چهارشنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۲۹

ماجرای واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان+فیلم

ماجرای واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان+فیلم
در ادامه به بررسی ماجرای واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان میپردازیم.

به گزارش تیتربرتر: فیلمی که به تازگی از صف واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان منتشر شده است باعث واکنش شدید مردم شده بود که پس از این اتفاق یک مقام مسئول در بیمارستان نیکان و همچنین معاون بهداشت وزارت بهداشت توضیحاتی در این باره ارائه کردند.

ماجرای واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان

ماجرای واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان
ماجرای واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان

به تازگی فیلمی از صف اتباع چینی در بیمارستان نیکان منتشر شده است که بنظر میرسد منتظر تزریق واکسن کرونا هستند.پس از انتشار این ویدیو بسیاری از کاربران که از اصل ماجرا بی خبر بودند اعتراض خود را به این موضوع وارد کردند اما با توضیحاتی که یک مقام مسئول در بیمارستان نیکان و همچنین معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص این ماجرا دادند مشخص شد که اصل ماجرا چیز دیگری بوده که در ادامه میخوانیم.

توضیح مقام مسئول بیمارستان نیکان درخصوص واکسن زدن چینی ها

توضیح مقام مسئول بیمارستان نیکان درخصوص واکسن زدن چینی ها
توضیح مقام مسئول بیمارستان نیکان درخصوص واکسن زدن چینی ها

 یک مقام مسئول در بیمارستان نیکان در این باره گفت: سفارت چین در ایران تعدادی واکسن کرونا برای تزریق به اتباع خود وارد و تامین کرده است و این موضوع ربطی به برنامه سند ملی واکسیناسیون کشور ندارد.

وی افزود: قاعدتا اتباع چین برای تزریق واکسن به یک مکان نیاز داشتند که بیمارستان نیکان این مکان را در اختیارشان قرار داده است.

انتشار صف چینی‌ها برای زدن واکسن کرونا در بیمارستان نیکان تهران امروز در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد.

واکنش معاون بهداشت به واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان

واکنش معاون بهداشت به واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان
واکنش معاون بهداشت به واکسن زدن چینی ها در بیمارستان نیکان

رئیسی همچنین درباره تصاویر منتشر شده از واکسیناسیون اتباع چینی در بیمارستان نیکان، گفت: ما بحث تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار نداریم اما، سفارتخانه‌ها برای کارمندان خودشان، چون باید زیرنظر پزشک تزریق واکسن انجام شود، با یک مرکز درمانی هماهنگ می‌کنند و واکسن کووید-19 دریافت می‌کنند. این واکسن‌ها برای کشور ما نیست و در سامانه ما هم ثبت نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

وضعیت واکسیناسیون کرونا در ایران

وضعیت واکسیناسیون کرونا در ایران
وضعیت واکسیناسیون کرونا در ایران

وی افزود: واکسیناسیون بحثی مهم و یک میدان رقابت است تا سریع‌تر کشور‌ها به واکسن دست یابند و اگر واکسیناسیون در سطح دنیا به تعویق افتد، این زنجیره به درستی قطع نخواهد شد و این بی عدالتی که در دنیا در رابطه با واکسن وجود دارد موضوع جدی است. اکنون ۵ کشور در دنیا بیشترین میزان واکسن دنیا را تزریق کردند.

رییسی در این باره ادامه داد: تا پایان سال ۲۰۲۱ شاید واکسیناسیون دنیا کامل نشود که مدت طولانی است و قطعا این ویروس قربانیان بسیار زیادی خواهد داشت. برای همین باید در دو جبهه خود را تقویت کنیم که در جبهه تولید دانشمندان ایران اقدامات مناسبی انجام دادند و اگر روی پای خود بلند نمی‌شدیم کسی به ما واکسن نمی‌داد؛ کما اینکه علی‌رغم پولی که پرداختیم و قراردادی که بستیم میزان ناچیزی از واکسن در اختیارمان قرار گرفته است و بدعهدی در توزیع واکسن مشهود است.

رئیسی بیان کرد: از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه فشار کار را زیاد کرده است و از طرفی راه مقابله با این اپیدمی این است که خود را تا زمان واکسیناسیون در معرض ویروس قرار ندهیم، چون اگر در مقابل ویروس بدون ابزار حفاظتی قرار گیریم مغلوب می‌شویم. باید خود را آماده کنیم که فعلا درگیر ویروس هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: خیلی از کشور‌های دنیا مشاغل و کسب و کار را تعطیل می‌کنند و حمایتی برای خانه نشینان وجود دارد تا از نظر معیشت دچار مشکل نشوند؛ چون بضاعت مالی کشور‌ها متفاوت است. مثلا گزارشی خواندم که در آلمان خیلی‌ها در همه گیری کرونا پولدارتر شدند، چون الان فضایی برای خرج کردن پول ندارند و در عین حال درآمد ثابت دارند. ما باید دید واقعی داشته باشیم، آن‌هایی که در ایران میگویند تعطیل کنید و کشور را ببندید هم اکثرا کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند مانند کارمندان دولت هستند. هیچ بازاری این حرف را نمیزند. اما آنکه حقوق ثابت دارد و راحت در خانه می‌خوابد میگوید همه جا را تعطیل کنید، ولی آنکه اگر از صبح تا شب ۴ جفت جوراب نفروشد نان شب ندارد باید چه کند؟ آیا ما قدرت اقتصادی برای پاسخگویی به این‌ها را داریم؟

رئیسی اظهار کرد: ما شرایطی متفاوت از دنیا داریم و کسانی که پشت میز نشستند شعار می‌دهند و تئوری پردازی می‌کنند باید این شرایط را بدانند. خیلی از جا‌های دنیا برعکس این موضوع هم وجود دارد، طرف از خانه خارج نشود، به او پول می‌دهند و اگر بیرون بیاید جریمه می‌شود. بعد ما اگر از خانه خارج شود او را جریمه می‌کنیم، ولی برای خانه نشینی چیزی به او نمی‌دهیم. این دلیلی بر پروتکل شکنی نیست، البته پروتکل شکنان بیشتر همان‌هایی هستند که وضعشان خوب است، همانی که در رستوران غذای یک میلیون تومانی می‌خورند.

وی با تشکر از بانک مهر ایران، تاکید کرد: رویکرد این بانک بسیار ارزشمند است و اگر از من بپرسید بهترین راه مبارزه با کرونا چیست؟ میگویم ۲ اقدام؛ اول داشتن مسئولیت فردی و دوم مسئولیت اجتماعی. اگر من می‌دانم کرونایم مثبت شده باید در خانه بمانم که مسئولیت فردی است و متاسفانه تاکنون ۴۸ هزار کرونا مثبت نقض قرنطینه کردند و تعداد زیادی از آن‌ها بالای ۱۰۰۰ کیلومتر در سطح کشور تردد کردند. متاسفانه بعضی از کارمندان در حالت عادی به زور سرکار می‌آیند؛ بعد وقتی کرونا می‌گیرند سرکار می‌آیند و میگویند حساسیت فصلی است و این یعنی مسئولیت فردی وجود ندارد. کسی هم که نباید واکسن بزند، اما می‌رود و تزریق می‌کند یعنی مسئولیت فردی ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: فراموش نمی‌کنیم خیلی از مردم هم همکاری خوبی با ما داشتند. اما عدم رعایت هم داشتیم. در یک شهر کوچک قرمز می‌گوییم مشاغل تعطیل شوند بعد می‌بینیم یک عروسی برگزار شده است و تمام زحمات و خسارات اقتصادی مشاغل منطقه زیر سوال می‌رود.

وی با طرح پیشنهادی به بانک مهر ایران، گفت: نیت شما خیر است، اما حمایت باید از کادر بهداشت و درمان همزمان باشد. اینکه از الان مناطق محروم روستا‌ها را بیمه کنیم یک کار پیشگیرانه است. در این تفاهم نامه حدود ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن و متعلقات به ما دادید که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی کارا خواهد بود. ۶۱۸۰ تب‌سنج و پالس اکسیمتر و ۱۰۳۵ دستگاه ضدعفونی کننده uv و... به ما دادید که خیلی ارزشمند است.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: فرحان مرادی