شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶

زمان واریز حقوق های کارکنان در اردیبهشت 1400

زمان واریز حقوق های کارکنان در اردیبهشت 1400
زمان واریز حقوق های کارکنان در اردیبهشت 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: ۲۰ فروردین که احکام بازنشستگان بر روی سایت نمایش داده شد اعتراضاتی در خصوص این احکام از سوی بازنشستگان صورت گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این مشکل از سوی سازمان تامین اجتماعی است، عددی که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش سالیانه در نظر گرفته بودیم، توسط سازمان تامین اجتماعی کنار گذاشته شد، اما  مسئولان سازمان را متقاعد کردیم که اشتباه کرده اند.

زمان واریز حقوق کارمندان در اردیبهشت 1400

زمان واریز حقوق کارمندان در اردیبهشت 1400
زمان واریز حقوق کارمندان در اردیبهشت 1400

 

در سال ۱۴۰۰، با افزایش ۲۵درصدی حقوق کارمندان دولت، حداقل افزایش حقوق ۷۰۰هزارتومان و حداکثر آن دومیلیون و ۵۰۰هزارتومان در نظر گرفته شده است. همچنین حقوق هیچ کارمندی کمتر از سه میلیون و ۵۰۰هزارتومان نخواهد بود.

افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 99 به گونه‌ای بود که هیچ کارمندی حقوق کمتر از 2میلیون و 800هزار تومان دریافت نکند. هنگام تصویب بودجه سال 1400 هم اخباری مبنی بر افزایش 35درصدی حقوق کارمندان در مجلس به گوش می‌رسید که در نهایت آنچه تصویب شد این بود که افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 1400، بیش از 25درصد نباشد و این افزایش نسبت به آخرین حکم کارگزینی آنها درسال 1399 اعمال شود؛ ضمن اینکه این 25درصد افزایش حقوق کارمندان هم برای همه اعمال نخواهد شد.

با افزایش 25درصدی حداقل حقوق سال 99 که دومیلیون و 800هزارتومان بود، حداقل حقوق کارمندان در سال 1400، به سه میلیون و 500هزارتومان خواهد رسید.

اما براساس مصوبه مجلس میزان افزایش حقوق هیچ فردی نسبت به سال جاری نباید بیش از دو میلیون و 500هزار تومان باشد.

برای مثال کارمندی که 20میلیون حقوق می‌گیرد، با افزایش 25درصدی، 5میلیون به حقوقش اضافه می‌شود در حالی که کسی که حداقل حقوق سال 99، یعنی 2میلیون و 800هزارتومان را دریافت می‌کند با افزایش 25درصدی فقط 700هزارتومان به حقوقش اضافه می‌شود که چندان عادلانه نیست. به همین دلیل مجلس تصویب کرد که در سال 1400، حقوق‌های بالای 10میلیون تومان به هیچ عنوان افزایش 25درصدی نخواهند داشت و فقط رقم ثابت دومیلیون و 500هزارتومان در سال 1400 به حقوق این کارمندان اضافه خواهد شد.

همچنین در هرصورت با این افزایش 25درصدی دریافتی کارمندان دولت در سال 1400، کمتر از 3میلیون و 500هزارتومان نخواهد بود.

بر این اساس در سال 1400، کارمندانی که در سال 99، از 2میلیون و 800هزارتومان تا 10میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند افزایش 25درصدی را تجربه خواهند کرد که حداقل مبلغی که به حقوقشان اضافه می‌شود، 700هزارتومان برای دومیلیون و 800هزارتومان است که به 3میلیون و 500هزارتومان می‌رسد و کسی کمتر از این حقوق را دریافت نمی‎کند و دو میلیون و 500هزارتومان افزایش حقوق برای کسانی است که ده‌میلیون تومان حقوق می‌گرفتند که حقوقشان به 12میلیون و 500هزارتومان در سال 1400 می‌رسد.

کسانی که بیش از 10میلیون حقوق دریافت می‌کردند تنها دومیلیون و 500هزار تومان افزایش حقوق را تجربه خواهند کرد که همان سقف افزایش حقوق کارمندان برای سال 1400 است.

میزان حقوق ایثارگران در اردیبهشت 1400

جعفر واحدی با اشاره به تحویل حکمت کارت به ایثارگران عزیز، گفت: با عنایت به توافقات صورت گرفته ضمن افزایش میزان شارژ حکمت کارت از مبلع ۱۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان میزان اقساط خرید کالا نیز در سال ۱۴۰۰ از ده ماه به ۲۴ ماه افزایش یافته است.

وی در رابطه با تخفیفات و امتیازاتی که برای حکمت کارت ایثارگران در نظر گرفته شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ سازمان اتکا با بهره‌مندی ایثارگران از حداکثر تخفیفات و امتیازات موافقت کرده که این موضوع در حال پیگیری است.

واحدی با بیان اینکه محدوده میزان شارژ حکمت کارت ایثارگران ۲۴ برابر ۲۵ درصد خالص دریافتی حقوق بهمن ماه سال ۱۳۹۹ است، عنوان کرد: کلیه حکمت کارت‌ها در سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه عمر مانده بدهکار قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: حق بیمه ایثارگرانی که در طول مدت قرارداد از این کارت‌ها استفاده نکنند به آنها عودت داده می‌شود.

نشست ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

مطالب مرتبط:

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش که با حضور معاون فرهنگی و پرورشی و رییس ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر معاونان و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به موضوع مهم پیگیری امور تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگری که نیاز به حمایت علمی بیشتری نسبت به سایرین دارند اشاره کرد و خواستار برگزاری کلاس‌های فوق برنامه برای رشد و ارتقای علمی آنان شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت نقش آموزش و مهارت‌آموزی، گفت: فرآیند آموزش بدون مهارت‌آموزی کامل نیست و متولیان امور آموزشی باید در این خصوص برنامه‌ریزی مبتنی بر تجارب و نظریه متخصصان انجام دهند، تا دانش‌آموزان بتوانند در آینده نظام اسلامی ایفای نقش کنند.

در ادامه نشست علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم به موضوع مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: با عنایت به توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص گسترش مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور و همچنین علاقه‌مندی جمع کثیری از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر به رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای، پیشنهاد شده کارگروهی جهت پیگیری این موضوع تشکیل شود.

در این نشست در خصوص شیوه‌نامه ثبت‌نام مدارس شاهد در سال ۱۴۰۰ و اصلاح بعضی از موارد آن و همچنین مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در دوره متوسطه دوم بحث و بررسی و مقرر شد کارگروهی به همین منظور جهت تعیین استانداردها و راهکارها تشکیل شود تا طبق اولویت‌بندی اقدامات لازم انجام شود.

میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت ۱۴۰۰

میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت ۱۴۰۰
میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت ۱۴۰۰

 

وی ادامه داد: در فرمولی که برای متناسب سازی آماده کرده بودیم تمامی سطوح بازنشستگان در نظر گرفته شده بودند، مجدد جلسات ما برای اصلاح احکام آغاز شد.

بیات بیان کرد: برخی از مسئولان تامین اجتماعی مصاحبه می‌کنند که قبل از اینکه آن ۸۹ هزار میلیارد تومان را  از دولت بگیریم، متناسب سازی را انجام دادیم. چرا بر سر بازنشستگان منت می‌گذارید؟ منابع دریافت کرده باشند یا دریافت نکرده باشند، ربطی به بازنشستگان ندارد، پرداخت این مبالغ از سوی مجلس تصویب شده و دولت نیز پذیرفته است و این بده بستان‌ها ربطی به بازنشستگان ندارد.

زمان دقیق اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۰

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: جلسات مختلفی درخصوص صدور احکام جدید داشتیم تا نواقص احکام رفع شود امیدوارم با پرداخت حقوق اردیبهشت ماه اشتباهات قبلی حل شود.

خبر مهم درباره مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

علی دهقان‌کیا با اشاره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد:  هنوز برای متناسب سازی مرحله دوم تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و بازنشستگان انتظار دارند متناسب سازی مرحله دوم برای سایر سطوح اجرا شود.

وی افزود: برای اجرای مرحله اول متناسب سازی دولت قرار بود ۳۲ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهد، اما این امر هنوز محقق نشده است و با وجود اینکه هنوز منابع مورد نیاز متناسب سازی مرحله اول به تأمین اجتماعی وارد نشده، اما مدیریت این سازمان علاوه بر اجرا و تداوم پرداخت متناسب سازی مرحله اول، مرحله دوم متناسب‌سازی را نیز اجرا کرده است.

دهقان‌کیا واگذاری منابع مالی نقدی و شرکت‌های سود ده به تأمین اجتماعی را خواسته برحق بازنشستگان دانست و گفت: انتظار داریم که دولت در اسرع وقت شرکت‌های سودده را واگذار کند تا متناسب سازی به نحو صحیح برای بازنشستگان اجرا شود و استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی مرحله دوم متناسب سازی را به پشتوانه رد دیون دولت اجرا می‌کند و پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی ضامن و پشتوانه اجرای متناسب سازی در سنوات آینده است.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه تأمین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کرده و منتظر دریافت منابع نبوده است، گفت: امیدوارم با پیگیری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بخشی از این ۸۹ هزار میلیارد تومان به زودی دریافت شود.

دهقان کیا افزود: دولت با واگذاری شرکت‌ها و از طریق نقدی باید این مبلغ را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و بازنشستگان منتظر و مشتاق هستند تا هرچه زودتر احکام جدید خود را دریافت کنند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی