دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳

ماجرای بستری شدن اسدالله یکتا به خاطر کرونا

ماجرای بستری شدن اسدالله یکتا به خاطر کرونا
اسدالله یکتا به خاطر کرونا در بیمارستان بستری شد.

به گزارش تیتربرتر؛ اسدالله یکتا عصر امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، در بیمارستان نیکان بستری شده و ظاهرا حالش بهتر است ولی به تصمیم خانواده در بیمارستان بستری شده تا بیماری شدت نگیرد.

آخرین وضعیت سلامتی اسدالله یکتا

آخرین وضعیت سلامتی اسدالله یکتا
آخرین وضعیت سلامتی اسدالله یکتا

 

محمد یکتا، فرزند این بازیگر با تایید این خبر گفت: ۳۰ درصد ریه پدرم درگیر کرونا شده است و چاره‌ای نبود جز بستری کردن ایشان.

ظهر امروز این بازیگر در تماسی که ایسنا با او داشت، درحالیکه به سختی صحبت می کرد، عنوان کرد بر اثر زمین خوردن، ضربه دیده ولی مشکلی جدی ندارد هرچند نفس کشیدن برایش سخت شده است.  همسر این بازیگر نیز عنوان کرده بود که او مشکوک به کروناست ولی ترجیح می‌دهیم در خانه تحت درمان باشد چون فکر می کنیم محیط خانه در قیاس با بیمارستان امن‌تر باشد.

این بازیگر به تازگی نیز بر اثر زمین خوردن، دچار آسیب شده و به گفته خودش،  تنفس‌اش با مشکل رو به رو شده است.

آخرین وضعیت سلامتی اسدالله یکتا
آخرین وضعیت سلامتی اسدالله یکتا

 

به سبب عفونت معده این بازیگر به عنوان بیماری زمینه‌ای، نمی‌دانستم که باید چه کار کنم. به دلیل محیط آلوده بیمارستان تصمیم گرفتم تا در خانه شرایط استراحت و درمان او را پیگیری کنم. اما اختلال و کُند شدن تنفس یکتا باعث شد تا به همراه پسرمان او را به بیمارستان بیاوریم. بعد از معاینات مشخص شد ریه وی ۳۰ درصد درگیر شده است. به همین سبب ضمن بستری، مراحل درمان یکتا تحت نظارت پزشکان آغاز شد.

اسدالله یکتا که در کارنامه هنری و حرفه‌ای خود از سال‌های قبل از انقلاب تا چند وفت اخیر سابقه بازی در ۹۰ اثر سینمایی را دارد چندی پیش در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش ضمن گلایه از شرایط خود به عنوان بازیگر حرفه‌ای با سابقه ۵۰ سال حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی درخواست کرده بود تا از وی در تبلیغات استفاده شود.

در چند روز گذشته اسدالله یکتا در صفحه شخصی خود از شرایط کاری‌اش ابراز تاسف کرده  و گفته است بعد از ۵۰ سال سابقه بازیگری، آمادگی مشارکت در تبلیغات را دارد.

او پیش‌تر هم گرفتار مشکلات اقتصادی شده و به مشاغلی دیگری روی آورده اما خودش در گفتگویی اعلام کرده صحبت کردن درباره آن مقطع از زندگی‌اش او را آزار می‌دهد و دوست ندارد درباره آن دوره مطلبی بگوید.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی اسدالله یکتا

بیوگرافی اسدالله یکتا
بیوگرافی اسدالله یکتا

 

اسدالله یکتا بازیگر سینما و تلویزیون، متولد سال ۱۳۲۶ است که پیشینه تئاتری دارد. او در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی و چند مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

سوابق بازیگری اسدالله یکتا

از جمله آثاری که یکتا در طی پنج دهه فعالیتش در عرصه بازی در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به فیلم‌هایی چون «سامورایی در برلین»، «زندانی‌ها»، «چهارراه استانبول»، «دارکوب»، «نهنگ عنبر ۲»، «خفه‌گی»، «ماه تی تی»، «گشت ۲»، «رسوایی» و «چند می‌گیری گریه کنی» اشاره کرد.

یکتا با بازی در فیلم‌هایی مانند «هامون»، «بوی کافور، عطر یاس»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و  «کاکادو» تجربه همکاری با کارگردان‌های بزرگ و شناخته شده سینمای ایران چون داریوش مهرجویی، بهمن فرمان‌آرا، کمال تبریزی، تهمینه میلانی را در کارنامه خود دارد.

بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «چاق و لاغر»، «هزاران چشم» «فوتبالیست‌ها»، «داستان یک زندگی» و «ستایش ۳» بخش دیگری از کارنامه بازیگری اسدالله یکتا در قاب تلویزیون است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی