یکشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۷:۳۷

برنده بازی استقلال-الشرطه عراق در 29 فروردین 1400

برنده بازی استقلال-الشرطه عراق در 29 فروردین 1400
استقلال امشب به مصاف الشرطه عراق می رود.

به گزارش تیتربرتر؛ دیدار استقلال و الشرطه 45 دقیقه بامداد روز دوشنبه در ورزشگاه شماره دو ملک عبدالله شهر جده عربستان برگزار می شود.

اسامی داوران استقلال الشرطه عراق

بر اساس اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نایفون رویش جیمانی داور سریلانکایی مسابقه استقلال و الشرطه عراق را قضاوت خواهد کرد.

 ال کی ارن هموطن جیمانی کمک اول است و عبدالله الجوردانی از عمان به عنوان کمک دوم این بازی انتخاب شد.

آخرین وضعیت استقلال برای دیدار با الشرطه عراق

آخرین وضعیت استقلال برای دیدار با الشرطه عراق
آخرین وضعیت استقلال برای دیدار با الشرطه عراق

 

فرهاد مجیدی اعتقاد دارد که الشرطه یکی از قوی ترین رقبای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا است و نسبت به الاهلی عربستان تیم به مراتب بهتری محسوب می شود. از نظر فرهاد الشرطه یک تیم چغر و بد بدن است که فیزیکی بازی می‌کند و بازی مقابل این تیم شرایط خاص خود را دارد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود فرهاد بازیکنانی را راهی میدان کند که از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشند و بتوانند در جنگ های تن به تن با عراقی ها پیروز شوند.

حریف سوم استقلال هم الدحیل قطر است که با دو گل همین الشرطه را شکست داده و مسلما از مدعیان جدی صعود همراه با استقلال محسوب می‌شود اما فعلاً تمام هوش و حواس کادر فنی استقلال به بازی با نماینده عراق است تا بلکه بتوانند برخلاف دو بازی فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا این تیم را شکست بدهند و شش امتیازی شوند.

 فرهاد مجیدی در بازی با الشرطه هم از رشید مظاهری درون دروازه تیمش استفاده می‌کند. حضور سیدحسین حسینی در نشست خبری قبل از بازی با الشرطه این شائبه را به وجود آورد که فرهاد مجیدی تصمیم دارد از دروازه بان شماره یک خود در ترکیب اصلی استفاده کند.

با این حال نشان می‌دهد رشید مظاهری برای بازی با الشرطه هم درون دروازه استقلال قرار خواهد گرفت و نیمکت نشینی سیدحسین حسینی همچنان ادامه خواهد داشت.

فرهاد مجیدی برای احترام به کاپیتان دوم تیمش سیدحسین حسینی را به نشست خبری برد و قرار نیست تغییری در خط دروازه استقلال ایجاد شود.

ترکیب استقلال مقابل الشرطه

ترکیب استقلال مقابل الشرطه
ترکیب استقلال مقابل الشرطه

 

رشید مظاهری – سیاوش یزدانی – محمدحسین مرادمند – محمد نادری – وریا غفوری – مسعود ریگی – سیداحمد موسوی – فرشید اسماعیلی – آرش رضاوند – مهدی قایدی – شیخ دیاباته

آخرین وضعیت الشرطه عراق برای دیدار با استقلال

آخرین وضعیت الشرطه عراق برای دیدار با استقلال
آخرین وضعیت الشرطه عراق برای دیدار با استقلال

 

الشرطه عراق بعد از شکست مقابل الدحیل در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا،  بامداد دوشنبه به مصاف استقلال ایران می‌رود. از این رو مسئولان عراقی در بحث های انگیزشی برای بازیکنان و کادرفنی تلاش هایی کردند.

باشگاه الشرطه امروز پوستر رسمی خود برای مسابقه با استقلال را منتشر کرد و روی آن شعار جالبی نیز حک شده است.

کری‌خوانی باشگاه عراقی برای استقلال
کری‌خوانی باشگاه عراقی برای استقلال

 

در این شعار آمده است: «برای جبران شکست اول و  ماندن در رقابت ها به مصاف استقلال می رویم.»

در این خصوص امروز سرمربی الشرطه نیز گفته بود نقاط ضعف و قوت استقلال را آنالیز کرده‌اند و با قدرت تمام به مصاف نماینده ایران خواهند رفت. حالا مشخص است که با توجه به انگیزه اعضای تیم عراقی استقلال کار سختی در دومین دیدار آسیایی خود در پیش خواهد داشت.

سعد عبدالامیر در نشست خبری پیش از دیدار الشرطه عراق مقابل استقلال اظهار داشت: بازی با الدحیل متعلق به گذشته است. امیدوارم سطحی ارائه کنیم که در شأن ما باشد و ملت عراق را خوشحال کنیم.

وی با تمجید از شاگردان فرهاد مجیدی بیان کرد: استقلال تیمی ممتاز است. ما هم تلاش می‌کنیم اشتباهات خود را برطرف کرده و بازی متفاوتی ارائه کنیم. بازیکنان عراقی توانایی تغییر شرایط را دارند و این را فردا اثبات می‌کنیم. برخی‌ها در سطح ما شک کردند و ما برعکس آن را اثبات خواهیم کرد. بازیکنان باتجربه‌ای داریم که سابقه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارند و نمایشی در شأن تیم ارائه خواهیم کرد.

سابقه بازی استقلال الشرطه عراق

سابقه بازی استقلال الشرطه عراق
سابقه بازی استقلال الشرطه عراق

 

الشرطه و استقلال در مسابقات جام باشگاه های 1971 آسیا در دوره ای که مسابقات با حضور 8 تیم برگزار می شد، در گروه 4 تیمی با هم همگروه شدند. استقلال در دیدار مرحله گروهی 2-3 مغلوب حریف عراقی اش شد ولی به واسطه نتایج دیگرش به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد راه یافت.

آبی پوشان در مرحله بعد و در دیدار نیمه نهایی بار دیگر به دیدار همین الشرطه رفتند که این بار نیز روبروی این حریف عراقی تن به شکست 0-2 دادند. الشرطه با برد برابر استقلال راهی فینال شد. استقلال هم با حضور در بازی رده بندی با غلبه بر حریفش عنوان سومی را به خود اختصاص داد.  

استقلال برای صعود به مرحله بعد، نیاز به کسب امتیاز مقابل الشرطه دارد و باید دید فرهاد مجیدی کار ناتمام سال گذشته اش و همچنین انتقام شکست 50 سال پیش را از تیم عراقی می گیرد یا اتفاقات دیگری رخ می دهد.

پیش بینی بازی استقلال الشرطه عراق

پیش بینی بازی استقلال الشرطه عراق
پیش بینی بازی استقلال الشرطه عراق

 

گودرز حبیبی پیشکسوت آبی پوشان در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال در دیدار مقابل الشرطه بیان داشت: شاگردان مجیدی نمایش خیلی خوبی داشتند و مستحق پیروزی با این نتیجه بودند. حتی اگر بازی دقایقی بیشتر طول می‌کشید یقین دارم که تیم ما گل ششم را هم می‌زد و به پیروزی پر گل تری می‌رسید.

مدافع پیشین تیم استقلال تصریح کرد: اما این بازی گذشته و دیگر باید از ذهن بازیکنان ما خارج شود. تنها روحیه خوبی که برای تیم ایجاد کرده می‌ماند که باید از آن برای پیروزی در بازی بعدی استفاده کنند. پیروزی بر تیمی که نقش یک گربه سیاه را برای آبی پوشان بازی می‌کند.

وی در خصوص دیدار مقابل الشرطه گفت: این را من نمی‌گویم آمار و ارقام می‌گوید که تیم‌های عراقی و به ویژه همین الشرطه همیشه برای استقلال تیم‌های سختی بودند که هیچوقت و به راحتی امتیازی نداده‌اند. این شرایط امروز هم پا برجاست و این به نوع بازی تیم‌های عراقی باز می‌گردد.

حبیبی تصریح کرد: بازی با الشرطه می‌تواند کلید صعود استقلال از این گروه باشد. با اینکه هنوز صحبت کردن از صعود زود است، اما پیروزی بر الشرطه بسیار این مسیر را تسهیل می‌کند و آبی پوشان می‌توانند با روحیه و اطمینان خاطر بیشتری در بازی‌های باقی مانده به میدان بروند.

مدافع دهه پنجاه تیم استقلال با اشاره به نقش مهدی قایدی گفت: این مهاجم ریز نقش امروزه یکی از بهترین‌های آسیاست و بسیار خوشحالم که او همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد. از نظر من حتی این سطح که الان از قایدی می‌بینیم هنوز سقف فوتبال او نیست و وی حالا حالاها برای پیشرفت جا دارد. امیدوارم این مسیر را ادامه دهد.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: قایدی با گل‌هایی که در شب اول زد چشم آسیا را به خود خیره کرد و زحمات دیگر بازیکنان این تیم را به بار نشاند. در مجموع نیز باید گفت قایدی یکی از ۳ مهاجم بسیار خطرناک استقلال است؛ و خط حمله آبی پوشان در کل یکی از بهترین خطوط حمله در آسیاست و با اطمینان می‌گویم خط حمله آبی پوشان، برگ برنده این تیم در آسیاست.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی