شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۲۲:۱۴

جزئیات بستری شدن علی خسروی به خاطر کرونا

جزئیات بستری شدن علی خسروی به خاطر کرونا
علی خسروی در ICU بیمارستان بستری شد.

به گزارش تیتربرتر؛ داور اسبق فوتبال ایران به دلیل ابتلا به کرونا در ICU بیمارستان شهریار بستری شد.

ماجرای ابتلای علی خسروی به کرونا

ماجرای ابتلای علی خسروی به کرونا
ماجرای ابتلای علی خسروی به کرونا

 

علی خسروی داور پیشکسوت فوتبال ایران در روزهای اخیر به ویروس کرونا مبتلا شده است و شرایط خوبی ندارد. 

وی از حدود ساعت 15 امروز دچار به هم ریختگی وضعیت جسمانی شد و به همین دلیل خانواده اش خسروی را به بیمارستان شهریار منتقل کردند.

آخرین وضعیت سلامتی علی خسروی

پس از معاینه پزشکان مشخص شد ریه خسروی 35 درصد درگیر شده و به همین دلیل باید در ICU بستری شود. 

البته خانواده خسروی و اطرافیان وی درصدد هماهنگی‌هایی به عمل آورده‌اند تا در صورت فراهم شدن شرایط لازم این داور پیشکسوت به بیمارستان دیگری منتقل کنند.

بیوگرافی علی خسروی از زبان خودش

بیوگرافی علی خسروی از زبان خودش
بیوگرافی علی خسروی از زبان خودش

 

بنده علی خسروی متولد ۱۳۴۰ در تهران هستم.

شروع فعالیت داوری علی خسروی

از سال ۱۳۶۰ متاسفانه عاشق داوری و وارد این عرصه شدم و امسال هم فکر کنم نزدیک به ۳۵ سال است که در این عرصه می باشم.

علاقمندی های علی خسروی

داور خوب هم مانند بقیه آدم ها باید انسان خوبی باشد. داور خوب باید عادل،شجاع و مورد وثوق خانواده،افراد محل زندگی و محل کار باشد و ورزش را بشناسد. حضرت علی (ع) فرموده اند: “برای داوری در بین مردم بهترین را انتخاب کنید”. داور خوب باید در سخت ترین شرایط تصمیم های خاص بگیرد. یک داور باید تحصیلات بالا داشته باشد و بهترین تحصیل برای او ورزش است و همچنین یک روانشناس کامل و همیشه به دنبال علم باشد.

اگر روزی بر مسند ریاست کمیته داوران باشید،برای ارتقا سطح داوران کشور چه راهکارهایی ارائه می دهید ؟

چند اصل در جامعه داوری کشور برای بنده مهم است. برای تمام استان ها سهمیه واقعی تعیین می کنم. کشور را به هفت قسمت تقسیم می کنم که استان ها نمایندگانشان را برای ما ارسال کنند تا کمیته داورانی قوی تشکیل دهیم. اعمال تجدید نظر در کلاسهای ارتقا و بین المللی و سعی می کنم با کمیته آموزش AFC و FIFA به طور مستقیم دو بار در سال جلسات داشته باشیم و حتی داوران کشور را در سال یکبار در خارج از کشور آموزش دهیم.

مطالب مرتبط:

چه عواملی باعث بروز اشتباهات فاحش از داوران می شود؟

به دو عامل روانی و فنی بستگی دارد. عامل روانی یعنی داور از نظر روحی آماده نباشد که می تواند ناشی از فشار کاری،خانوادگی،قضاوت های زیاد و مشکلات شخصی باشد. از نظر فنی خود داور نتواند در زمین بازی خوب جای گیری کند،نتواند خوب تشخیص دهد و به خوبی از شرایط بدنی خود استفاده نکند و یا اینکه استرس و اضطراب داشته باشد. این دو عامل می تواند هم به داور کمک کند و هم به او ضربه بزند.

چرا در این مدت اشتباهات داوری در سراسر کشور زیاد دیده می شود؟

به این دلیل که ما رو در وایسی داریم. ما شخصی را به عنوان رئیس کمیته داوران کشور انتخاب کردیم که به نظر بنده توانایی این کار را ندارد و اعضایی را هم که انتخاب می کند،سعی در این دارد که با خودش هماهنگ باشند که من با این موضوع خیلی مخالف هستم.

به نظر بنده اعضای کمیته داوران از نظر کاری باید در جاهایی مخالف هم باشند. اگر ما فکر می کنیم با قول هایی که به استان ها می دهیم،می توانیم داوری کشور را درست کنیم،این درست نیست. همین استان گیلان الان چند نماینده در لیگ برتر و دسته یک دارد؟ چرا داوری مثل سجاد لطافتی باید آسیب ببیند؟

چرا سعید بخشی زاده که الیت آسیا بود خط خورده است؟ متاسفانه انتخاب افراد برای دپارتمان و کمیته داوران بر اساس سلیقه شخصی است و واقعیت ها را در نظر نمی گیریم. ۵ سال است که داوری کشورمان دچار رکود شده و مشکل آن هم شخص رئیس کمیته داوران،فریدون اصفهانیان می باشد که ممکن است با من دوست باشد اما برای این کار اصلا مدیر خوبی نیست. ما کلا نیاز به یک تجدید روحیه داریم و افراد جدیدتر می خواهیم و از انتخاب افراد تکراری باید حذر کنیم.

سختی های داوری را در چه چیزهایی می بینید؟

همه چیزش سخت است. شما از زندگی شخصی و خانواده دور هستی و هیچ موقع نمی توانید مثل سایر مردم تفریح کنید و به هر جا که دوست دارید،بروید. همیشه باید در رژیم غذایی باشید،همیشه باید تمرین کنید و آن هم با حداقل درآمدی که دریافت می کنید. شما در داوری نمی توانید پست های بالا در کار خود بگیرید،حال به این ها اعتراض تماشاگران،سایت ها و تیتر شدن در مطبوعات و تلویزیون را هم اضافه کنید. این ها همه سختی کار یک داور است.

در استان گیلان،حق الزحمه داوران بسیار ناچیز است،برای این موضوع راه حل شما چیست؟

این مشکل مختص به استان گیلان نیست بلکه در تمام کشور به همین صورت است. متاسفانه داور تبدیل به لاستیک زاپاس در کشور شده است. همه از کنار فوتبال امرار معاش می کنند اما داور کم ترین سهم را در این بین دارد. این یک مشکل ریشه ای است،نگاه به داوری در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید عوض شود.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات شما از داوری چیست؟

من خاطرات شیرین زیادی داشتم که مهم ترین آن ها حضور در مسابقات المپیک و جوانان جهان است. من همیشه شیرینی داوری برایم جالب بوده و داوری را با چالش آن دوست داشتم. من خاطرات تلخ به آن صورت ندارم،فقط کم لطفی بعضی از دوستان که روزی دوست داشتند با من عکس بگیرند،این را مجبورم که بگویم و تا به حال در جایی هم نگفتم،همیشه افرادی که من به آن ها خیلی کمک کردم،در زمانی که احتیاج به کمک داشتم،پشتم را خالی کردند و به هیچ وجه از آن ها انتظاری ندارم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

اگر روزی داور نمی شدید،دوست داشتید در چه شغلی فعالیت نمایید؟

من همیشه دوست داشتم یا کارگردان سینما شوم و یا معلم و یا استاد دانشگاه باشم. کارگردان نشدم ولی معلم و استاد دانشگاه شدم و حتی مدیر هم شدم.کارگردان نشدم ولی به فیلم و سینما خیلی علاقه دارم.

برنامه علی خسروی

روزی به داوری بازمی گردم که نفر اول باشم. برای خودم زندگی می کنم تا مدرک تحصیلی و مدارج شغلی خود را ارتقا دهم و همچنین با خانواده ام خواهم بود. درست است که در محیط کار روزی ۱۴،۱۳ کار می کنم اما راضی هستم. یکبار دیگر می گویم روزی بار دیگر به داوری کشور بازخواهم گشت که نفر اول باشم. والسلام

فوتبال گیلان خیلی ناب است و باید قدر آن را بدانیم. داوران گیلان خیلی خوب هستند. خدا،علی قوی دست را رحمت کند،من جوان بودم که ایشان بازی تیم ملی ایران و گراس هاپرز سوئیس را قضاوت کردند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی