شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۴:۰۵

پیش بینی آب و هوا تا پایان فروردین 1400

پیش بینی آب و هوا تا پایان فروردین 1400
براساس پیش‌بینی هواشناسی تا 5 روز آینده شاهد باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها هستیم.

به گزارش تیتربرتر؛ سازمان هواشناسی با پیش بینی باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید از امروز تا چهارشنبه در برخی استان‌ها از وزش باد شدید طی امروز در ۱۰ استان از جمله تهران خبر داد.

پیش بینی آب و هوا تا اول اردیبهشت 1400

پیش بینی آب و هوا تا اول اردیبهشت 1400
پیش بینی آب و هوا تا اول اردیبهشت 1400

 

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی، نیمه شمالی کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مازندران و شمال شرق تهران و بخش‌هایی از مرکز کشور رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا یکشنبه 29 فروردین در برخی مناطق مازندران، گیلان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، شمال و شمال غرب فارس، نیمه شمالی کرمان و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران بارش پراکنده و در برخی مناطق رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه در خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، تهران، البرز، کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

روز سه شنبه 31 فروردین ماه جاری همین شرایط در برخی مناطق شمال غرب روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و پایدار خواهد بود.

روز چهارشنبه اول اردیبهشت 1400 دربرخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

همچنین از اوایل وقت امروز در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، شمال مرکزی، شمال و شرق اصفهان، ایلام و غرب خوزستان در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

امروز مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

مطالب مرتبط:

رکوردشکنی دمای هوای اهواز در هفته جاری

رکوردشکنی دمای هوای اهواز در هفته جاری
رکوردشکنی دمای هوای اهواز در هفته جاری

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوا در بیشتر نقاط خوزستان از روز جمعه ۲۷ فروردین تا پایان هفته آینده هفت تا ۹ درجه افزایش می‌یابد.

بنابر گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری اظهار داشت:  دمای هوا در بیشتر نقاط خوزستان از روز جمعه 27 فروردین تا پایان هفته آینده هفت تا 9 درجه افزایش می‌یابد.

وی درباره جزئیات این افزایش دما افزود: دمای هوا در اواخر هفته آینده به طور محسوسی گرمتر خواهد بود و به 40 درجه می رسد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امروز نیز برای نواحی غربی و جنوب غربی خوزستان در ساعاتی از بعدازظهر غبار محلی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز با ۳۵.۸ و دهدز با ۹.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۱۷.۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در هفته پایان فروردین

پیش بینی دمای هوای تهران در هفته پایان فروردین
پیش بینی دمای هوای تهران در هفته پایان فروردین

 

اداره‌کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز شنبه تا اواسط هفته دمای هوای تهران از ۲۵ به ۳۱ درجه سانتی گراد می‌رسد.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی استان تهران، تا پنج روز آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با وزش باد احتمال می رود.

همچنین در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در بخش های شمالی رگبار پراکنده باران و در بخش های جنوبی وزش باد همراه با خیزش موقت گرد و خاک انتظار است.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای شنبه ۲۵ و ۱۷، یکشنبه ۲۷ و ۱۸ ، دوشنبه ۲۹ و ۱۸ ، سه شنبه ۲۹ ۱۹ و چهارشنبه ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ورامین با ۲۳ درجه و فیروزکوه با ۶ سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین بیشینه و کمینه دمای هوا در نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو