پنج شنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۳۴
در گفت وگو با فاطمه منصوری نسب، عکاس نمونه حوزه هنرمندان:

از راه آکادمیک و درست وارد حرفه عکاسی شدم

در گفت وگو با فاطمه منصوری نسب، عکاس نمونه حوزه هنرمندان:
فاطمه منصوری نسب، در گفت وگو با خبرنگار تیتر برتر گفت: در چهاردهمین روز از ماه مهر متولد شدم، اصالتا بختیاری هستم ، مجرد و فرزند آخر خانواده هستم. از سال 1392 به صورت حرفه ای تا به امروز کار عکاسی میکنم.

به گزارش تیتربرتر؛ فاطمه منصوری نسب،ادامه داد: من سال اول راهنمایی بودم که علاوه بر درس خواندن خیلی علاقه داشتم که به هنر عکاسی گرایش پیدا کنم. در کنار تحصیل تصمیم گرفتم کلاسهای عکاسی و دورههای آن را بگذرانم تا با علم و آگاهی بیشتری در این حرفه ادامه به کار داشته باشم. بعد از اخذ مدارک شروع به کار کردم و تا به امروز مشغول به فعالیت عکاسی و فیلمبرداری هستم.

این عکاس نمونه تصریح کرد: به دید صرفا شغلی نگاه نمیکنم و بیشتر به خاطر علاقه ای که به این هنر داشتم ورود پیدا کردم.

وی در رابطه با مدرک گرایی و اصولی پیش رفتن در هر کسب و کاری ابراز نمود: معتقدم در هر کاری اگر درست و اصولی و آکادمیک ورود پیدا کنیم به طور یقین خروجی کار هم درست و اصولی خواهد بود. به هر حال عکاسی یک فن و هنر است و باید دورههای لازم عکاسی را آموخت تا با دقت عمل بیشتری به کار پرداخت. در کنار آموزش باید آزمون و خطا هم کرد تا با تجربه مفید و بهتری در این حرفه ادامه داد.

منصوری نسب به فعالیت خود اشاره کرد و گفت: من عکاسی در ژانر پروتره انجام میدهم اما تخصص من عکاسی در ژانر هنری و سینمایی است. خب من عکاس حوزه هنری و مراسم هنرمندان هستم و عده ای از هنرمندان عزیز مقابل قاب دوربین من قرار گرفته اند. به هر حال من معتقدم باید در یک حرفه ای تخصصی کار کرد و دلیل دیگر آنکه من از بچگی دوست داشتم که با هنرمندان، فعالیتی را داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که ماندگارترین عکس شما کدام بوده است اظهار داشت: با احترام به همه هنرمندان، خانم زهرا سعیدی بودند. در مراسم یکی از هنرمندان من عکسهای زیادی از خانم سعیدی گرفتم که به نظر خودم چهره معصوم خانم سعیدی در قاب دوربین من ماندگارترین عکس دوره عکاسی بنده بوده است.

این دختر موفق به رمز موفقیت خود اشاره کرد و گفت:  در یک کلام میگویم پشتکار رمز موفقیت من بوده است. من از همان ابتدا با وجود سن کمی که داشتم در دوران مدرسه بعد از کلاس درس با همت و پشتکار به کلاسهای آموزش عکاسی میرفتم و مدام در حال یادگیری و آموزش این حرفه بودم.

این عکاس هنرمندان در پایان افزود: تنها صحبت من این است که اگر به حرفه ای علاقه مند هستید هیچ وقت کم نیاورید و با علاقه و تلاش ادامه کار بدهید. جا دارد از شما آقای حامی کوماهی که حامی افراد د رکس بو کارها هستید تشکر داشته باشم و جا دارد از خانواده به خصوص پدر و مادرم و رفقای خوبم تشکر داشته باشم  و از همین جا میگویم که قدردان زحماتشان هستم و یک تشکر ویژه از خانم نجفی ، مدیریت مجتمع میرداماد که امیدوارم هر جا هستند موفق و پایدار باشند.