دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶

سرویس رومینگ بین الملل همراه اول چیست؟

سرویس رومینگ بین الملل همراه اول چیست؟
کارشناس اداره مشتریان سیار مخابرات اصفهان در برنامه رادیویی چتر ارتباط به تشریح ابعاد مختلف سرویس رومینگ همراه اول پرداخت.

به گزارش تیتربرتر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان،شهین بهرامی در برنامه رادیویی چتر ارتباط، با اشاره به تعریف سرویس رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول، گفت:  امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند.

وی افزود: در صورت فعال بودن این سرویس روی خط، اگر مشترکین این خط را از کشور خارج کنند و به آنتن های کشورهای بین المللی وصل شوند؛نرخ مکالمات طبق توافق های صورت گرفته بر اساس تعرفه های بین الملل محاسبه خواهد شد؛لذا درصورت خارج شدن از کشور و فعال نبودن این سرویس، استفاده از خط همراه و سرویس رومینگ امکان پذیر نخواهد بود.

بهرامی ادامه داد: مشترکین می‎توانند برای فعالسازی یا غیرفعالسازی رومینگ همراه اول با شماره گیری کد دستوری: ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع، ارسال پیامک ۲۹ به سرشماره پیامکی ۱۰ و شماره گیری کد دستوری: ستاره یک ستاره شش مربع نسبت به انجام این عملیات اقدام نمایند.

کارشناس اداره مشتریان سیار مخابرات منطقه اصفهان ضمن تذکر نسبت به تماس خطوط بین الملل با خطوط مشترکین، بیان کرد: مشترکین عزیز باید دقت کنند که در صورت مشاهده تماس از دست رفته، از مبدا شماره های بین الملل از برقراری تماس مجدد با این خطوط خودداری کنند.

گفتنی است سامانه تلفنی۳۶۳۶ برنامه رادیویی چتر ارتباط خط ارتباطی بین مشترکین و مخابرات منطقه اصفهان می باشد و مشترکین می توانند به صورت شبانه روزی نظرات،پیشنهادات و سوالات خود را درسه بخش:تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت از طریق این سامانه مطرح نمایند.