سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۳:۰۶

تصمیم محسن هاشمی برای انتخابات 1400

تصمیم محسن هاشمی برای انتخابات 1400
امروز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش تیتربرتر؛ با دستور برگزاری ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از ساعت ۸ صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ رسما روند ثبت‌نام از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۵ روز رسماً آغاز شد.

سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز سه شنبه اولین روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بود، گفت:ثبت نام از امروز ساعت ٨ صبح شروع شد و ساعت ١٨ اتمام یافت.

وی با اعلام اینکه ٥٧ نفر از داولیان برای ثبت نام مراجعه کردند، گفت: تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‎توانند روند ثبت‎نام خود را تکمیل کنند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: عملیات ثبت نام ٤ روز ادامه دارد و ٢٥ اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

آخرین تصمیم محسن هاشمی برای انتخابات 1400

آخرین تصمیم محسن هاشمی برای انتخابات 1400
آخرین تصمیم محسن هاشمی برای انتخابات 1400

 

محسن هاشمی گفت: برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری منتظر نظر جبهه اصلاحات ایران هستم و اگر از من درخواست شود دریغ نمی‌کنم.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های امروز صحن شورا اظهار داشت: دو اعتراض فرمانداری در مورد مصوبه‌های شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که یکی از آنها در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به رفع سدمعبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی حصار کارگاهی بود.

وی گفت:‌اصلاحات پیشنهادی سرانجام با 18 رأی موافق به تصویب رسید  همچنین در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند در شهر تهران نیز مباحثی مطرح شد که این موضوع نیز با لحاظ پیشنهادات اصلاح شد و اقدامات لازم صورت گرفت.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوید و برای شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا ثبت‌نام می‌کنید یا خیر؟گفت: منتظریم جبهه اصلاحات ایران که معروف به نهاد اجماع‌ساز است بر اساس برنامه‌های ارائه شده تصمیم بگیرد و موضوع را به کاندیداها اعلام کند.

هاشمی گفت:‌بنابراین هنوز برای ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری فرصت است و بعد از همنشینی با همفکران‌مان و نظر جبهه اصلاحات تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خودم هنوز معتقدم تا فشار و اصراری در این زمینه نباشد ثبت‌نام نکنم ولی اگر از من برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری درخواست شود، دریغ نمی‌کنم.

تصمیم رئیسی برای انتخابات 1400

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، با اعلام خبر قطعی نامزدی «حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه با دعوت شورای وحدت و تاکید همه دلسوزان نظام و انقلاب و مردم، با ابراز مسرت و خوشحالی اعلام می‌کنیم که ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهند کرد و در عرصه رقابت حضور خواهند داشت.

سخنگوی شورای وحدت همچنین اعلام کرد: این موضوع به همه ستادهای شورای وحدت در سراسر کشور ابلاغ شده تا با آماده باش همه نیروها و با تمام ظرفیت در عرصه حضور داشته باشند و زمینه انتخاباتی پرشور و با نشاط را فراهم کنند.

مطالب مرتبط:

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400

 

در اطلاعیه شماره ۵ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آمده است: 

به اطلاع داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌رساند که بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری و مصوبه شورای نگهبان (مصوب ۱۴۰۰/۰۲/۰۸) داوطلبان ریاست جمهوری لازم است مدارک زیر را هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور ارائه کنند:

۱) ۲ قطعه عکس ۴*۶ (مربوط به سال جاری)

۲) اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه (چهار نسخه)

۳) اصل و کپی مدرک تحصیلی (حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه)

۴) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

۵) مستندات تصدی حداقل چهار سال (در مجموع) در مناصب مذکور در بند ۲ ماده ۲ مصوبه شورای نگهبان شامل:

۱ـ۵) مقامات سیاسی موضوع بندهای «الف»، «ب» و «ج» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۸/۷

۲ـ۵) معاونین رؤسای قوای سه‌گانه

۳ـ۵) اعضای شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام

۴ـ۵) مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور

۵ـ۵) رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در سطح ملی

۶ـ۵) فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر

۷ـ۵) رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور

۸ـ۵) استانداران

۹ـ۵) شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت

۱۰ـ۵) اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان

تذکر ۱: دارا بودن حداقل سن ۴۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام شمسی هنگام ثبت‌نام

تذکر ۲: ثبت‌نام داوطلبان بدون ارائه مدارک مذکور فاقد اعتبار است.

نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از روز سه‌شنبه - ۲۱ اردیبهشت-  تا روز شنبه -۲۵ اردیبهشت- آغاز می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

بعد از مناقشه وزارت کشور و شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: رویه چهل ساله در خوانش و فهم از قانون اساسی چنین بوده است و تاکنون شورای نگهبان و وزارت کشور برای احراز شرایط داوطلبان و برگزاری انتخابات، قانون اساسی کشور از جمله اصل (۱۱۵) آن و قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوب مجلس را دست کم به طور رسمی ملاک عمل قرارداده‌اند که این امر خود دلالت بر عرف و رویه مستقر حقوق اساسی و لزوم التفات و اهتمام به آن را دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی