چهارشنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸

جزییاتی از زمان اعلام نتایج برندگان لاتاری 2022

جزییاتی از زمان اعلام نتایج برندگان لاتاری 2022
ثبت‌نام لاتاری 2022 آمریکا در مهر سال 99 (اکتبر 2020) آغاز و در اواسط آبان 99 به پایان رسید.

به گزارش تیتربرتر؛ لاتاری گرین کارت آمریکا ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت دائمی این کشور است. برنامه لاتاری آمریکا هر ساله در ماه اکتبر یعنی اواسط مهر ماه برگزار می‌شود و اخیرا ثبت‌نام لاتاری گرین کارت در اکتبر 2020 انجام شد. اما این پرسش هم برای کسانی که در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند بسیار پیش می‌آید که نتایج لاتاری چه زمانی اعلام می شود.

معرفی لاتاری گرین کارت

معرفی لاتاری گرین کارت
معرفی لاتاری گرین کارت

 

لاتاری گرین کارت آمریکا که به اختصار لاتاری شناخته می‌شود برنامه ایست برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا. در برنامه قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا، هرساله 55000 ویزا به صورت تصادفی از طریق قرعه کشی بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا توزیع می‌شود.

این قرعه کشی در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا درج شد و پس از آن هرساله سهمیه 55000 ویزای مهاجرتی را به خود اختصاص داد. البته 5000 ویزا از این 55000 ویزای مهاجرتی لاتاری جهت مصارف دیگر رزرو می‌شود و 50000 هزار ویزای باقی مانده بین کشورها تقسیم می‌شود.

ایران یکی از کشورهایی است که تقریبا بیش از 6% از این ویزا را دریافت می‌کند یعنی بیش از 3000 ویزای لاتاری در سال برای ایرانیان صادر میشود. البته بعد از ریاست جمهوری ترامپ این عدد کاهش داشته اما هنوز برترین روش مهاجرتی به حساب می آید.

شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا

شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا
شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا

 

برای شرکت در لاتاری گرین کارت کافیست حداقل شرایط زیر را احراز کنید.

متولد یکی از کشور های مجاز برای ثبت نام باشید. برخی کشور ها به دلیل مهاجرت بالایی که قبلا به ایالات متحده داشته اند مانند چین و بریتانیا، مجاز برای شرکت در این برنامه نیستند. البته همیشه استثناهایی هست مثلا اگر متولد چین هستید اما پدر یا مادرتان متولد یکی از کشور های مجاز باشند می‌توانید از سهمیه ایشان استفاده کنید.

حداقل تحصیلات دیپلم آکادمیک دبیرستان داشته باشید. دیپلم دبیرستان در آمریکا 12 ساله است و با دیپلم‌های نظام جدید 11 ساله ایران منافات دارد. در واقع در ایران پیش دانشگاهی معادل دیپلم دبیرستان در آمریکا است. لازم به ذکر است که تحصیلات فنی حرفه ای، مورد قبول نیست مگر اینکه به واسطه حضور در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک بتوانید حداقل شرایط را احراز کنید.

شرط جایگزین تحصیل: در صورتی که مدرک زیر دیپلم دارید، می‌توانید در این برنامه شرکت کنید. اما باید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته را نشان دهید از مشاغل خاصی که در سایت اداره کار ایالات متحده امتیاز خاصی را احراز می‌کنند.

مطالب مرتبط:

زمان ثبت نام در مسابقه لاتاری آمریکا

هر فرد شرکت‌کننده در لاتاری آمریکا، پیش از هر اقدامی، باید با نحوه ثبت‌نام دوره لاتاری، تاریخ ثبت‌نام هر دوره، تاریخ اعلام نتایج در هر دوره و تاریخ بسته شدن پرونده هر کدام از دوره‌های لاتاری آشنایی داشته باشد. به عنوان مثال ثبت نام برنامه لاتاری 2022 آمریکا در اکتبر 2020 انجام می‌شود و نتایج آن در ماه می 2021 اعلام می‌شود و نهایتا در پایان ماه سپتامبر 2022 پرونده لاتاری 2022 به طور کامل بسته خواهد شد.

متاسفانه برخی از شرکت‌کنندگان از سال مالی برنامه لاتاری که در آن ثبت‌نام کرده‌اند اطلاع دقیقی ندارند و به اشتباه گمان می‌کنند چون در سال 2020 ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، بنابراین در برنامه لاتاری 2020 ثبت‌نام شده‌اند. ولی همانطور که در مثال بالا ذکر شد، با ثبت‌نام در سال 2020، در برنامه لاتاری 2 سال بعد یعنی لاتاری 2022 شرکت کرده‌اید و نتایج آن در سال 2021 مشخص خواهد شد.

زمان اعلام نتایج لاتاری 2022

زمان اعلام نتایج لاتاری 2022
زمان اعلام نتایج لاتاری 2022

 

همیشه این دغدغه برای متقاضیانی که در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام می‌کنند وجود داشته که نتایج لاتاری کی اعلام می شود. معمولا نتایج لاتاری حدود 6 ماه پس از ثبت‌نام اعلام می‌شود. بنابراین کسانی که در اکتبر سال 2020 در لاتاری ثبت‌نام کرده‌اند، باید در ماه می سال 2021 منتظر اعلام نتایج باشند. باید به این نکته هم توجه نمود که هنگام اعلام نتایج لاتاری هیچگونه پیامی چه از طریق پیام کوتاه و چه از طریق ایمیل برای شما ارسال نخواهد شد.

ثبت‌نام لاتاری 2022 آمریکا در مهر سال 99 (اکتبر 2020) آغاز و در اواسط آبان 99 به پایان رسید. بنابراین تاریخ اعلام نتایج لاتاری 2022 در اردیبهشت سال 1400 (8 می 2021) خواهد بود و تکلیف برندگان لاتاری 2022 در این تاریخ مشخص خواهد شد.

مدارک لازم برای اعلام نتایج لاتاری

هنگامی که ثبت‌نام خود را در لاتاری انجام می‌دهید، صفحه‌ای حاوی یک کد پیگیری یا به اصطلاح کانفرمیشن نامبر (Confirmation Number) برای شما باز می‌شود که حتما باید این صفحه را پرینت بگیرید و همچنین به صورت فایل ذخیره کنید و در نزد خود نگه دارید زیرا برای چک کردن نتایج لاتاری فقط به این کد پیگیری نیاز دارد و به مدارک دیگر نیازی نیست.

تکلیف برندگان لاتاری 2022 صرفا با اعلام نتایج لاتاری مشخص نخواهد شد و برندگان لاتاری آمریکا باید مراحل اداری بعد از اعلام نتایج و مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا را با موفقیت به اتمام برسانند.

نحوه استعلام نتایج لاتاری

اعلام نتایج لاتاری در ماه می 2021 و حدودا اواسط اردیبهشت برگزار و تکلیف برندگان لاتاری 2022 مشخص می‌شود. در زمان اعلام نتایج لاتاری اکثر متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند، با نحوه چک کردن نتایج لاتاری آشنایی ندارند و این تصور غلط را دارند که پس از اعلام نتایج لاتاری، با آنها تماس گرفته می‌شود و یا نتیجه لاتاری برای آنها ایمیل خواهد شد.

در صورتیکه اینچنین نیست و برای مشخص شدن تکلیف برندگان لاتاری 2022 متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند، اگر با نحوه چک کردن نتایج لاتاری آشنایی دارند، برای مشاهده نتایج باید به سایت dvprogram.state مراجعه نمایند و کسانی هم که با نحوه چک کردن نتایج لاتاری آشنایی ندارند برای مشاهده نتایج باید از طریق یک موسسه مهاجرتی معتبر استعلام نمایند.

برندگان لاتاری گرین کارت در اولویت دریافت ویزا

اولویت دریافت ویزا برای برندگان لاتاری، ابتدا به کیس نامبر یا همان شماره کیس برنده لاتاری و سپس به زمان ارسال فرم برندگان لاتاری یعنی فرم DS-260 بستگی دارد. این موضوع به این معنا نیست که هر کس سریع‌تر نسبت به ارسال فرم‌های DS-260 اقدام نمود، سریع‌تر وقت سفارت و وقت مصاحبه دریافت می‌کند. اولویت شماره کیس بسیار بالاتر از اولویت زمان ارسال فرم است اما در صورت تاخیر در ارسال فرم DS-260 به طوری که از کارنتی کیس عبور کرده باشد، دچار مشکل خواهید شد.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که به محض اتمام 4500 ویزای تعیین شده، الباقی برنده‌ها شانس دریافت ویزا را از دست خواهند داد. در مجموع ارائه فرم DS-260 صحیح بهتر از ارسال سریع و دارای خطای این فرم است؛ چون خطا در فرم DS-260 باعث تاخیر در پردازش پرونده و احتمال از دست دادن ویزا خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو