سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۳۹

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد 1400

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد 1400
قیمت طلا برای هفته اول خرداد 1400 پیش بینی شد.

به گزارش تیتربرتر؛ به گفته کارشناسان علت اصلی افزایش قیمت طلا دو نکته بیان می شود اول اینکه آمارهای ناامید کننده درباره اقتصاد آمریکا و دوم زمزمه های کاهش مالیات بر فروش طلا است که بازار را به سوی قیمت های بالاتر هل می دهد.

بررسی قیمت طلا در هفته پایانی اردیبهشت 1400

بررسی قیمت طلا در هفته پایانی اردیبهشت 1400
بررسی قیمت طلا در هفته پایانی اردیبهشت 1400

 

قیمت سکه امامی در آخرین ساعات معاملات روز گذشته زیر مرز 10 میلیون و 200 هزار تومانی  و روی 10 میلیون و 75 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی به افزایش قیمت طلای جهانی واکنش نشان داد و به مرز 10 میلیون و 200 هزار تومان نزدیک شد.

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۲.۲۸ درصدی، از ۱,۰۰۸,۴۰۰ (یک میلیون و هشت هزار و چهارصد ) تومان به ۱,۰۳۱,۹۹۹ (یک میلیون و سی و یک هزار و نهصد و نود و نه ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

  • قیمت (تومان)    مقدار تغییر    درصد تغییر    تاریخ
  • ۱,۰۳۱,۹۹۹    ۲۳,۵۹۹    ۲.۲۸    17:14
  • ۱,۰۰۸,۴۰۰    -۱۷,۸۰۰    -۱.۷۷    روز قبل
  • ۱,۰۲۶,۲۰۰    ۲۶,۱۰۰    ۲.۵۴    ۲ روز پیش

آخرین نرخ مثقال طلا 18 عیار

در بازار امروز هر مثقال طلا 18 عیار نسبت به روز قبل ، با ۹۹۰۰۰ تومان افزایش، ۴,۴۷۷,۰۰۰ (چهار میلیون و چهارصد و هفتاد و هفت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

مطالب مرتبط:

تحلیل بازار طلا در هفته پایانی اردیبهشت 1400

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا بیان کرد: به دلیل افزایش انس جهانی طلا در بازار امروز و ثبات نرخ ارز، شاهد نوسان در روند قیمت طلا و سکه بودیم.

محمدولی در ادامه توضیح داد: در جریان معاملات امروز، قیمت دلار کاهش یافت و به قیمت ۲۲ هزار و ۳۸۰ تومان رسید. یکی از دلایل افت قیمت در بازار سکه و طلای امروز کاهش و ثبات قیمت در نرخ ارز بود.

رئیس اتحادیه طلا درباره روند بازار طلا توضیح داد: پیش‌بینی‌ها در بازار برای چند روز گذشته روند نزولی بود اما قیمت سکه افزایش پیدا کرد. به دلیل مسائل سیاسی جهانی موثر در بازار طلا پیش‌بینی از روند بازار کار سختی است.

او درباره افزایش انس جهانی طلا معتقد است یکی از دلایل افزایش قیمت جهانی طلا آن است که احتمالا مردم دنیا هم به سمت خرید طلا رفته‌اند.

ابراهیم محمدولی در پایان گفت:به دلیل ثبات نسبی در بازار دلار انتظار می‌رود روند بازار طلا و سکه به همین شکل نوسانی ادامه داشته باشد.

در بازار امروز انس جهانی طلا ۱۸۵۰ دلار ثبت شد. قیمت طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا در خرداد 1400

پیش بینی قیمت طلا در خرداد 1400
پیش بینی قیمت طلا در خرداد 1400

 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا طی حدود دو هفته آینده خبر داد و گفت: به نظر من طلا در قیمت یک میلیون و سکه ۱۰میلیون تومان منطقی است.

نادر بذرافشان با اشاره به افزایش مجدد قیمت طلا و سکه اظهار کرد: ارزش اونس جهانی در مقایسه با دیروز ۱۴دلار افزایش یافته و نوسان بازار ارز نیز همچنان صعودی است که همین موضوع باعث شده قیمت طلا و سکه گران شود.

او اضافه کرد: تقاضا همچنان در سطح پایینی قرار دارد و با افزایش قیمت‌ها از هفته گذشته، می‌توان گفت معاملات به حداقل رسیده چرا که دارندگان طلا و سکه منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند و متقاضیان به کاهش مجدد قیمت‌ها چشم دوخته‌اند.

بذرافشان همچنین از کاهش حباب سکه متاثر از افت تقاضا خبر داد و گفت: تقاضا برای سکه به حدی کاهش یافته که امروز حباب به ۲۵۰هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا درباره روند بازار در روز‌های آینده تصریح کرد: به نظر من بازار به ثبات رسیده و قیمت طلا در سطح ۱۰میلیون و طلا یک میلیون تومان منطقی است، اما اگر اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی بیفتد قیمت طلا و سکه تا ۱۰درصد نوسان کاهشی یا افزایشی خواهد داشت.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسیده است.

بذرافشان اضافه کرد: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۴۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲هزار تومان رسید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی