دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۳:۵۰
معاون راهداری استان تهران:

روند بازگشایی مسیر دماوند و جاجرود ادامه دارد / کانال‌های کنار جاده ای کاملا تخریب شده است

معاون راهداری استان تهران:
معاون راهداری استان تهران گفت : باد و باران شدید باعث شد تا رسوبات به سطح جاده بیایند و مسیر را مسدود کنند البته تمامی تیم های مستقر در محل حادثه، در حال بازگشایی جاده هستند اما همچنان ترافیک سنگین است. به هیچ خودرو و یا سرنشینی آسیبی وارد نشده اما اکثر کانال های کنار جاده تخریب شده است و خط سقوط تیر برق نیز وجود دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از میهن صنعت، معاون راهداری استان تهران در خصوص انسداد جاده دماوند - جاجرود و مشکلات پیش آمده برای خودروهای گیر کرده در ترافیک این بخش از جاده گفت : از بعد از ظهر امروز حوالی ساعت 5 بارش شدید باران که حدود یک ساعت طول کشید، باعث بروز مشکلاتی در جاده شد.

روند بازگشایی مسیر دماوند و جاجرود ادامه دارد / کانال‌های کنار جاده ای کاملا تخریب شده است
روند بازگشایی مسیر دماوند و جاجرود ادامه دارد / کانال‌های کنار جاده ای کاملا تخریب شده است

 

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» افزود : ساعت 18 عصر بارش باران شدت بیشتری گرفت و رگبار شدید و همچنین تگرگ و باد شدید باعث شد تا رسوبات وارد سطح جاده شوند که در نتیجه تردد برای خودروهای در حال حرکت بسیار مشکل شد.

وی در ادامه گفت: بارش ها ابتدا در منطقه دماوند، منطقه جابان و سربندان بوده که در منطقه سربندان، محور تهران - فیروزکوه شاهد آب گرفتگی بودیم که با حضور عوامل راهداری و ماشین آلات سنگین، موفق به پاکسازی مسیر شدیم و خودروها توانستن به راه خود ادامه دهند. این نوع از بارش باران که به صورت نقطه ای و محلی رخ می دهد، درمنطقه جاجرود، محور جاده قدیم تهران - جاجرود و بومهن را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد از بالادست رسوبات، سنگ و چوب را وارد سطح جاده کند. این مشکل در منطقه کمرد جاجرود تا پاسگاه  پلیس راه به فاصله حدود 5 کیلومتر ادامه داشت.

معاون راهداری استان تهران ادامه داد : حجم ترافیک به دلیل ماه مبارک رمضان و شب احیاء به خودی خود زیاد بوده و سیل آب به وجود امده ناشی از بارش شدید باران، بر حجم ترافیک افزوده است.

عادل مصدقی گفت : در حال حاضر تیم های راهداری، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و البته پلیس راهور در محل مستقر شده اند و مسیر در حال بازگشایی است. حدود 10 دستگاه انواع لودر، گریدر و تیغه های مخصوص برداشتن رسوبات و همچنین نیروهای انسانی راهداری در حال پاکسازی جاده هستیم. همچنین برای رفع مشکل سیلاب نیز بلوک های نیوجرسی موجود در جاده برداشته شده تا مسیر سیلاب به سمت رودخانه جاجرود هدایت شود.

وی افزود :خدارو شکر آسیبی به کسی وارد نشده و حادثه ای تا این لحظه نداشتیم اما تخریب های زیادی در جاده صورت گرفته است. کانال های حاشیه جاده در اکثر نقاط تخریب شده اند و آسفالت جاده نیز در چندین نقطه دچار آسیب هایی شده است. پل جاجرود آسیب خاصی ندیده اما برخی از تیر برق های اطراف پل به دلیل شسته شدن گل و لای زیر آن، احتمال سقوط خواهند داشت. به معاون فرمانداری و همچنین مدیریت بحران استانداری نیز اطلاع رسانی شده تا مشکلات تیر برق اطراف پل را بررسی و خطر سقوط آن را رفع کنند.

مصدقی در پایان گفت : خودروها در حال حرکت هستند اما ترافیک در دو طرف مسیر بسیار شدید بوده و بر اساس پیشبینی ما، ترافیک سنگین تا دو یا سه ساعت آینده ادامه خواهد داشت.