جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۳۳

پیش بینی آب و هوا در هفته آخر اردیبهشت 1400

پیش بینی آب و هوا در هفته آخر اردیبهشت 1400
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای درباره احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد و توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه و نواحی نزدیک به رودخانه‌ها پرهیز شود.

به گزارش تیتربرتر؛  سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدو برق و وزش بادهای شدید در تهران و ۲۸ استان کشور خبر داد.

آخرین وضعیت هوای تهران برای دربی 1400

آخرین وضعیت هوای تهران برای دربی 1400
آخرین وضعیت هوای تهران برای دربی 1400

 

محمد اصغری کارشناس  هواشناسی درباره شرایط آب‌وهوایی تهران گفت: با توجه به جریانات بهاری و ناپایداری در ساعات بعدازظهر در استان تهران، پیش از سوت آغاز بازی آسمان تهران درگیر رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی افزود: چیزی که از تصاویر ماهواره‌ای مشخص است، زمان برگزاری دربی، آرامش جوی در تهران و غرب این شهر (ورزشگاه آزادی) حکمفرما می‌شود و بین ساعات 19 تا 21 شب که بازی انجام خواهد شد، شرایط خوبی را از نظر جوی شاهد هستیم.

پیش بینی آب و هوا در هفته پایانی اردیبهشت 1400

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای از رشد ابرهای همرفتی خبر و نسبت به طغیان رودخانه ها، برخورد صاعقه و تگرگ در برخی استان‌ها هشدار داد.

بر اساس این هشدار، احتمال ناپایداری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد که مخاطره آن رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق کوهستانی و مستعد است.

منطقه اثر این سامانه در روز پنجشنبه  ارتفاعات و دامنه در تهران، سمنان، قزوین، البرز، مرکزی و نیمه غربی اصفهان و در روز جمعه  ارتفاعات و دامنه در البرز، تهران، سمنان، مرکزی است.

بنابراین توصیه می‌شود پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و امتناع از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه در ساعات بعداز ظهر مدنظر قرار گیرد.

صبح امروز (پنجشنبه) «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: امروز و فردا در دامنه های جنوبی البرز شامل استان های زنجان، قزوین، البزر، تهران و سمنان، برخی نقاط شرق خزر به ویژه در مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال شرق کشور، دامنه های زاگرس واقع در کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان و شمال هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعد و برق، و وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد، تگرگ پیش بینی می شود. شنبه در همین مناطق وضعیت مشابه‌ای رخ خواهد داد با این تفاوت که در شمال غرب سامانه تضعیف شده است.

مطالب مرتبط:

بررسی اطلاعیه های هواشناسی در هفته پایانی اردیبهشت 1400

پیش بینی آب و هوا در هفته پایانی اردیبهشت 1400
پیش بینی آب و هوا در هفته پایانی اردیبهشت 1400

 

اطلاعیه سازمان هواشناسی(پیش بینی وضعیت آب و هوا) به شرح زیر است؛

توصیف سامانه اول: رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

زمان شروع: پنج‌شنبه 1400/02/23

زمان پایان: شنبه 1400/02/25

نوع مخاطره: رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

جمعه 1400/02/24 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، سمنان، البرز، همدان، قزوین، قم، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، جنوب و غرب یزد، شمال و شرق فارس، کرمان، شمال هرمزگان.

شنبه 1400/02/25 : شمال فارس، مرکزی، شرق لرستان، جنوب و غرب یزد، چهارمحال و بختیاری، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، غرب اصفهان، ارتفاعات در قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب مسیلها و رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی همراه با احتمال گرد وخاک و کاهش دید

توصیه: احتیاط در تردد از مجاورت رودخانه ها و مسیلها بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دامها در مراتع مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیلها.

توصیف سامانه دوم: وزش باد شدید و وقوع گرد وخاک

نوع مخاطره: بادو گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه 1400/02/24 : خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان رضوی

اثر مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا

توصیه: حفظ و مقاوم سازی سازه های موقتی همچون گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی، امتناع از توقف در مجاورت درختان فرسوده، ساختانهای نیمه کاره و سازه های موقتی، پرهیز از پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدر.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی