دوشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۱۲

عرضه اولیه غکورش بخریم یا نه؟/ عرضه غکورش برای دومین بار

عرضه اولیه غکورش بخریم یا نه؟/ عرضه غکورش برای دومین بار
عرضه اولیه غکورش که مرداد ماه سال گذشته به دلیل عدم شفافیت صورتحساب‌های مالی این عرضه اولیه لغو شده بود در 5 خرداد ماه 1400 برای دومین بار عرضه می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ عرضه اولیه سهام شرکت صنایع غذایی کورش با نماد غکورش در روز چهارشنبه به تاریخ پنجم خرداد 1400 انجام می شود.

غکورش سومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه است که در بورس تهران عرضه می‌شود.

غکورش قرار بود مرداد سال گذشته وارد بورس شود که به دلیل عدم شفافیت صورتحساب‌های مالی این عرضه اولیه لغو شده بود. نکته جالب این است که با وجود سقوط آزاد شاخص کل در یکسال گذشته، قیمت عرضه اولیه این نماد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است

جزییات عرضه اولیه غکورش

جزییات عرضه اولیه غکورش
جزییات عرضه اولیه غکورش

 

بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، عرضه اولیه این هفته هم مشخص شد و شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکورش» روز چهارشنبه به بازار می‌آید.

بر اساس این اطلاعیه تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از سهام غکورش به عنوان ۵۴۶مین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر عرضه می‌شود.

از این ۲۴۰ میلیون سهم تعداد ۱۶۸ میلیون سهم حهت عرضه به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود.

مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه غکورش

حداکثر سهمیه هر کد بورسی ۵۰۰ سهم است که در بازه قیمتی ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ تومانی قابل ثبت سفارش است. بر این اساس حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه حدود ۱٫۵ میلیون تومان خواهد بود.

با این اوصاف و با فرض مشارکت بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون نفری در این عرضه اولیه، حدود ۴۸ تا ۶۲ سهم معادل ۱۴۰ الی ۲۰۰ هزار تومان سهام به هر کد بورسی تخصیص خواهد یافت.

مطالب مرتبط:

عرضه اولیه غکورش بخریم یا نه؟

عرضه اولیه غکورش بخریم یا نه؟
عرضه اولیه غکورش بخریم یا نه؟

 

آگهی عرضه اولیه سهام شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد غکورش منتشر شد. طبق این آگهی چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از کل سهام این شرکت در بازار دوم بورس تهران خواهیم بود.

البته از این میزان سهام ۱۶۸ میلیون سهم به کدهای حقیقی و حقوقی تخصیص میابد و ۷۲ میلیون سهم دیگر روز شنبه هفته بعد به صندوق‌های درآمد ثابت اختصاص خواهد یافت.

قیمت هر سهم این شرکت در روز عرضه اولیه حداکثر ۲۹۹۵ تومان است که عددی بیشتر نسبت به آگهی قبلی این شرکت برای عرضه در بورس است. پیش‌تر در اواخر مرداد ماه ۹۹ یعنی در اوج شاخص کل غکوروش قرار بود با حداکثر قیمت ۲۹۰۰ تومان عرضه شود.

بر این اساس با وجود ریزش و رکود شدید بازار سرمایه؛ عرضه اولیه غکوروش گران‌تر از سال قبل بورسی می‌شود.

غکورش قرار بود مرداد سال گذشته وارد بورس شود که به دلیل عدم شفافیت صورتحساب‌های مالی این عرضه اولیه لغو شده بود.

دو عرضه اولیه ای که در سال جاری بورسی شدند چندان با استقبال سهامداران روبرو نشدند. باید دید بعد از رکوردشکنی دو عرضه اولیه قبلی به علت کوچک بودن، در عرضه اولیه غکوروش می‌توانیم شاهد رشد مشارکت‌کنندگان باشیم یا نه؟

معرفی شرکت صنعت غذایی کورش

معرفی شرکت صنعت غذایی کورش
معرفی شرکت صنعت غذایی کورش

 

شرکت صنعت بسته بندی کوروش ۳ خرداد سال ۹۲ تاسیس شد و با احداث کارخانه تولید روغن در اشتهارد در سال ۹۳ و بهره برداری از آن در سال ۹۴ فعالیت را در این صنعت آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت غذایی، دومین تولید کننده روغن و اولین تولید کننده روغن مایع خانوار محسوب می شود. به‌موجب پروانه بهره برداری کارخانه اشتهارد در ۳۱ خرداد سال ۹۶ و کارخانه تاکستان در ۱۳ مهر سال ۹۵، مجموع ظرفیت تولید ۴۰۷.۱ هزار تن در سال را دارا است.

شرکت گسترش صنایع بسته بندی کوروش (سهامی خاص) با مالکیت ۹۹.۹ درصدی سهامدار عمده این شرکت دارای ۶۲۱ نیروی انسانی بشمار می رود و بطور غیرمستقیم جزو شرکت های فرعی گروه صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود.

سرمایه اولیه شرکت یک میلیارد تومان بوده که طی ۵ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شرکت صنعت غذایی کوروش تولید کننده انواع روغن های خوراکی با برندهای اویلا، فامیلا، سان تین و کیمبال در کارخانه های مستقر در اشتهارد و تاکستان است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو