دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۲۷

آشنایی با ارز دیجیتال الگورند (ALGO)

آشنایی با ارز دیجیتال الگورند (ALGO)
در ادامه به معرفی یکی از ارزهای دیجیتال می پردازیم.

تیتربرتر؛ الگورند با نماد اختصاری ALGO یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳.۳ میلیارد دلار، در رتبه ۳۸ بازار قرار داشته و سهم ۰.۱۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از الگورند در این لحظه با قیمت ۱.۰۷ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۴,۲۰۶ تومان معادل ۲۶,۰۴۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۰۹.۷۲ میلیون دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۷.۲۰% افزایش یافته است. بالاترین قیمت الگورند در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹(12 February 2021) معادل ۱.۸۱ دلار بوده که همینک %۴۰.۷۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش الگورند ۳.۰۷ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۰ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن الگورند معامله می‌شود، صرافی ZG.com با سهم %۳۵.۸۲ از حجم معاملات روزانه است.

تعریف الگورند 

تعریف الگورند 
تعریف الگورند 

 

الگورند در اواسط سال 2019 راه اندازی شد و یک بلاک چین و پروتکل ارز رمزنگاری عمومی است که هدف آن ارائه تمرکز زدایی، مقیاس پذیری و امنیت است. بلاک چین این ارز برای بررسی صحت و تایید بلاک ها از پروتکل اثبات سهام به نام Pure Proof Of Stake استفاده می کند. بر خلاف پروتکل اثبات کار و حتی اثبات سهام، پروتکل Pure Proof Of Stake اطمینان از مشارکت تمام و کامل را تضمین می کند.

هر دارنده توکن الگورند با حداقل یک ALGO موجودی می تواند در این اثبات سهام مشارکت داشته باشد. طی این فرایند که افراد به صورت تصادفی انتخاب می شوند، می توانند بلاک های جدید را برای اضافه شدن به زنجیره پیشنهاد دهند.

هر چه تعداد توکن بیشتری داشته باشید، احتمال انتخاب شما بیشتر خواهد بود. کاربران می توانند یا با اعلام موجودی و یا با تبدیل توکن های خود به سهام در فرایند اثبات سهام مشارکت داشته باشند.

نحوه ذخیره و نگهداری ALGO

وقتی قصد خرید یا ترید توکن های ALGO را دارید باید آنها را در کیف پول هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند، نگهداری کنید. به طور کلی نگهداری مقادیر زیاد ارز در صرافی ها پیشنهاد نمی شود، زیرا صرافی ها هدف بیشتر هکرها هستند. علاوه بر این در صرافی ها شما به کلید خصوصی خود دسترسی ندارید و بنابراین کنترل دارایی خود را در اختیار نخواهید داشت.

از جمله کیف پول هایی که این ارز را پشتیبانی می کنند می توان به الگورند ولت(Algorand Wallet)، کوینومی، اکسدوس، اتمیک، تراست ولت و لجر اشاره کرد. در ادامه تعدادی از این کیف پول ها را بررسی می کنیم.

مطالب مرتبط:

کیف پول الگورند ولت

الگورند ولت کیف پول رسمی ارائه شده توسط تیم سازنده بلاک چین الگورند است. الگورند ولت یک کیف پول تلفن همراه است و برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است. الگورند ولت به شما این امکان را می دهد تا ضمن کسب پاداش، توکن های الگورند خود را به صورت کاملا امن نگهداری کنید.

با استفاده از این کیف پول امکان نگهداری، ارسال و دریافت توکن الگورند و توکن های ASA را خواهید داشت. علاوه بر این تنها با داشتن توکن های ALGO می توانید پاداش کسب کنید.

این کیف پول همچنین به کاربران خود این امکان را می دهد تا حساب هایی را در الگورند ولت ایجاد کنند که در کیف پول سخت افزاری لجر پشتیبانی می شود. توصیه می شود برای امنیت بیشتر، کلیدهای خصوصی خود را هرگز در تلفن همراه وارد نکنید. بعلاوه تمام تراکنش ها در حساب لجر در کیف پول الگورند ولت به تاییدیه نیاز دارند.

کیف پول لجر

با استفاده از کیف پول لجر نیز می توانید توکن های ALGO و ASA را مستقیما از طریق لجر لایو مدیریت نمایید. با استفاده از این کیف پول می توانید با خیال راحت و به صورت آفلاین دارایی های خود را مدیریت نمایید. علاوه بر این می توانید با استفاده از لجر لایو پاداش دریافت کنید.

چطور توکن های ALGO را به سهام تبدیل کنیم

در صورت داشتن ALGO نیاز به هیچ اثباتی نیست. به این معنی که تمام آنچه باید داشته باشید نگه داشتن حداقل 1 توکن ALGO در آدرس کیف پولتان است. به این ترتیب می توانید پاداش کسب کنید. معمولا در ارزهای رمزنگاری با الگوریتم اثبات سهام، باید اعتبار سنجی شوید یا ارز خود را به آنها واگذار کنید. با این حال در الگورند روند کار بسیار ساده است.

آینده الگورند (Algorand)

آینده الگورند (Algorand)
آینده الگورند (Algorand)

 

هدف این پروژه بر افزایش سرعت تراکنش با حفظ تمرکززدایی و امنیت معطوف است و این هدف با اینکه تا حد قابل توجهی محقق شده اما همچنان در حال پیشروی و توسعه است و در این راه به شراکت‌های معتبر نیازمند است.

سرعت تراکنش فعلی بیت کوین و اتریوم نمی‌تواند جوابگوی آینده نظام مالی جهانی باشد، لذا هیچ جای تعجب نیست که ارز دیجیتال الگوراند بتواند با کسب توفیق در این زمینه آینده بسیار درخشانی بسازد.

الگوراند از منظر سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مطرح چندان قدرتمند نیست اما از آنجا که آینده الگوراند درخشان به نظر می‌رسد، می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و هودل کردن باشد.

شرکت Algo در سال 2017 به دست سیلویو میکالی (Silvio Micali) تأسیس شد و Union Square Ventures اولین شرکتی بود که بر الگوراند سرمایه‌گذاری کرد.

در این فرآیند 4 میلیون دلار سرمایه جذب شد و بعدها در سال 2019 به صورت رسمی به جهان ارزهای دیجیتال وارد گردید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی