شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۱۱

چند سیگنال مثبت در بازار ارزهای دیجیتال اردیبهشت 1400

چند سیگنال مثبت در بازار ارزهای دیجیتال اردیبهشت 1400
در روزهای اخیر برخی ارزهای دیجتال با افت همراه بوده اند.

تیتربرتر؛ بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارزهای دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۷ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۷.۱۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .

بررسی سیگنال مثبت در بازار ارزهای دیجیتال اردیبهشت 1400

بررسی سیگنال مثبت در بازار ارزهای دیجیتال اردیبهشت 1400
بررسی سیگنال مثبت در بازار ارزهای دیجیتال اردیبهشت 1400

 

هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۵۷,۴۲۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۳,۳۹۰ تومان معادل ۱,۳۴۳,۱۷۹,۳۹۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۵۱.۵ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۵۴% افزایش یافته است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰(14 April 2021) معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۱۱.۴۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۷ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

زور روند صعودی بازار کریپتوکارنسی کم شده و کارشناسان انتظار اصلاح از بازار دارند اما سوال اینجاست که این اصلاح تا کجا ادامه دارد؟

بعد از ریزش بیت‌کوین تا کانال ۴۰ هزار دلار این ارز بخشی از ریزش را جبران کرد اما نتوانست سقف قبلی خود را بدست بیاورد. حالا سوال اینجاست که آیا بیت‌کوین دوباره به کانال صعودی بازمی‌گردد یا اصلاح ادامه دارد؟

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در رابطه با وضعیت بازار رمزارزها گفت: بعد از روند نزولی بیت‌کوین و ریزش این ارز تا کانال ۴۰ هزار دلار، این ارز نتوانست محدوده قبلی خود را بدست بیاورد و به نظر من بازار هنوز یک اصلاح بدهکار است. همچنین برخی از ارزها مانند اتریوم برخلاف بیت‌کوین سقف‌های جدیدی هم ثبت کردند اما ثبت این سقف‌ها با واگرایی همراه بود و همیشه سقف‌شکنی همراه با واگرایی زیاد معتبر نیست و نشان از کم شدن زور روند صعودی است.

شیبانی در رابطه با سیگنال‌های مثبت برای بازار کریگتوکارنسی گفت:  جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو سیگنال مثبتی برای بازار بود و در این جلسه قرار شد که نهادهای مالی آمریکا به دلیل اینکه هنوز وضعیت اشتغال به ثبات نرسیده است به پول‌پاشی خود در اقتصاد ادامه دهند و این موضوع می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار رمزارزها باشد. از طرفی آلت‌کوین‌ها در حال جداسازی راه خود از بیت‌کوین هستند و این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای بازار باشد.

این کارشناس در رابطه با اینکه اصلاح تا کجا محتمل است گفت: به نظر می‌رسد بیت‌کوین تا محدوده ۴۲ هزار دلار اصلاح داشته باشد و این منطقه حمایت مهمی وجود دارد و در این منطقه عیار بازار سنجیده می‌شود. اگر بازار از این منطقه ریزش کند امکان به وجود آمدن ترس در بازار زیاد است و ریزش‌های بیشتر هم محتمل می‌شود اما به نظرم تا زمانی که بازار از محدوده ۴۲ هزار دلار پایین‌تر نیاید هر اصلاحی فرصت خرید محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

تغییرات جدید بیت کویین چیست؟

تغییرات جدید بیت کویین چیست؟
تغییرات جدید بیت کویین چیست؟

 

کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین از نظر بنیادی شرایطش تغییر نکرده و در حال حاضر تکنیکالی واکنش نشان می‌دهد و حالا با وجود اینکه بیت‌کوین محدوده مقاومت خود را شکسته هنوز سقف قبلی خود را پس نگرفته است و احتمال اصلاح وجود دارد. اما چرا بیت‌کوین رشد کرد؟

در ۲۴ ساعت گذشته، منقضی شدن قراردادهای اختیار ۴٫۲ میلیارد دلاری موجب شد تا بیت‌کوین برای اولین بار در دو هفته اخیر به سطح ۵۸ هزار دلاری برسد. منقضی شدن قرارداد اختیار از این نظر حائز اهمیت است که برخی از معامله‌گران را مجددا به بازار لحظه‌ای برمی‌گرداند و همین موضوع موجب افزایش تقاضا در بازار و بالارفتن قیمت می‌شود.

مریم محبی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در رابطه با دلیل رشد بیت‌کوین گفت: وقتی سررسید قراردادهای آپشن فرامی‌رسد باید تکلیف این قراردادها مشخص شود و به نوعی با منقضی شدن این قراردادها تقاضا در بازار افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل بیت‌کوین رشد کرد.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بیت‌کوین گفت: بیت‌کوین فاندامنتال قوی ندارد و تکنیکالی رفتار می‌کند و از این بابت که هنوز سقف قبلی خود را نگرفته است احتمال اصلاح هنوز وجود دارد.

همچنین حسین شیبانی عقیده دارد رشد ارزهای دیجیتال با واگرایی همراه شده که این موضوع نشانه خوبی برای بازار نیست و باید فعلا اصلاح را محتمل دانست.

آیا بازار بیت کوین همچنان رشد می کند؟

ریسک بازار کریپتوکارنسی هنوز زیاد است و کارشناسان عقیده دارند اگر بیت‌کوین نتواند محدوده مقاومتی خود را پشت سربگذارد ریزش این ارز تا محدوده ۴۲ هزار دلار محتمل است. اما محدوده مقاومت بیت‌کوین شکسته می‌شود؟

مریم محبی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در رابطه با روند بازار کریپتوکارنسی گفت: بعد از اصلاح تا ۴۸ هزار دلار محتمل است بیت‌کوین باز هم اصلاح داشته باشد چون این ارز هنوز نتوانسته محدوده مقاومت ۵۷ هزار دلار را پشت سر بگذارد و تا زمانی که از این محدوده عبور نکند سایه اصلاح روی سر بازار خواهد بود.

این کارشناس در رابطه با روند بیت‌کوین گفت: روند بیت‌کوین در بلندمدت صعودی است اما به نظر می‌رسد در کوتاه مدت احتمال اصلاح وجود دارد. محدوده ۴۲ و ۳۷ هزار دلار محدوده‌های حمایتی بیت‌کوین هستند.

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیگر بازارهای مالی نیز گفت: محدوده ۴۲ هزار واحد محدوده حمایتی معتبری است و بعید می‌دانم این محدوده شکسته شود. از طرفی تقاضا در این محدوده به دلیل جذاب شدن قیمت‌ها زیاد می‌شود.

اما پیش‌بینی‌های بلندمدت از بیت‌کوین مثبت است و کارشناسان عقیده دارند این ارز در بلندمدت تا ۱۰۰ هزار دلار هم رشد می‌کند.

گفتنی است قیمت اتریوم در بازار آزاد امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۲۳ با 160 دلار افزایش، 2,939 دلار معامله شد.قیمت بیت کوین در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۱۱ دی ساعت ۰۳ بدون هیچ تغییری، دلار معامله شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی