دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۲۰

مخترعین ایرانی در مسابقات جهانی اختراعات ترکیه بر بام جهان ایستادند

مخترعین ایرانی در مسابقات جهانی اختراعات ترکیه بر بام جهان ایستادند
تیم اعزامی مخترعین ایران برندۀ مدال طلای مسابقات جهانی 1idiea1world که با حمایت اوراکل، ناسا، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک توسط انجمن جهانی مالکیت فکری اختراعات WIIPA برگزار شد گردید.

به گزارش تیتربرتر؛ اعضای این گروه جناب آقایان دکتر احسان مرزبان، حمید مراد، عرفان محمودی ایرانمهر، عارف محمودی و سرکار خانم مینا کشاورزیان با پروژۀ استارت آپی StepUp در حوزه سلامت اجتماعی با بهره مندی از دانش اینترنت اشیا (IOT)، بیگ دیتا و یادگیری ماشین (Machine Learning) در بستر بلاک چین هستند که در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

جشنواره بین المللی یک ایده یک دنیا با مشارکت مخترعین بیش از ۲۳ کشور در دو بخش اختراع، نوآوری و چالش کمپانیهای amazon – NASA – Google – ORACLE – Facebook در تاریخ ۲۸-۲۳Feb به صورت مجازی به میزبانی کشور ترکیه برگزار شد.

در این دوره از رویداد ۷۳۱ طرح ثبت نام و پس از داوریهای اولیه تعداد ۳۴۷ طرح در تاریخ ۲۸-۲۳Feb به صورت مجازی توسط کمیته داوری بین المللی و نمایندگان کمپانیهای مطرح جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

مهرداد سلیمانی نماینده سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA) در ایران در این خصوص گفت: تعداد ۲۸ اختراع به سرپرستی موسسه ایدههای نوین آیدین متشکل از دانش آموزان، دانشجویان، اساتید هیات علمی دانشگاه و صنعتگران از سراسر کشور به نمایندگی از کشور ایران در این رویداد به رقابت پرداختند.

مخترعین ثبت نام شده در این رویداد از سوی موسسه ایدههای نوین آیدین که نماینده رسمی سازمان جهانی مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA) و همچنین نماینده رسمی جشنواره یک ایده یک دنیا در ایران می باشد معرفی شده اند.

در این دوره از رقابت ها مخترعین طرح و ایدههای خود را به صورت مجازی برای داوران بین المللی و نمایندگان کمپانیهای مطرح جهان ارائه دادند و از سوی آنان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در صورت تایید نمایندگان علاوه بر دریافت جوایز به رویداد اصلی کمپانیهای مذکور دعوت خواهند شد.

در این مسابقات در بخش استارتآپها با یک استارتآپ در حوزه سلامت اجتماعی شرکت و مدال طلا کسب شد. در بخش چالشهای مسابقه در بین ۶۰۰ تیم شرکتکننده در جهان، مقام دوازدهم را به دست آمد که در این بخش چالشی توسط اوراکل، ناسا، گوگل و مایکروسافت مطرح شده بود و شرکتکنندگان باید طرحهای خود را برای حل این چالش عرضه میکردند.

در این مسابقات جهانی استارتآپی که به خاطرش مدال طلا گرفتند، برنامهای بود که به ازای هرقدمی که کاربر برمیدارد، میتواند از کوپنهای تخفیفی مختلف و توکنها و ارزهای دجیتال بهرهمند شود. آنطور که مطرح شده است این استارتآپ با استارتآپهای راهاندازی شده در جهان بسیار متفاوت است و این نکته وجه تمایز این تیم بود.