دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۲:۳۰

آشنایی با کوین بیس+نحوه استفاده از آن

آشنایی با کوین بیس+نحوه استفاده از آن
نحوه استفاده از صرافی کوین بیس را می توانید در مقاله زیر بخوانید.

تیتربرتر؛ کمپانی کوین بیس در 2012 میلادی تاسیس شد که در این پلتفرم کاربران و سرمایه گذاران می توانند از طریق ارزهای فیاتی چون دلار و یورو ارز دیجیتال مورد نظرشان را خریداری کنند. این صرافی یکی از معتبرترین و مشهور ترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال در سطح جهان است. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با این صرافی به صورت دقیق تر آشنا شوید.

کوین بیس چیست؟

کوین بیس یکی از کارگزاران بیت کوین است که بستری برای خریدوفروش بیت کوین با پول‌های رایج را برای معامله‌گران فراهم می‌سازد.

کوین بیس علاوه بر فعالیت اصلی‌اش به‌عنوان یک کارگزار، صرافی بیت کوین و ارائه‌دهندهٔ کیف پول دیجیتالی نیز می‌باشد.

کوین بیس توسط برایان آرمسترانگ و فرِد ایرسام در سال 2012 تأسیس شد و مقر آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا است.

این بستر نخست به‌عنوان کیف پول دیجیتالی و به‌منظور ذخیره‌سازی آنلاین بیت کوین به کاربران خدمت‌رسانی می‌کرد. بعدها در زمینهٔ کارگزاری نیز به فعالیت پرداخت و از این رهگذر کاربران امکان یافتند که به خریدوفروش بیت کوین بپردازند، همچنان که از سال 2017، کوین بیس به‌عنوان بزرگ‌ترین کارگزار بیت کوین در جهان شناخته‌شده و به کاربرانی از 33 کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

نکات کلیدی: کوین بیس هم‌زمان نقش کارگزار و کیف پولی را برای معاملات بیت کوینی ایفا می‌کند و از هر تراکنش درصدی را نصیب خود می‌سازد. Global Digital Asset Exchange بستر صرافی کوین بیس را پشتیبانی می‌کند که عموماً آن را با نام GDAX می‌شناسند.
کوین بیس معمولاً به‌عنوان یک صرافی شناخته می‌شود، اما در حقیقت این مرکز تنها واسطه‌ا‌ی بین خریدار و فروشنده است.

کوین بیس چگونه کار می‌کند؟

کوین بیس چگونه کار می‌کند؟
کوین بیس چگونه کار می‌کند؟

 

در هر شکلی از تجارت با رمزارز، به خریدار و فروشنده‌ای نیاز است. به‌منظور انجام معامله، مشخصات خریدار و فروشنده می‌بایست توسط یک کارگزار به ثبت رسیده باشد. برای حصول اطمینان از شیوه‌های تجارت منصفانهٔ میان هر دو طرف، از صرافی خواسته می‌شود که بر تمام معاملات نظارت داشته باشد.

با این حال، هیچ‌یک از طرفین نمی‌تواند به‌شکل مستقیم و از طریق صرافی به تجارت بپردازد، این نقش را کارگزار ایفا می‌کند.

کارگزاری کوین بیس دقیقاً همچون یک کارگزار بورس، میان معامله‌کنندگان و صرافی نقش واسطه را ایفا کرده و صرافی و سامانهٔ آنلاینی را فراهم می‌آورد تا خریداران و فروشندگان از طریق آن، صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی خود، به تجارت بپردازند.

مطالب مرتبط:

کار اصلی صرافی کوین بیس 

کار اصلی صرافی کوین بیس 
کار اصلی صرافی کوین بیس 

 

  • صرافی کوین بیس، میان معامله‌کنندگان و صرافی نقش واسطه را ایفا کرده و صرافی و سامانهٔ آنلاینی را فراهم می‌آورد تا خریداران و فروشندگان از طریق آن، صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی خود، به تجارت بپردازند.
  • بستر صرافی کوین بیس، GDAX نام دارد. این واژه مخفف ابراز دیجیتالی صرافی جهانی (Global Digital Asset Exchange) است که پیش‌تر صرافی کوین بیس خوانده می‌شد.

نکتهٔ مهم: GDAX هر تراکنشی را ثبت می‌کند، این امر نه تنها حجم و سطوح قیمتِ معاملات مربوط به بیت کوین، بلکه اتریوم و لایت کوین را نیز دربر می‌گیرد.

GDAX این اجازه را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به شروع نقل‌وانتقالات بانکی برای هر معامله – که می‌تواند تا چند روز هم به تعویق بیافتد – به‌سرعت در چندین معامله شرکت کنند. همچنین، این صرافی رمز ارز، قابلیت معاملات با مارجین را نیز در اختیار مؤسسات سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد.

مزایای صرافی کوین بیس 

  • این صرافی رابط کاربری بسیار ساده ای دارد.
  • کوین بیس ارزهای دیجیتال مطمئنی چون بیت کوین – لایت کوین – اتریوم – بیت کوین کش را ارائه می دهد.
  • این صرافی از ارز فیات پشتیبانی می کند.
  • امنیت بسیار بالایی دارد.

معایب صرافی کوین بیس

  • محدودیت در تراکنش ها در صرافی کوین بیس.
  • در این صرافی هزینه کارمزدها تقریبا بالا است.
  • در تمامی کشورها قابل دسترسی و استفاده نیست.
  • اطلاعات کاربران را با مقامات مالیاتی به اشتراک می گذارد.
  • این صرافی از پشتیبانی ضعیفی برخوردار است.

هزینه های صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس روش بسیار پیچیده ای از هزینه های پرداختی را دارا می باشد. این موضوع به گونه ای احساس می ­شود که عمدا اینقدر پیچیده است.

عبارت زیر نحوه توصیف آنها از مدل هزینه معاملاتی آنها در رابطه معاملات ارز دیجیتالی با ارز دیجیتالی می باشد:

Coinbase تا 2% Spread margin را برای تبدیل ارز دیجیتال محاسبه می کند. بسته به نوسانات بازار در قیمت ارزهای دیجیتال روی Coinbase Pro بین وقتیکه، قیمت را اعلام می کنیم و زمانی که سفارش انجام می گیرد، هزینه واقعی Spread margin متفاوت است. ما هزینه جداگانه ای برای تبدیل های ارز دیجیتالی محاسبه نمی کنیم.

وقتی یک ارز دیجیتالی را خریداری می کنید یا می فروشید (یعنی فیات به ارز دیجیتالی یا ارز دیجیتالی به فیات)، Coinbase علاوه بر هزینه ثابت یک هزینه درصدی را نیز دریافت می کند (معمولا 1.49%).

هزینه های برداشت از حساب

با توجه به نحوه عملکرد این صرافی، هزینه های برداشت از حساب قاعده خاصی ندارند.

این صرافی به هیچ عنوان تا به حال دچار هک های بزرگ و افشا شده عمومی نشده است. در حال حاضر این شرکت برخی از سخت ترین استانداردهای امنیتی را در جهان دارد. در آگوست سال 2019، coinbase حمله هکری پیچیده ای را خنثی کرد که نشان دهنده تیم امنیتی قوی Coinbase می باشد. از زمان راه اندازی در سال 2012 نیز دچار کمترین خرابی شده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی