروز هم اعلام کرد وعده هایی را برای حل مشکلات مالی استقلال از برخی مسئولان دریافت کرده و باید دید این موضوع طی روزهای آینده به کجا ختم خواهد شد.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت استقلال در خرداد 1400

آخرین وضعیت استقلال در خرداد 1400
آخرین وضعیت استقلال در خرداد 1400

 

 در حال حاضر استقلال با 37، گل گهر و آلومینیوم با 35 و تراکتور با 33 امتیاز تیم هایی هستند که در رده های سوم تا ششم جدول قرار دارند. شاگردان فرهاد مجیدی بعد از دو شکست پی در پی در لیگ برتر نه تنها شانس قهرمانی را تا حدود زیادی از دست دادند، بلکه حالا حتی در کسب سهمیه آسیایی هم کار ساده‌ای در پیش ندارند و برای این منظور رقبایی جدی دارند.

اگر باور کنیم شانس قهرمانی را باید به دو تیم سپاهان و پرسپولیس داد، دو سهمیه آسیا برای فصل آینده در لیگ هم به این دو باشگاه تعلق می‌گیرد و در آن صورت رقابت برای کسب سهمیه سوم بین 3 تیم استقلال، گل گهر و آلومینیوم و تراکتورسازی داغ است. استقلالی‌ها در شرایط فعلی مجبورند تا لیگ را جدی بگیرند و برای حفظ جایگاه سوم جدول با رقبایی چون گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان و حتی آلومینیوم اراک رقابت کنند.

جالب اینکه تمام تیم‌های اول تا ششم جدول رده بندی در جام حذفی هم با یکدیگر رقابت دارند. استقلالی‌ها برای به دست آوردن سهمیه سوم آسیا از لیگ برتر، دو تیمی را به عنوان رقیب کنار خود دارند که هدایت آنها بر عهده علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی است که خود از استقلالی‌های سابق هستند و سابقه سرمربیگری این تیم را هم دارند. شاید حتی به زودی جواد نکونام هم به این جمع اضافه شود.

استقلال فعلا با 22 بازی و 37 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد. گل گهر سیرجان با یک بازی بیشتر و 35 امتیار دوم است. آلومینیوم هم مانند گل گهر از 23 بازی توانسته 35 امتیاز جمع کند و فعلا در رتبه پنجم ایستاده و فولاد خوزستان با 21 بازی 31 امتیاز دارد. به این ترتیب 4 تیم با 4 سرمربی استقلالی برای جایگاه سوم جدول و کسب سهمیه تلاش و رقابت می‌کنند.

آخرین وضعیت استقلال در خرداد 1400
آخرین وضعیت استقلال در خرداد 1400

 

استقلال اگر در بازی معوقه برابر پدیده برنده شود آنوقت 40 امتیازی خواهد شد و فاصله نسبتا خوب و مطمئنی از گل گهر و آلومینیوم خواهد گرفت. فولاد هم اگر در 2 بازی پیش رو از جمله بازی با سایپا برنده شوند آنوقت 37 امتیازی می‌شود و تبدیل به جدی ترین تعقیب کننده استقلال خواهد شد.

استقلالی‌ها در ادامه میزبان گل گهر هستند و پس از آن میهمان آلومینیوم اراک خواهند بود. بازی با تراکتور در تهران و مصاف با سایپا به میزبانی خودروسازان هم بازی‌های بعدی استقلال است. به عبارت دیگر فرهاد مجیدی در 5 بازی پیش رو برای حفظ استقلال در جایگاه سوم جدول باید 5 سرمربی استقلالی و تیم‌هایشان یعنی مهدی رحمتی، امیر قلعه نویی، رسول خطیبی و فیروز کریمی و سرانجام فراز کمالوند را از پیش رو بردارد. نفت مسجد سلیمان و محمود فکری در تهران هم رقیب بعدی هستند.

نساجی مازندران و ساکت الهامی هم در مازندران پذیرای استقلالی‌ها خواهند بود. در واقع استقلال در 7 بازی بعدی باید با استقلالی ها مصاف بدهد. فقط آخرین بازی آن‌ها با یک تیم غیر استقلالی یعنی سپاهان است. پرسپولیس با آلومینیوم، فولاد با پرسپولیس، گل گهر با آلومینیوم اراک، پرسپولیس با گل گهر و فولاد با سپاهان  بازی هایی است که استقلالی‌ها امیدوار هستند تا رقبا در آنها امتیاز از دست بدهند. باید دید در این ماراتن کاملا استقلالی در نهایت کدام سرمربی استقلال کسب سهمیه را جشن خواهد گرفت.

هرویه میلیچ و شیخ دیاباته دو ستاره خارجی استقلال بیش از دو هفته پیش تهران را به مقصد کشورهای خود ترک کردندو هنوز به ایران برنگشتند.

این دو بازیکن که گلایه های زیادی هم از دریافت نکردن مطالبات شان دارند، اما به باشگاه اعلام کرده اند که مشکلی برای برگشت به ایران و حضور در تمرینات ندارند و موضوع مطالبات شان را هم پیگیری می کنند.

میلیچ و دیاباته در شرایطی در تمرین استقلال طی ۱۰ روز گذشته غایب بودند که اخبار ضد و نقیضی درباره آنها منتشر می شد. موضوع اصلی اما نداشتن ویزای کار آنها بود. در این خصوص مسئولان باشگاه استقلال رایزنی هایی را انجام دادند تا ویزای کار این دو ستاره خارجی تمدید شود و این اتفاق هم افتاده است.

از این رو مدیران باشگاه استقلال برای میلیچ و دیاباته بلیت برگشت به ایران خریداری کردند. طبق بلیتی که استقلالی ها تهیه کردند، میلیچ باید روز پنجشنبه و دیاباته روز جمعه به ایران برگردند. حال باید دید این دو بازیکن خارجی سر موعد مقرر به ایران برمی گردند یا خیر. خصوصا اینکه در گذشته نیز آنها چندین بار در زمانی باشگاه برایشان بلیت خریداری کرده بود، به ایران نیامدند و هزینه زیادی را روی دست باشگاه گذاشتند.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی