شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۷:۰۳

زمان واریز یارانه های اردیبهشت 1400

زمان واریز یارانه های اردیبهشت 1400
زمان واریز یارانه های اردیبهشت 1400 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ پس از واریز مبلعی به عنوان کمک معیشتی ماه رمضان هر چند مبلغش کمتر از بقیه یارانه ها بود حالا با توجه به اینکه این روز ها ویروس کرونا به شدت و گسترده در حال شیوع و در رنگ بندی ها رنگ سیاه هم به نقشه کشورمان اضافه شده و همه این روزها در معرض خطر این ویروس هستند. همه منتظر مبلغ یارانه و زمان یارانه های اردیبهشت هستند که آیا این مبلغ افزوده می شود یا اینکه همان مبلغ قبلی تکرار می شود.

جزئیات پرداخت یارانه اردیبهشت 1400

جزئیات پرداخت یارانه اردیبهشت 1400
جزئیات پرداخت یارانه اردیبهشت 1400

 

پرداخت یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی جزء واریزی‌های هر ماه دولت است که باید انجام شود این دو واریزی در اردیبهشت نیز به ترتیب در روزهای دهم و بیستم واریز می‌شود.

احتمال این که مرحله دوم سود سهام عدالت در سه روز باقی مانده به پایان فروردین واریز نشود وجود دارد که در این صورت این واریزی نیز باید در اردیبهشت انجام شود.

پرداخت باقی سود سهام عدالت در اردیبهشت 1400

در آخرین اظهارنظر مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که پرداخت بقیه سود سهام عدالت منوط به این است که شرکت‌ها سود خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت کنند که تلاش می‌کنیم در روز‌های آینده این کار انجام شود.

بنابراین اگر این واریزی در میانه هفته جاری انجام نشود به اردیبهشت موکول می‌شود.

مبلغ این سود برای سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود ۱۸۰ هزار تومان، سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی, ۹۸ هزار تومان، سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی, ۹۱ هزار تومان و سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی, ۸۴ هزار تومان است.

زمان و مبلغ یارانه معیشتی بنزین در اردیبهشت 1400

این یارانه باید در رور جمعه هفته آینده یعنی در روز ۱۰ اردیبهشت واریز شود، اما از آنجایی که معمولا سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریزی‌هایی که باید در روز جمعه انجام شود را یک روز قبل‌تر پرداخت می‌کند، احتمالا این یارانه در روز نهم اردیبهشت انجام شود.

حدود ۶۰ میلیون نفر نیز این یارانه را دریافت می‌کنند که برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

همچنین پنجمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند که حدود هفت میلیون خانورا است از این ماه کسر می‌شود.

زمان و مبلغ یارانه نقدی در اردیبهشت 1400

یارانه نقدی نیز در هفته سوم اردیبهشت واریز می‌شود و ۷۸ میلیون نفر دریافت کننده دارد.

همچنین مبلغ این یارانه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفری است که طی سال‌های اخیر واریز شده است.

از این یارانه نیز یازدهمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا از بیش از ۲۱ میلیون خانواری که این یارانه را دریافت کرده‌اند برداشت می‌شود.

مطالب مرتبط:

کدام یارانه ها در سال ۱۴۰۰ واریز می شوند؟

کدام یارانه ها در سال ۱۴۰۰ واریز می شوند؟
کدام یارانه ها در سال ۱۴۰۰ واریز می شوند؟

 

 مجتبی توانگر، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد، دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین در سال 1400 یکی شده است. همچنین بودجه سال آینده دو سقفی بسته شده و دولت منابع پرداخت کرونا را برای سال آینده نیز دارد.

بر اساس اعلام کمیسیون تلفیق مجلس شورای اعلامی یارانه پرداختی به مردم در سال آینده به این شرح است؛ به ۲۳ میلیون نفر مبلغ ۱۳۶ هزار تومان، ۲۰ میلیون نفر مبلغ ۹۰ هزار تومان، ۱۰ میلیون نفر عضو بهزیستی و کمیته امداد مبلغ ۲۶۷ هزار تومان و ۲۵ میلیون نفر مبلغ ۱۸۸ هزار تومان پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی به جزئیات افزایش یارانه در سال آینده پرداخت و اظهار داشت: افزایش یارانه تصمیم خوبی است که دو معضل را حل می‌کند؛ هم یارانه اقشار محروم و ضعیف را افزایش می‌دهد و هم یارانه‌هایی مانند معیشتی را در قالب هدفمندی یکپارچه می‌کند.

وی با بیان اینکه رقم یارانه در سال آینده به ترتیب ۹۱، ۱۳۶ هزار و ۱۸۰ هزار تومان برای اقشار مختلف، متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس دهک‌ها این رقم متفاوت خواهد بود و کسانیکه در حال حاضر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند با یکپارچه شدن یارانه‌ها، از یارانه بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پاسخ به این سوال که منابع این افزایش یارانه از کجا خواهد بود، توضیح داد: منابع یارانه هرساله توسط دولت در بودجه دیده می‌شود و با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تمام اقلام اساسی به جز روغن و نهاده‌های دامی حذف کرده، مابه تفاوت این مبلغ به خزانه واریز و منبع افزایش یارانه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمانی یارانه خوب است که به اقشار ضعیف مردم کمک کند، گفت: با توجه به اینکه در همین سال جاری دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی اقلام ضروری را حذف کرد و افزایش قیمت‌ها به وجود آمد، یارانه سال آینده اثر تورمی نخواهد داشت. زیرا این یارانه از مابه تفاوت همان ارزی که برای اقلام اساسی بود، پرداخت می‌شود.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت کالاها مبلغ قابل توجهی را به خزانه واریز می‌کند، یادآور شد: بخشی از این مبلغ به عنوان یارانه به مردم پرداخت و بخشی هم برای کنترل بازار در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه آیا این افزایش یارانه نهایی شده یا خیر، خاطرنشان کرد: افزایش یارانه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و معمولا مصوبات این کمیسیون در مجلس تصویب می‌شود، با این حال این طرح در مجلس چالشی خواهد بود.

علت واریز مبلغ کمتر در یارانه معیشتی ماه رمضان 1400

قرار بود به ۶۰ میلیون نفر دریافت کننده یارانه معیشتی بنزین در ماه رمضان بسته معیشتی پرداخت شود که این یارانه ساعت ۲۴ روز چهارشنبه واریز شد.

در خصوص مبلغ این یارانه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که معادل یک یارانه معیشتی به عنوان یارانه ماه رمضان پرداخت می‌شود.

یعنی در اولین روز ماه رمضان باید برای خانوارهای یک نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شده، اما این مبلغ واریز نشده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی