شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰
تشکیل کمیته ستاد مدیریت بحران انرژی

عدم توجه به دستور العمل های مدیریت مصرف قطعی برق حتمی است

تشکیل کمیته ستاد مدیریت بحران انرژی
استاندار اصفهان در نشستی که با حضورمدیران ادارات استان اصفهان در بعدازظهر 19 اردیبهشت برگزار شد به تشکیل کمیته ستاد مدیریت بحران انرژی تاکید کرد و از تمام ادارات خواست که در مدیریت مصرف آب و برق تلاش لازم را داشته باشند.

به گزارش تیتربرتر؛ عباس رضایی در ادامه گفت: شرکت های برق استان و شهر اصفهان برنامه احتمالی مدیریت اضطراری بار را به صورت مکتوب به تمام ادارات ابلاغ نمایند به خصوص برای بیمارستانها که در شرایط کرونایی امروز باید از برنامه ها مطلع باشند هرچند که باید دیزل ژنراتورهای خود را وارد مدار کنند و در خصوص صنایع نیز به همین روال انجام شود  و به صورت کتبی به ایشان ابلاغ گردد.

عباس رضایی در ادامه گفت: همه ادارات ،بانکها ،ارتش و دیگر دستگاههای اجرایی موظف هستند که در مصرف برق و آب توجه ویژه نمایند و از لوازم کاهنده در مصرف استفاده کنند. 

وی به دیگر اقدامات در این حوزه اشاره کرد و گفت:شهرداری ها باید نظارتهای های میدانی و اموزشی خود را در مدیریت مصرف برق بیش از گذشته داشته باشند و دراین مسیر نیروی انتظامی در پیگیری رمزارزها و شناسایی آن توسط شرکت های توزیع برق همراه و همگام باشد.

وی تاکید کرد: باید آگاهی مردم را در خصوص نصب پنل های خورشیدی بیش تر نماییم و ازتمام ابزارهای کاربردی در این خصوص استفاده نماییم به طوری که شهرداری ها با ایجاد قانون برای تراکم ساختمانهای بیش از 4 طبقه الزام پیاده سازی و نصب پنل های خورشیدی را در نظر گیرد.

وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و استفاده از انرژی باید به تبع آن سازو کارهای مناسبی ایجاد شود به طوری که رشد تولید یکی از آن راهکارهای می باشد که البته نه استفاده از انرژی فسیلی بلکه انرژی های خورشیدی  است که  بازده بالا و هزینه کم از شاخص های  آن می باشد .
استاندار اصفهان تاکید کرد : اگرهر کدام از مشترکین براساس الزامات و دستور العمل هایی که به ایشان ابلاغ شده تخطی نمایند ، اجرای مدیریت اضطراری بار در خصوص آنها  هیچ اشکالی نداشته و باید اعمال گردد.