چهارشنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۰۴

ماجرای انصراف رئیسی به نفع کاندیدای دیگر در انتخابات 1400

ماجرای انصراف رئیسی به نفع کاندیدای دیگر در انتخابات 1400
در فضای مجازی خبری مبنی بر احتمال انصراف رئیسی منتشر شد.

به گزارش تیتربرتر؛ احتمال انصراف ابراهیم رئیسی به نفع کاندیداهای دیگر تکذیب شد.

جزئیات خبر انصراف رئیسی از انتخابات 1400

جزئیات خبر انصراف رئیسی از انتخابات 1400
جزئیات خبر انصراف رئیسی از انتخابات 1400

 

برنامه‌های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی از امروز آغاز شد و  اولویت اقتصاد در کمپین رییسی با برگزاری  نشست مشترک با اتاق های اصناف، تعاون و بازرگانی ایران و حضور در بازار تهران کلید خورد.

این در حالی است که از شب گذشته یک کانال تلگرامی و سایت خبری از احتمال انصراف سید ابراهیم رئیسی به نفع یکی از کاندیداهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خبر داده بودند که یک منبع آگاه نزدیک به ستاد مرکزی ابراهیم رییسی در همین خصوص ضمن رد شایعات مطرح شده گفت:  فعالیتهای انتخاباتی آقای رییسی و برنامه‌های تبلیغاتی ایشان با جدیت و قدرت در حال انجام بوده و از امروز وارد فاز جدیدی خواهد شد.

ابراهیم رییسی با شعار «هر خانه یک ستاد» در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده است.

اولین صحبت های رئیسی در میتینگ انتخاباتی بعد از تائید صلاحیت

اولین صحبت های در میتینگ انتخاباتی بعد از تائید صلاحیت
اولین صحبت های رئیسی در میتینگ انتخاباتی بعد از تائید صلاحیت

 

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیمات لحظه‌ای، اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند و ثبات اقتصاد را چه در عرصه داخلی و بین‌المللی دچار آسیب می‌کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری،  در نشست اتاق‌های سه گانه و فعالان اقتصادی با کاندیداهای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری طی سخنانی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و نظرات شما در قبال مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود، چون شما میدان دار اقتصاد کشور هستید؛ باید سالی چند مرتبه با فعالان اقتصادی جلسه داشت و من این آمادگی را دارم در دولت خود این نشست‌ها را ادامه دهم.

وی افزود: قانونمداری به عنوان یک اصل مهم در کشور باید اجرا شود و بنده در صدد هستم قانون بهبود فضای اشتغال را در دولت مردمی و ایران قوی به خوبی اجرا کنیم.

رییسی گفت: با توجه به دغدغه مردم که مسائل اقتصادی است، روندی را برای این مسئله دنبال می‌کنیم یک شناخت مسئله، دو شناخت راه حل و راهکار،  سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان عمل میدان داری کردن است؛ یعنی در اتاق جلسات ننشستن و همراه و همکار بودن با میدان داران صحنه است.

اولین صحبت های در میتینگ انتخاباتی بعد از تائید صلاحیت
اولین صحبت های رئیسی در میتینگ انتخاباتی بعد از تائید صلاحیت

 

وی با اشاره به اینکه ما ایران قوی می‌خواهیم  و بسترهای آن فراهم است، گفت: نیروی انسانی، ذخایر معادن و گنجینه‌های موجود در کشور بستر لازم است آنچه که مورد نیاز است مدیریت کارآمد و جهادی است که‌ می تواند این عوامل را به قدرت و قوت تبدیل کند.

رییسی افزود: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است که باید قوی، کارآمد و یکدست باشد برای این امر یک کارشناسی قوی شدن لازم است تصمیمات لحظه‌ای ثبات را از اقتصاد می‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی، ثبات است.

مطالب مرتبط:

رییسی ادامه داد: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری و در اتاق‌های دربسته اداره کرد بازار باید در تصمیمات اقتصادی نقش داشته باشد.

رئیسی گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است؛  وقتی نیاز و شعار اصلی تولید بود، تولید باید مسئله اول باشد؛ به همین دلیل به قضات و دادستان ها دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و نباید دچار وقفه شود.

حضور ابراهیم رئیسی در بازار تهران
حضور ابراهیم رئیسی در بازار تهران

 

وی با بیان اینکه ارزپاشی در بازار و خزانه خالی است، هردو غلط است، تاکید کرد: باید گذاشت که بازار در تصمیم گیری و تصمیم سازی دخیل باشد و نباید در اتاق دربسته تصمیم گیری کرد.

وی گفت: باید ارتباط بین علم و دانشگاه  تولید و بازار و اقتصاد و دیپلماسی باید ایجاد شود.

رییسی ضمن انتقاد از سهم کشور در اقتصاد منطقه گفت: با همین کشورهای منطقه می‌توانیم با کمک شما و دیپلماسی قوی رابطه خوبی داشته باشیم و بهترین صادرات را انجام دهیم باید نظام دیپماسی ما با بازار در ارتباط باشد.

این کاندیدای انتخابات با بیان اینکه نباید طوری عمل کنیم که یک روز جوجه ها زنده زنده کشته نشوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، گفت: باید مدیریت صورت گیرد اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد.

رئیسی گفت: ما دولتی مردمی می خواهیم و محاسبه مسئله مردم باید مهمترین محاسبه ما باشد سند توسعه تعاون برای ما در اولویت است و در واگذاری ها و تامین و توزیع کالا باید ظرفیت تعاونی ها را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مجری قانون باید قانون را اجرا کند، کشور ما کشور انتخابات و مراجعه به رای مردم است و اگر بر پاشنه قانونمداری نچرخد دچار مشکل خواهد شد.

وی در پایان ضمن اعلام امادگی برای اخذ پیشنهادات و راهکارهای کتبی اعضای حاضر در جلسه گفت:  ما به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم کشورهای منطقه باید در اولویت باشد و با دنیا نیز در ارتباط باشیم.

 گفتنی است در حاشیه این جلسه ؛ شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران، در این نشست طی سخنانی ضمن تقدیر از تغییر رویکرد موثر قوه قضاییه در قبال فعالان اقتصادی و بخش تولید گفت: این تغییر رویکرد توانست اثرات قابل توجهی را بر مشکلات تولید داشته باشد.

حضور ابراهیم رئیسی در بازار تهران
حضور ابراهیم رئیسی در بازار تهران

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: طول ده سال گذشته رشد اقتصادی ما تقریبا صفر بوده است و به همین دلیل با تورم و وضعیت درامدی نامناسب اقشار مختلف روبرو بوده ایم. در این شرایط طبقه متوسط تجزیه شد و طبقه ضعیف افزایش یافت.

وی ادامه داد:  به دلیل کاهش سرمایه گذاری نرخ استعداد ما از سرمایه گذاری بالاتر رفته است و برای همین، کار برای رییس جمهور اینده بسیار سخت خواهد بود.

شافعی گفت: وضعیت کسری بودجه، نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی نسبت به سال 90 بدتر شده است. همه درباره توانمندی ها و ظرفیت های کشور سخن می گویند ولی باید پرسید و گفت چرا نتواسنیم از این ظرفیتها استفاده کنیم؟

 شافعی راه نجات کشور را تولید دانست و گفت: رویه های ما در این‌ بخش پاسخگوی مطالبات و دغدغه های رهبری نیست.

وی ادامه داد: آنچه موجب توفیق دولت می شود نوع انتخاب تیم دولت است. مشکل اصلی این است که افراد تصمیم ساز  در این بخش اهلیت حرفه ای نداشتند.

عبدالهی، رییس اتاق تعاون، نیز در این نشست طی سخنانی بیکاری، تولید، قاچاق، نظام بانکی را ابر مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: با انتخاب تیم قوی، یکدست و با تکیه بر ظرفیت داخلی می توانیم بر این مشکلات فائق بیایم.

وی گفت: مادر مشکلات بخش خصوصی بی ثباتی قوانین و بخشنامه ها و بی ثلاتی قیمتها و نواسانات ارز، حضور بی مورد دولت در اقتصاد است. دولت باید از تصدی گری بی مورد در این بخش خارج شود. بیکاری که حل آن با تکیه بر تولید داخل است.‌

وی تصریح کرد: تقاضای ما اجرای جدی قوانین توسعه بخش تعاون است و از این طریق حمایت جدی و قاطعانه خود را از دولت سیزدهم با ریاست شما اعلام می کنیم.

ممبینی، رییس اتاق اصناف ایران، نیز در این نشست طی سخنان کوتاهی گفت: به دلیل تحریم و کرونا فعالین کسب و کارهای کوچک بیش از سایر بخش ها از وضعیت فعلی اسیب دیدند.‌

وی تصریح کرد:  تصمیم شما برای نرخ ارز و تک نرخ کردن آن چیست. ایا با حضور شما شاهد کاهش حجم بخشنامه و دستورالعمل های دستوری خواهیم بود. برنامه شما برای تنظیم روابط کار و بخش خصوصی منطقی کردن مالیات ها چیست؟

رییس اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست طی سخنانی گفت: اگر همان اقداماتی را که در آستان قدس رضوی انجام داد به مقیاس بزرگ در کشور انجام دهید و همان ممارست و شجاعت را به خرج دهید، موفق خواهید شد. 

وی گفت: بخش خصوصی برای نجات اقتصاد و وضعیت مردم با شما عقد اخوت می بندد و تا اخر پای کار حل مشکلات خواهد بود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی