سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶
اتریوم بخریم یا نه؟

دلیل رشد اتریوم در 14 اردیبهشت 1400+تحلیل تکنیکال

اتریوم بخریم یا نه؟
اتریوم با رکوردشکنی تاریخی جدید از ۳۰۰۰ دلار گذشت.

به گزارش تیتربرتر؛ اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب و پلتفرم شماره یک قراردادهای هوشمند شناخته می‌شود. شبکه اتریوم بر پایه اتر (ETH) کار می‌کند و به تازگی در برنامه بهبود این پلتفرم، سعی شده مشکلات مقیاس‌پذیری (حل مشکل کندی و کارمزد بالای تراکنش‌ها) در بلاکچین را حل کند.

اما حالا اتریوم، بزرگترین آلتکوین بازار ارزهای رمزنگاری شده، طی 24 ساعت گذشته رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند.

بر این اساس اتریوم همچنان در یک مسیر صعودی قوی بالاتر از مقاومت 3000 دلاری قرار دارد. اتر (ETH) با پیشی گرفتن از بیت ‌کوین بالاتر از سطح 3200 دلار قرار گرفته است.

قیمت اتریوم در 14 اردیبهشت 1400

قیمت اتریوم در 14 اردیبهشت 1400
قیمت اتریوم در 14 اردیبهشت 1400

 

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ دنیا از منظر ارزش بازار، موفق به عبور از قیمت 3000 دلار شد. این رمزارز در طی دو روز گذشته با ثبت بازدهی بیش از 20 درصدی، در زمان نگارش این گزارش قیمت‌های بیش از 3280 دلار را نیز تجربه کرده است.

با این رشد قیمتی اکنون ارزش بازار این رمزارز محبوب به بیش از 350 میلیارد دلار رسیده که بیشتر از ارزش بازار غول‌هایی از جمله والت دیزنی (The Walt Disney) و بانک آمریکا (Bank of America) است.

این رمزارز که سال گذشته قیمتی حوالی 208 دلار داشت با رشدی بالغ بر 1463 درصدی توانسته است رکورد خارق‌العاده‌ای از خود به جا بگذارد. لازم به ذکر است که از شروع سال 2021 میلادی، اتریوم رشد بیش از 200 درصدی را تجربه می‌کند.

  • قیمت اتریوم: ۳۱۷۳.۸۸ دلار
  • تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۳۹ درصد افزایش
  • تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۴۷ درصد افزایش

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۲۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۹ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

دلیل رکوردشکنی اتریوم چیست؟

دلیل رکوردشکنی اتریوم چیست؟
دلیل رکوردشکنی اتریوم چیست؟

 

به دنبال صعودهای پی در پی اتریوم، دومین ارز بزرگ دیجیتالی جهان به ارزش بازار ۳۶۳ میلیارد دلاری دست پیدا کرد تا بدین ترتیب اتریوم به بازاری باارزش تر از شرکت های بزرگ و مشهوری همچون نستله و بنک آو امریکا تبدیل شود.

ارزش اتریوم پس از آن رو به افزایش رفت که شماری از توسعه دهندگان امور مالی غیرمتمرکز de-fi اعلام کردند از بستر اتریوم برای پیشبرد پروژه های خود استفاده خواهند کرد.  

بنابر گزارش سی‌ان‌بی‌سی؛ در یک رویداد بسیار بااهمیت، شرکت ویزا کارد که یکی از دو شرکت بزرگ پرداخت های بین المللی در جهان محسوب می شود اعلام کرد ۳۵ ارز دیجیتالی در مسیر پذیرش توسط ویزا برای استفاده به عنوان ابزار پرداخت و دریافت در نظر گرفته شده اند. مدیرعامل این شرکت از بیتکوین و ارزهای دیجیتالی توسعه یافته شده توسط بانک های مرکزی به عنوان طلاهای دیجیتالی نام برده که یک پتانسیل بسیار بزرگ در آینده دارند.  

رویای کسب سودهای هنگفت و نوسانات وسوسه انگیز ارزهای دیجیتالی باعث شده است تا شمار ورود سرمایه های جدید به این بازارها با شیبی تند رو به افزایش باشد. روزنامه چوسان ایلبو کره جنوبی در گزارشی تب ارزهای دیجیتالی در این کشور را نگران کننده خوانده و نوشته است بسیاری از جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال کره ای به خیال یک شبه پولدار شدن، کار خود را رها کرده اند و تمام دارایی های خود را به بازار آورده اند. 

مطالب مرتبط:

پیش بینی آینده اتریوم

عوامل متعددی در رشد اتریوم موثر بودند. برای مثال در هفته گذشته بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank) اعلام کرد که با همکاری بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) تصمیم گرفته است که اوراق قرضه دیجیتال دوساله به ارزش 121 میلیون دلار صادر کند.

همچین طرح اصلاح ساختار کارمزد معاملات اتریوم، سرمایه‌گذاران را به کاهش چشمگیر کارمزدها و پاداش استخراج کنندگان بسیار امیدوار کرده است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل تکنیکال اتریوم
تحلیل تکنیکال اتریوم

 

اتریوم بعد از اینکه در اویل اپریل سقف قیمت تاریخی و سپس سقف کانال بلندمدت خود را شکست در یک مسیر صعودی به سمت هدف‌های بالاتر حرکت کرد.

در میان‌مدت نیز اتریوم در یک کانال صعودی قرار دارد که توانسته سقف این کانال را نیز در چندروز گذشته بشکند و درنهایت به قیمت تاریخی 3280 دلار دست یابد.

اهداف قیمتی اتریوم
اهداف قیمتی اتریوم

 

هدف بعدی پیش روی این رمز ارز حدود قیمتی 3700 دلار است اما پیش از رسیدن به این عدد قطعا نیاز به اصلاح قیمت و کمی قدرت گرفتن و کف‌سازی دارد.

احتمال ریزش و اصلاح قیمت اتریوم

احتمال ریزش و اصلاح قیمت اتریوم
احتمال ریزش و اصلاح قیمت اتریوم

 

اندیکاتور مومنتوم ( Momentum) در شرایط اشباع و حداکثری خرید وجود دارد. همچنین اندیکاتور macd نیز نه تنها در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد بلکه واگرایی مشخصی نیز در آن دیده می‌شود و در نهایت اندیکاتور RSI نیز تاییدکننده وجود واگرایی در چارت قیمتی و قدرت نسبی روند است.

تمام شرایط فوق احتمال ریزش و اصلاح قیمت این رمز ارز را بشدت بالا می‌برد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو