جمعه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۰۴

اعلام شرایط ثبت نام وام مسکن و ضروری ایثارگران در سال 1400

اعلام شرایط ثبت نام وام مسکن و ضروری ایثارگران در سال 1400
معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط درخواست وام مسکن و ضروری ایثارگران را اعلام کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ شرایط و نحوه دریافت وام خرید و ساخت خانه و اعطای وام ضروری به ایثارگران در سال 1400اعلام شد.

جزییات اعطای وام ضروری و مسکن به ایثارگران

جزییات اعطای وام ضروری و مسکن به ایثارگران
جزییات اعطای وام ضروری و مسکن به ایثارگران

 

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به باشگاه خبرنگاران گفت: وام‌های بنیاد شهید به دو صورت هستند؛ یکی وام‌ مسکن که هر سال مبلغ آن توسط هیئت دولت تصویب می‌شود و دیگری وام‌ ضروری که توسط صندوق شاهد به ایثارگران پرداخت می‌شوند.

مبلغ وام ضروری ایثارگران چقدر است؟

وی با بیان اینکه سقف این وام‌های ضروری، ۳۰ میلیون تومان است، افزود: ایثارگران به محض اینکه این گونه از وام‌‌های خود را تسویه کنند، می‌توانند دوباره برای گرفتن آن‌ها اقدام کنند.

شرایط ثبت نام وام مسکن ایثارگران در سال 1400

شرایط ثبت نام وام مسکن ایثارگران در سال 1400
شرایط ثبت نام وام مسکن ایثارگران در سال 1400

 

پاکدل در رابطه با وام‌های مسکن ایثارگران گفت: کسانی که تا به حال این وام را دریافت نکرده اند، می‌توانند برای گرفتن آن درخواست دهند و کسانی که قبلا تا ۲۵ میلیون تومان وام گرفته اند و تسویه حساب کرده اند، مجددا می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: استثنائا در قانون بودجه ۱۴۰۰، ۵ هزار نفر از ایثارگرانی که مسکن نامناسب دارند هم می‌توانند با تسویه وام قبلی خود، از این امکان بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: کمیته‌ای در استان‌ها وجود دارد که در آنجا بررسی می‌شود چه کسانی مسکن نامناسب دارند و وام باید به آن‌ها تعلق گیرد.

مطالب مرتبط: 

مبلغ وام مسکن ایثارگران چقدر است؟

وام خرید خانه و وام ساخت خانه به ایثارگران در سال 1400 اعطا می شود.

در اجرای بند (الف) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل و با معرفی سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کلان ‌شهرها وام اعطا نماید.

مبلغ وام خانه ایثارگران بر اساس شهرها متفاوت است به طوری که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار جمعیت ۱.۶۰۰ میلیون ریال و در شهرهای بالای یکصد هزار نفر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال و در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت یک میلیارد ریال و در روستاها 800 میلیون ریال وام قرض الحسنه با نرخ ۴% و با بازپرداخت ۲۰ ساله به رزمندگان تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن اعطا نماید.

مابه التفاوت سود سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال (۵۰۰۰) از محل ردیف ۱۱۱۱۸۷ توسط سازمان رزمندگان دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت می‌گردد.

شرایط دریافت وام جانبازی

شرایط دریافت وام جانبازی
شرایط دریافت وام جانبازی

 

از جمله شرایط اخذ وام جانبازی برای جانبازان و خانواده‌های آنان، در نظر گرفتن اولویت درصد جانبازی در جانبازان ۲۵درصد به بالاتر، فرزندان جانبازان ۵۰% و بالاتر، وراث تحت کفالت جانبازان ۲۵% و بالاتر و وراث تحت کفالت آزادگان متوفی است.

این شرایط برای ایثارگران، در نظر گرفتن سابقه حضور در جبهه، به مدت حداقل دو سال و نیم است. همچنین این وام برای آزادگان و‌ خانواده شهدا شامل همسر، والدین و فرزندان نیز قابل پرداخت است. چنین وامی در قالب تنها یک فقره تسهیلات مسکن به واجدین شرایط اعطا می شود.

توجه کنید یک بار در طول مدت حیات جانباز و یا برای وراث در صورت عدم استفاده امتیاز توسط خود جانباز قابل استفاده است.

فقط جانبازان بالای ۷۰ درصد می توانند به خاطر عدم شرایط مطلوب بعد از تسویه وام مسکن قبلی اقدام به گرفتن وام مسکن جدید کنند.

گرفتن وام مسکن مهر یا وام های موازی با این وام که بدون سهمیه است مانع از گرفتن این وام نمی شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو