سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۳

روش قطعی رشد سریع موها

روش قطعی رشد سریع موها
رشد مو برای همه ضروری است ولی در برخی افراد برای رشد سریع آن با مشکل روبروی می شوند که ما به این مشکل پرداخته ایم.

تیتربرتر؛ علت ریزش مو در زنان با مردان کمی متفاوت است زیرا زنان گاهی به دلیل تغییرات هورمونی نیز دچار ریزش مو میشوند که با تنظیم هورمونهای زنانه ممکن است روال رشد موهایشان به حالت قبل بازگردد. در آقایان هم ریزش مو و عدم رشد مو اغلب ارثیست ولی خوب دلایلی دیگری هم میتواند داشته باشد.

هر معضلی که گسترش پیدا کند نیاز به رفع آن هم بیشتر احساس خواهد شد و در کنار آن افرادی به فکر مرتفع کردن این مشکلات برمیآیند ولی باید دید تا چه حد و چگونه قادر به انجام اینکار که رشد مجدد موهای شماست خواهند شد.

سریع ترین راه رشد موها

سریع ترین راه رشد موها
سریع ترین راه رشد موها

 

پزشکان، عطاری ها و شرکتهای زیادی مدعی هستند که دارویی هایی دارند که به ادعای خودشان باعث رشد مو میشود ولی غالبا این حرف در عمل کم آورده و فرد مصرف کننده چه آقا و چه خانم را پس از مدتی استفاده نا امید میکند. البته جا دارد در اینجا این نکته را هم متذکر شویم که روشهای درمانی که در این مقاله بیشتر حول محور رشد سریع مو است و در کنار آن روشهای درمانی جلوگیری و درمان ریزش مو، چه یک محصول باشد چه روش خاصی برای این منظور باید پروسه درمان به مدت مشخصی طی شود و نمیتوان با گذشت یک روز و یکهفته از آن درمان دست کشیده و ناامید شد.

راههای موثر رشد سریع مو

اصولا سرعت رشد موی هر فرد به ژنتیک، جنسیت، سن و سطح هورمون‌های او بستگی دارد. با این وجود تحقیقات ثابت کرده‌اند که عوامل محیطی مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم، ماساژ پوست سر، استفاده از محصولات گیاهی تقویت‌کننده و ضد ریزش مو و استفاده از روغن‌های اساسی نیز می‌توانند به بهبود ظاهر و رشد سریع مو کمک کنند زیرا باعث افزایش خون‌رسانی پوست سر و انتقال بیشتر اکسیژن و مواد مغذی به ریشه‌های مو در پایین فولیکول‌ها می‌شوند. در ادامه با جزئیات هرکدام از این راهکارهای مفید افزایش سرعت رشد مو آشنا خواهید شد.

روشهای زیادی برای رشد سریع موها، جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو پیشنهاد شده که گاها افرادی که در انجام روتینگ مشخص شده چه مصرف محصول خاصی و چه انجام راهکارهایی برای سلامت و مراقبت از مو، پافشاری و نظم داشته اند جواب هم گرفته اند اتفاقا نکته مهم پاسخدهی در دوره های درمانی اصولی با داروها، محصولات و روشهای مختلف همین تکرار و روتینگ منظم روزانه است که اغلب نتیجه بخش بوده و البته اگر روشها بدون عوارض و محصولات گیاهی باشند مدت زمان پروسه درمان کمی بیشتر خواهد بود اما مزیت محصولات رشد مو و ریزش مو که فرمولاسیون آنها بر پایه گیاهی بنا شده این است که مانند برخی محصولات و داروهای شیمیایی عوارضی نداشته و پس از توقف مصرف دچار ریزش موی مجدد را کمتر مشاهده خواهید کرد.

طبق شواهد علمی و مطالعات انجام شده رعایت اصولی که در این مقاله معرفی و بررسی میکنیم می‌تواند به شما در زمینه رشد سریع موهایتان کمک کند. در اینجا قصد داریم چندین روش و راهکار موثر برای افزایش سرعت رشد مو و درمان ریزش مو در سریع ترین زمان ممکن را با شما به اشتراک بگذاریم، توجه داشته باشید تهیه نوع مرغوب ترکیباتی که عنوان میشود نقش مهمی در تاثیرگذاری کل پکیج گیاهی رشد سریع مو خواهد داشت.

ماساژ سر و مو

راههای موثر رشد سریع مو
راههای موثر رشد سریع مو

 

شاید اگر بگوئیم برای رشد سریع مو موها را نوازش کنید قدری تعجب کنید! اما ماساژ موها از آنجا که به خون‌رسانی پوست سر کمک می‌کند، در تغذیه موها موثر بوده و رشد آنها را سریع‌تر می‌کند.

مطالعه‌ای در سال 2019 نشان داد که پس از ماساژدرمانی روزانه پوست سر، تا 68.9٪ احتمال تحریک رشد مجدد مو و افزایش سرعت رشد آن وجود دارد.

سعی کنید روزانه 2 تا 5 دقیقه سر خود را به آرامی با نک پنجه ها نه ناخن ماساژ دهید تا زمانی که سرتان گرم شود، اینکار را 2 مرتبه در روز تکرار کنید زیرا باعث افزایش جریان خوش در بافتهای سلولی سر شده و این جریان خون به ریشه های مو رسیده و موجب قدرتمند شدن ریشه و پیاز مو و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو یا در صورتی که ریزش مو داشته باشید کاهش ریزش مو همچنین رشد سریع تر موی سر شما خواهد شد این یکی از موثرترین راههای رشد سریع مو ، جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو است که اگر به موقع اینکار را انجام دهید از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

اولین اتفاقی که هنگام ماساژ می‌افتد، افزایش جریان خون مویرگی زیر بافت پوست سر است. پس ماساژ سر باعث بهبود خونرسانی به پیاز مو شده و آن را تقویت می‌کند در نتیجه باعث رشد سریع موها می شود. حال اگر می‌خواهید تاثیر ماساژ را بیشتر کنید از ماساژ وارونه استفاده کنید. به این صورت که سر خود را پایین تر از قلب خود قرار دهید تا خونرسانی بیشتر و بهتر انجام گیرد و اگر میخواهید با یک تیر دو نشان بزنید از روغن‌هایی مانند روغن زیتون، نارگیل و کرچک برای ماساژ پوست سر استفاده کنید. ما تاثیر ماساژ را بر رشد سریع تر موها دیدیم شما هم انجام بدید خواهید دید.

ماساژ پوست سر بقدری مهم است که انجام این عمل تقریبا قبل و بعد از استفاده تمام محلول های رشد مو و ریزش مو برای افزایش میزان خروجی دوره درمان توصیه و تاکید شده است.

مطالب مرتبط:

تاثیر روغن‌های اساسی را در رشد سریع مو 

گیاهان چه به‌صورت خوراکی و چه در قالب ماسک تقویتی برای موها مفیدند. در این میان موادی مانند عصاره آلوئه‌ورا و انواع روغن‌های تقویتی مو از قبیل زیتون و کرچک، سیاه دانه و نارگیل، تقویت‌کننده‌‌های بی‌نظیری به‌شمار می‌آیند. هر یک از این مواد را می‌توانید در فواصل زمانی مناسب مثلا هفتگی به‌شکل ماسک تقویتی روی موها قراد داده و به آن فرصت کافی برای جذب دهید. سپس به ملایمت و آب کافی و ولرم شستشو دهید. به‌یاد داشته باشید که آب گرم دشمن مو بوده و رشد آن را ضعیف می‌کند.

می‌تونید از روغن‌هایی مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل به‌همراه چند قطره روغن‌های اساسی مثل روغن درخت چای و روغن نعناع برای تحریک فولیکول‌های مو و تحریک رشد سریع موها استفاده کنین. چند دقیقه به آرامی موهای خودتون رو با این ترکیبات گیاهی ماساژ بدید و بعد از 30 دقیقه تا یک ساعت موهای خودتون رو بشورید.

طبق نتایج مطالعه‌ای در سال 2014، روغن نعناع در تحریک رشد سریع مو موثرتر از ترکیب روغن جوجوبا عمل می‌کند. در مطالعه دیگری تا 40 درصد افزایش سرعت رشد مو در مردان با مصرف روزانه 400 میلی‌گرم روغن دانه کدوتنبل مشاهده شد. حتی در تحقیق وسیعی در سال 2015 گزارش شد که روغن رزماری به اندازه داروی ماینوکسیدیل در بازیابی رشد مو و افزایش سرعت آن موثر باشد.

درحالی‌که هیچ‌کدام از این روغن‌های اساسی عوارض جانبی داروهای شیمیایی از قبیل ماینوکسیدیل را نداشته و مانند ماینوکسیدیل پس از توقف مصرف دچار ریزش مو نمیشوید. از اینرو در تونیک و شامپوی مومیا بجای محلول ماینوکسیدیل از عصاره اورجینال و خالص رزماری با دوز و غلظت بالا استفاده شده تا تاثیر پکیج رشد سریع موی مومیا را چندین برابر نماید.

ترکیب گیاه گزنه و سیر

روشهای درمانی جلوگیری و درمان ریزش مو
روشهای درمانی جلوگیری و درمان ریزش مو

 

استفاده روزانه از ترکیب عصاره سیر و گیاه گزنه که به مدت 30دقیقه باید جوشانده شود و عصاره آن را بر روی سر گذاشته و بگذارید این ترکیب به مدت 1ساعت روی سر بماند و سپس شستشو دهید.

همانطور که میدانید سیر خواص درمانی بسیاری دارد که یکی از این خواص آنتی اکسیدان و ضد قارچ بودن آن است که علاوه بر افزایش جریان خون مویرگی اطراف فولیکولهای مو و تقویت پیاز مو با ضدعفونی کردن پوست سر و ناحیه اطراف موها سبب از بین رفتن قارچ و میکروبهای پوست سر شده بهمین لحاظ میتواند در کنار مزیتی که برای رشد مو و جلوگیری و درمان ریزش مو دارد برای درمان خارش سر نیز بسیار مفید باشد.

و اما گزنه گیاهی که آن را بدلیل داشتن ترکیبی در دل خود بنام گوگرد بیشتر بعنوان دارو و یا عصاره ای برای تنظیم و کاهش چربی بیش از اندازه موها میشناسیم البته که بهمین دلیل عصاره گزنه در شامپوها و محلول های رشد مو و ریزش مو همچنین شامپویهای مناسب موهای چرب تقریبا یک ترکیب فیکس و ثابت است زیرا یکی از دلایل مهم ریزش مو و عدم رشد سریع مو همان چربی پوست سر است که با عصاره این گیاه در محصولات تخصصی میتوان تا حد زیادی چربی پوست سر را کنترل کرد. اما گزنه این گیاه بشدت مفید برای سلامت و رشد موها علاوه بر گوگرد حاوی سیلیکا نیز میباشد.

برای استفاده از خواص گزنه برای مو میتوانید ریشه، برگ و گل این گیاه جوشانده و شبها روی موها ماساژ داده و صبخ آبکشی نمایید تا تاثیرات عمیق این گیاه را روی سلامتی، جلوگیری و درمان ریزش، رشد و رویش سریع تر و بهتر موها مشاهده کنید.

گیاه گزنه مانند سیر میتواند برای رفع خارش سر مفید باشد همچنین بدلیل داشتن ویتامین ب و اسیدهای معدنی این گیاه یکی از عوامل برطرف کننده التهابات سر، شوره سر و موخوره میباشد.

برای کاهش خارش سر که دلایل آن احتمالا خشکی و شوره سر است میتوانید روغن گزنه را پس از کمی گرم کردن بمدت روی سر مالیده و پس از 10 دقیقه شستشو دهید تا این روغن بدلیل خاصیت مرطوب کنندگی گزنه سبب از بین رفتن خشکی و التهابات پوست سر شده و در نتیجه شوره و خارش سر را از بین ببرد.

البته ترکیب سیر و گزنه بطور طبیعی در فرمولاسیون برخی محصولات تخصصی و درمانی برای ریزش مو و رشد سریع مو بکار برده شده که برخی افراد استفاده از این دو ترکیب بسیار مفید را به شکل آماده و در قالب یک محصول ترجیح میدهند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الناز ناصری